صفحه اصلی   |   www.marvdashtnama.ir   |   

 

آخرین اخبار

  • پایان موج نخست سفرهای نوروزی / بیش از ۱۱هزار نفر از هم میهنانمان در مدارس شهرستان مرودشت اسکان موقت داده شدند
  • مجموعه جهانی تخت جمشید با ۶۶ هزار بازدید کننده تا 5 فروردین
  • فارس استان برتر کشور در اسکان مهمانان نوروزی درمدارس در پایان دور اول سفرهای نوروزی ۱۴۰۳
  • تحقق شعار سال باعث اقتدار کشور می شود
  • روایتی از عملیاتی که جهان را تکان داد
  • نقش رستم مرودشت؛ تاریخچه، جاذبه‌ها و تصاویر
  • پاسارگاد؛ بقایای تاریخ هخامنشی
  • ۱۰ هزار مسافر نوروزی لحظه تحویل سال را در تخت جمشید جشن گرفتند
  • مرد سال ورزش ایران: هادی چوووووووپان!
  • ۵۲ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در مرودشت آماده شد
  • اعلام صحت انتخابات در ۱۲ حوزه انتخابیه فارس توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید
  • رعایت شئونات دینی و اسلامی مورد توجه مردم وگردشگران باشد
  • 37 دوره مهارتی در قالب طرح افزایش نفوذ دانش در مرودشت برگزار گردید
  • درخشش بانوان مچ اندازی مرودشت در رقابت های قهرمانی ایران
  • مرودشت فاتح مسابقات قهرمانی اهداف پروازی استان فارس
  • پاکسازی و درختکاری در مجموعه جهانی تخت جمشید
  • اسناد مالکیت تخت جمشید و کاخ اردشیر بابکان صادر شد
  • بنیاد شهید در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش موثری دارد
  • ماموریت مجلس دوازدهم چیست؟
  • چند نصیحت برادرانه به تازه انتخاب شدگان
  • گزارش تصویری: حضور مردم مرودشت در پای صندوق رای + جشن رای اولی ها در دبیرستان دخترانه شاهد و فرزانگان
  • کشف رد پای انسان‌های ۱۴ هزار ساله در ارسنجان
  • انتخابات مجلس در حوزه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد به دور دوم کشید. + آرای همه نامزدها
  • یک باند خرید و فروش آراء در مرودشت بازداشت شد
  • ممنوعیت استقرار غرفه ها در مسیر اصلی تخت جمشید مرودشت در ایام نوروز
  • اعلام آمادگی یک سرمایه گذار برای ساماندهی مجموعه‌ی میراث جهانی تخت جمشید مرودشت با ۱۰هزار میلیارد ریالی
  • درخشش شطرنج باز مرودشتی در مسابقات بین المللی کاسپین
  • قهرمانی سعید رزمیان در مسابقات پرورش اندام کشور
  • بهره برداری از بیش از ۵٠ پروژه عمرانی
  • جهاد تبیین اولویت اصلی نامزدها باشد
  •  

     

    در نشست با جلال رشیدی مطرح شد:
    از سرپرستی اداره شدن ادارات مرودشت تا فعال شدن مزایده کارخانه آزمایش

    5358
    :كد
    سه شنبه 30 آذر 1400

    نشست نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اصحاب رسانه مرودشت برگزار شد.



    به‌گزارش مرودشت نما، جلال رشیدی شامگاه ۲۹ آذرماه ۱۴۰۰ در نشست با خبرنگاران شهرستان مرودشت اظهار کرد: انتظار دارم از جامعه مطبوعاتی مرودشت که اگر کاری انجام می‌شود آن را بدون سیاست زدگی منتشر کند.

    نماینده مردم شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: برخی گروه‌های مجازی را قبول ندارم چون پشت‌صحنه آن را می‌دانم و برای رسانه‌های رسمی شهر وقت می‌گذارم و اتفاقات خوب و مهمی در سطح شهر رخ‌داده است و شما باید جواب‌های ما به مطالبات را در اختیار مردم بگذارید.

    رشیدی بیان کرد: به‌شخصه نمی‌توانم تمام مصاحبه‌ها را انجام دهم و از روابط‌عمومی دفتر خواسته‌ام ارتباط بیشتری با رسانه‌ها داشته باشد.

    او با اشاره به اینکه اگر کاری انجام می‌شود نقد منصفانه نیز انجام شود، گفت: در توییتر رتبه دوم را کسب کرده‌ام که اتفاق مثبتی بود و ارتباط با رسانه‌ها برقرارشده است و تقاضاهای شمارا تا جایی که از دستمان برآید انجام می‌دهم.

    رشیدی به نشست بافرهنگیان در شب گذشته اشاره کرد و بیان کرد: چون مطبوعات عرصه را خالی کرده‌اند که همین امر جا را برای جولان پیج های زرد گسترش داده است و که بنده پیج های زرد را به رسمیت نمی‌شناسم.

    او گفت: باید فضا را برای قضاوت مردم در محیط درستی فراهم آوریم.

    خانه مطبوعات از قبل تشکیل‌شده بود و باید تغییر و تحول ایجاد شود

    مهدی رنجبر، رئیس اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی در این نشست بیان کرد: قدر نماینده را بیشتر بدانید و نماینده مردم شهرستان مرودشت در سطح ملی جایگاه دارد و همین‌که حرف دل مردم را می‌زند و همدردی می‌کند نکته بسیار مهمی است.

    او افزود: اجازه بدهید مردم فعالیت‌های فرهنگ و هنر را با حمایت شما و زیر سقف جمهوری اسلامی ایران انجام دهند.

    رنجبر گفت: راهکارهایی برای تسهیلات خبرنگاران از صندوق هنر وجود دارد که با حمایت نماینده آن را پیگیری خواهیم کرد.

    مهدی رنجبر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه، در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت باز است، افزود: خانه مطبوعات از قبل تشکیل‌شده بود و باید تغییر و تحول ایجاد شود چون مهلت دوره اعضای هیئت‌رئیسه فعلی سه سال است که تمام‌شده است.

    پردیس سینمایی مرودشت به‌صورت تجاری رفاهی و سینمایی خواهد شد

    بهمن مردانی، رئیس شورای اسلامی شهر مرودشت بیان کرد: برای احداث پارک بانوان،یک هکتار زمین آماده‌شده است و مابقی که سه هکتار است اقدامات برای تحاترش با دعوت از مالکین پیگیری شده است.

    او بابیان اینکه دغدغه‌های خبرنگاران را می‌شنویم و پاسخ گوی آن خواهیم بود، گفت: در سفر به تهران و مراجعه به دفتر سینمایی کشور و تقاضایی که در سنوات گذشته در قالب پردیس سینمایی بود که حالا با پیگیری‌های انجام‌شده این پردیس شد در قالب بخش خصوصی و به‌صورت تجاری رفاهی و سینمایی خواهد بود.

    با صبر کردن هفته‌نامه چاپ نمی‌شود بلکه با کاغذ چاپ می‌شود

    محمد حق‌پرست، خبرنگار آزاد صداوسیما در مرودشت بیان کرد: نشست مطبوعاتی ذاتش انتقاد است و شأن خبرنگار بیش از رپورتاژ است و اگر جمع خبرنگاران مرودشت در تهران بودند به دلیل رفتار خوب و قلم شیوا جایگاه بسیار خوبی داشتند.

    او بابیان اینکه ماحصل نطق‌ها و اقدامات شمارا باید روابط‌عمومی انجام دهد، گفت: یک خبرنگار نماینده یک شهر است و وقت شما هم نیست با تک‌تک مردم صحبت کنید و نمره خوبی نمی‌دهیم و ارتباط بین خبرنگار و شمارا باید روابط‌عمومی انجام می‌دهد.

    این فعال رسانه‌ای اضافه کرد: هر جامعه نیاز به تحول دارد و ذاتاً اصلاح‌طلبی مفهوم بدی نیست و مردم مهم‌ترین اصلاح‌طلبان هستند.

    حق‌پرست بابیان اینکه نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی، ارتباط مطلوبی با خبرنگاران نداشته است، بیان کرد: تعامل با رسانه‌های مرودشت بیشتر کنید.

    او همچنین خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر مرودشت افزود: خیابان و کوچه‌ای بنام خبرنگار نداریم و ما هم سرباز این شهر هستیم.

    منوچهر رفیعی، مدیرمسئول هفته‌نامه استخر بیان کرد: با چنگ و دندان هفته‌نامه چاپ می‌شود و هنوز بحث کاغذ را که مطرح کردیم ادامه دارد و با صبر کردن هفته‌نامه چاپ نمی‌شود بلکه با کاغذ چاپ می‌شود که از سال ۹۸ نه کاغذ و نه یارانه دریافت نکردیم.

    او بابیان اینکه مطبوعات برخلاف تصوری که فضای مجازی جایش را گرفته و تصور اشتباهی هست، گفت: باید به جایگاه رسانه‌ها بیشتر اهمیت داده شود.

    رفیعی با انتقاد از سرپرستی اداره شدن ادارات مرودشت نیز گفت: برای اداره آموزش‌وپرورش شهرستان که نیروهای قوی نیز دارد هرچه سریع‌تر رئیس را مشخص کنید و این مدت طولانی شده است.

    حسین مختاری، مدیرمسئول پایگاه خبری مرودشت نما، ابراز کرد: پس از شش هفت سال از تأسیس خانه مطبوعات جایی برای دورهمی های فعالین رسانه‌ای مرودشت نیست.

    او ادامه داد: جلسه شورای فرهنگ و هنر باید رسانه‌های بیشتری حضورداشته باشد تا مصوبات آن تأثیر بیشتری داشته باشد.

    مدیرمسئول پایگاه خبری مرودشت نما اضافه کرد: بحث شفافیت تا انجام نشود سرعت کشور کند خواهد بود و همه میدانیم که شفافیت جلوی فساد را خواهد گرفت و امیدواریم زودتر شفافیت در مجلس به نتیجه برسد.

    رحیم مختاری فعال رسانه‌ای نیز با اظهار گلایه از شورای اسلامی شهر مرودشت بیان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر مرودشت در ظاهر بیان می‌کنند با خبرنگاران ارتباط خوبی دارند ولی این‌طور نیست و اعضای شورای اسلامی شهر مرودشت باید به خبرنگاران به‌جای فضای مجازی پاسخگویی کنند.

    سید بهنام موسوی از فعالین رسانه نیز به سفر اخیر ریاست جمهوری به شهرستان مرودشت اشاره کرد و افزود: این‌یک روال شده است که یک ماشین ون خبرنگار از مرکز استان برای حضور ریاست جمهوری و دیگر سفرهای مقامات به شهرستان می‌آید و خبرنگاران مرودشت جایگاهی ندارند و این جای بسی تأسف است.

    او همچنین به ماندن روسای دولت قبل در این دولت نیز انتقاد کرد و خواستار تسریع در انتصاب‌های جدید در ادارات شهرستان مرودشت شد.

    پایانه مسافربری را حدود یک سال پیش افتتاح کردیم ولی هنوز بلااستفاده مانده است

    ایمان شریفی مدیرمسئول پایگاه خبری سلام مرودشت، اظهار کرد: خواستار این هستیم که جلسات بیشتری با نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی داشته باشیم.

    او ادامه داد: همیشه می‌گوییم دومین شهر بزرگ استان هستیم، آیا در بحث فرهنگ و رسانه هم دومین شهر استان فارس هستیم؟ چرا شهرداری و دیگر ادارات مرودشت همچون مرکز استان حمایتی از رسانه‌های شهرستان برای احیای رسانه‌های شهر نمی‌کند؟ و این جای بسی تأسف است.

    شریفی بیان کرد: پایانه مسافربری را حدود یک سال پیش افتتاح کردیم ولی هنوز بلااستفاده مانده و مسافرین مرودشتی مجبور هستند هنوز به پل خان و در آن مکان سوار و پیاده شوند چرا تعاملی با شرکت‌های تعاونی اتوبوس نمی‌شود؟ و شأن مردم مرودشت بیش از این است.

    این فعال رسانه‌ای مرودشت افزود: چرا در شهر مرودشت جاذبه‌ای برای گردشگری ایجاد نمی‌شود و گردشگران فقط از مرودشت عبور می‌کنند و توقفی ندارند تا سودی عاید همشهریان شود و فقط شلوغی و زباله‌ها برای مرودشتی‌ها می‌ماند و باید فکری به حال ساخت موزه با داشتن آثار غنی تاریخی فرهنگی مرودشت شود.

    مهدی آقایی امام‌جمعه شهرستان مرودشت به سخن امام رضا (ع) اشاره و اظهار کرد: رسالت امام‌جمعه خبرنگاری و اطلاع‌رسانی است و اولویت مشکل خبرنگاران را در حوزه زمین می‌دانم در مرودشت مشکل زمین اساسی است چون منابع ملی کمتری داریم چون در حاشیه شهر برای مالکین خصوصی است.

    او ادامه داد: در خطبه‌های نماز جمعه به کمبود زمین در مرودشت اشاره‌کرده‌ام و باید با مالکین هرچه زودتر تعاملی برای این مشکل برقرار شود.

    می‌گویند ریاست دانشگاه آزاد مرودشت غیربومی است خلاف واقع است

    جلال رشیدی ابراز کرد: برای مشکل کاغذ و تسهیلات خبرنگاران در تهران جلسه‌ای را با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهم گرفت و پیگیری آن را دستور کار قرار می‌دهم.

    او همچنین گفت: برای ارتباط مؤثر با خبرنگاران گروهی تشکیل خواهد شد و همه خبرنگاران مرودشت در همه جلساتی که بنده حضور خواهم داشت، دعوت هستند.

    نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برای مشکل زمین خبرنگاران و ورزشکاران ملی جلسه‌ای هماهنگ خواهد شد و با وزارت ورزش و جوانان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهم گذاشت و کارهای تغییر کاربری و وام آن را پیگیری خواهم کرد.

    او گفت: اینکه می‌گویند ریاست دانشگاه آزاد مرودشت غیربومی است خلاف واقع است و کد ملی ریاست دانشگاه آزاد نیز برای مرودشت است و بنده شاید در سطح انتصاب رئیس دانشگاه پیشنهادی دهم ولی در معاونت‌های دانشگاه دخالتی نداشته‌ام.

    به گزارش سلام مرودشت، رشیدی افزود: برای سرپرستی اداره شدن ادارات مرودشت در حال پیگیری هستم و در همین مدت چند تا از ادارات همانند آبفا حکم ریاست دریافت کرده‌اند و مابقی نیز در حال پیگیری است.

    او گفت: در سطح تغییر مدیران فقط پیشنهاددهنده هستم و دخالت دیگری ندارم ولی به اضطرار می‌گویم مثلاً برای اداره آموزش‌وپرورش شهرستان پنج ماه است که با سرپرست اداره می‌شود و چند گزینه هم معرفی کردیم ولی تاکنون از اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان فارس اقدامی ندیدیم و به وزیر این موارد را ذکر کرده‌ام و برای تغییر در سطح استان و شهرستان اقدام کرده‌ام.

    رشیدی همچنین در مورد آزادراه شیراز به اصفهان نیز بیان کرد: وقتی نماینده شدم ۹۵ درصد آزادراه انجام‌شده بود و مرودشت به دلیل پتانسیل‌های زیادی که دارد بعید است متضرر شود ولی تأثیرات خود را خواهد داشت.

    طرح نکاشت چاره کار نیست و باید کانال‌های روباز آب‌رسانی لوله‌گذاری شود

    او همچنین در پاسخ به سؤالات ایمان شریفی مدیرمسئول پایگاه خبری سلام مرودشت، اظهار کرد: پایانه شهر تکمیل‌شده است و وظیفه بنده پیگیری تکمیل آن بوده است که باید راهداری و شهرداری برای راه‌اندازی آن اقدام کنند و ایستگاه راه‌آهن در حال ساخت در انتهای خیابان ۱۷ شهریور است که البته مواردی وجود دارد که تاکنون نگذاشتیم این پروژه تعطیل شود.

    لیلا شکوهی فعال رسانه ای مرودشت نیز اظهار کرد : با توجه به اینکه مرودشت و جاده کمربندی مرودشت سالهاست شاهراه بین‌المللی جنوب به شمال محسوب می شود ساخت آزادراه شیراز اصفهان چقدر بر بروی اقتصاد این شهر تاثیر دارد ؟

    او همچنین با اشاره به سفر رئیس جمهور و بازدید از کارخانه آزمایش خواستار تبیین و بازخورد این سفر برای مردم مرودشت شد.

    جلال رشیدی در خصوص وضعیت آزاد راه گفت: وقتی بنده نماینده مجلس شدم ۹۵درصد آزادراه تکمیل شده بود و ساخت آن یک پروژه ملی هست اما مرودشت بخاطر پتانسیل هایی مثل تخت جمشید و پتروشیمی که دارد و این ترددی که به مرودشت هست گر چه بی تاثیر نیست اما مرودشت از این موضوع ضرر نمی کند.

    رشیدی در خصوص وضعیت آزمایش بیان داشت: با جلساتی که دو هفته یک بار با رئیس جمهور دارم پیگیر وضعیت آزمایش هستم و برای آزمایش دو اقدام هم زمان داریم که یکی با مدیران آزمایش جلسه گذاشتیم وضعیت بدهی و زیان انباشته آزمایش بررسی شد و توافقی انجام شد و قرارشد یک گام ما برداریم یک گام آن ها ما گام اول را برداشتیم و با وزیر اقتصاد جلسه  گذاشتیم  و دستورش را از وزیر گرفتیم و جلسه هم با بانک ملت گذاشتیم اما به نظر می رسد مدیران آزمایش خیلی مایل به همکاری نیستند ما در قدم بعدی یک سرمایه گذار قدر را آوردیم اینجا سرمایه گذاری کند آمدند بازدید کردند با آقای استاندار هم جلسه گذاشتیم نقدینگی خوبی هم دارند اگر مدیران آزمایش راه نیایند ما حتما مزایده زمین را فعال میکنیم کارخانه را از این ها میگیریم و به شرکت سرمایه گذار واگذار می کنیم و تا حالا ۲ تا هلدینگ بزرگ را آوردیم که از آزمایش دیدن کردند.

    این نماینده مجلس بیان کرد: در بحث بیمه و موضوعات دیگر پیشنهاد بدهید می‌تواند در قالب پیشنهاد که الآن وقتش هست در بودجه گنجانده شود و اگر بند مرتبط با بیمه را پیشنهاد بدهید از آن دفاع خواهم کرد و هر پیشنهاد دیگری هم کارشناسی شده باشد به بنده منتقل کنید.

    او گفت: طرح نکاشت چاره کار نیست و باید کانال‌های روباز آب‌رسانی لوله‌گذاری شود تا کشاورزی مرودشت رونق گیرد و بهره‌وری آن زیاد شود و سرمایه‌گذار آن مشخص‌شده است و از خبرنگاران هم می‌خواهیم به آن بپردازند به‌طور مثال برای رهاسازی سال قبل ۷۰ میلیون آن هدر رفت بود که مقدار زیادی است.

    بهمن مردانی رئیس شورای اسلامی شهر مرودشت اظهار کرد: در کمیته امور زیر بنایی استان بعد از مسکن مهر رجا آباد و نزدیک باغ نصر جانمایی شده بود که برای زیرساخت‌های آن در آینده مشکلاتی وجود داشت که با پافشاری شورا این جانمایی مورد قبول واقع نشد.

    او افزود: باید بحث جانمایی کالبدی باشد و بردن زیرساخت آب و برق و دیگر موارد بسیار هزینه‌بر برای شهر خواهد بود و با مدیرکل راه و شهرسازی جلسه انجام شد که جایی پیشنهاد شود که مشکلات قبلی که مسکن‌های مهر داشت را نداشته باشد و چون شورای شهر نداشتیم و در دو هفته اینکه این جانمایی مشخص خواهد شد.

    به گزارش سلام مرودشت، مردانی همچنین در پاسخ به سؤال ایمان شریفی، مدیرمسئول پایگاه خبری سلام مرودشت در مورد سهم فرهنگی، بیان کرد: با پیگیری شورای اسلامی شهر مرودشت معاونت فرهنگی شهرداری اختصاص داده‌شده که مجموعه اعتبارات زیرمجموعه آن معاونت خواهد بود.

    مردانی اضافه کرد: برای بازگشایی پایانه یک سری اشکالات با پلیس راهور در بحث ایمن‌سازی این محور وجود دارد که ابتدا بحث در ایجاد تونل بود که به دلیل سطح بالای آب در این قسمت شهر عملاً از دستور کار خارج شد و هم‌اکنون در شورای ترافیک بحث آرام‌سازی است که باید انجام شود.

    رئیس شورای اسلامی شهر مرودشت در پاسخ به شریفی در رابطه به نبود موزه و جذابیت گردشگری در شهر مرودشت نیز افزود: در سال ۱۳۹۲ چهار نقطه جانمایی در استان فارس برای موزه جانمایی شد که از سوی مسئولان وقت به مرودشت کم‌لطفی شد از جناب رشیدی هم می‌خواهیم برای اختصاص یک زمین برای موزه شهر پیگیری کند.

    میثم حیدری، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مرودشت نیز بیان کرد: به دلیل قرارگیری ایستگاه راه‌آهن در محور ۱۷ شهریور غربی و شرقی باید یک تقاطع غیر هم‌سطح ایجاد شود و نیاز است نماینده نیز در این امر کمک کند چون بودجه عمرانی شهرداری جوابگوی آن نیست.




    نظرات بینندگان
    ارسال نظرات
    نام
    ایمیل
    نظر*  
    کد امنیتی جمع 4 با 4
     

      - نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
    - نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.

     

     

     

     
     
    +تبلیعات در سایت مرودشت آنلاین با تعرفه های استثنائی - 09394084008
     
    873
     
       
      logo-samandehi

    صفحه اصلی

    مدیریت سایت

    ارتباط با ما

    خبرنامه

    ایمیل

    آرشیو

    جستجو

    پیوند ها

    سفارش تبلیغات

    RSS

     

    بهترین نمایش در 768*1024     |    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرودشت آنلاین می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.    |    طراحی و تولید: H. Mokhtari