صفحه اصلی   |   www.marvdashtnama.ir   |   

 

آخرین اخبار

  • پایان موج نخست سفرهای نوروزی / بیش از ۱۱هزار نفر از هم میهنانمان در مدارس شهرستان مرودشت اسکان موقت داده شدند
  • مجموعه جهانی تخت جمشید با ۶۶ هزار بازدید کننده تا 5 فروردین
  • فارس استان برتر کشور در اسکان مهمانان نوروزی درمدارس در پایان دور اول سفرهای نوروزی ۱۴۰۳
  • تحقق شعار سال باعث اقتدار کشور می شود
  • روایتی از عملیاتی که جهان را تکان داد
  • نقش رستم مرودشت؛ تاریخچه، جاذبه‌ها و تصاویر
  • پاسارگاد؛ بقایای تاریخ هخامنشی
  • ۱۰ هزار مسافر نوروزی لحظه تحویل سال را در تخت جمشید جشن گرفتند
  • مرد سال ورزش ایران: هادی چوووووووپان!
  • ۵۲ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در مرودشت آماده شد
  • اعلام صحت انتخابات در ۱۲ حوزه انتخابیه فارس توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید
  • رعایت شئونات دینی و اسلامی مورد توجه مردم وگردشگران باشد
  • 37 دوره مهارتی در قالب طرح افزایش نفوذ دانش در مرودشت برگزار گردید
  • درخشش بانوان مچ اندازی مرودشت در رقابت های قهرمانی ایران
  • مرودشت فاتح مسابقات قهرمانی اهداف پروازی استان فارس
  • پاکسازی و درختکاری در مجموعه جهانی تخت جمشید
  • اسناد مالکیت تخت جمشید و کاخ اردشیر بابکان صادر شد
  • بنیاد شهید در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش موثری دارد
  • ماموریت مجلس دوازدهم چیست؟
  • چند نصیحت برادرانه به تازه انتخاب شدگان
  • گزارش تصویری: حضور مردم مرودشت در پای صندوق رای + جشن رای اولی ها در دبیرستان دخترانه شاهد و فرزانگان
  • کشف رد پای انسان‌های ۱۴ هزار ساله در ارسنجان
  • انتخابات مجلس در حوزه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد به دور دوم کشید. + آرای همه نامزدها
  • یک باند خرید و فروش آراء در مرودشت بازداشت شد
  • ممنوعیت استقرار غرفه ها در مسیر اصلی تخت جمشید مرودشت در ایام نوروز
  • اعلام آمادگی یک سرمایه گذار برای ساماندهی مجموعه‌ی میراث جهانی تخت جمشید مرودشت با ۱۰هزار میلیارد ریالی
  • درخشش شطرنج باز مرودشتی در مسابقات بین المللی کاسپین
  • قهرمانی سعید رزمیان در مسابقات پرورش اندام کشور
  • بهره برداری از بیش از ۵٠ پروژه عمرانی
  • جهاد تبیین اولویت اصلی نامزدها باشد
  •  

     


    کرونا؛ رمز یک جنگ روانی تمام عیار علیه ایران

     
    5035
    :كد

    رسانه‌های معاند و بیگانه بعد از ماجرای زلزله، سیل و سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، این بار در قضیه شیوع بیماری کرونا وارد میدان شده‌اند تا در راستای جنگ روانی، شبه‌افکنی و نیز کاهش اعتماد عمومی، عملیات رسانه‌ای خود را وارد فاز جدیدی کنند. در حالی‌که کرونا به



    رسانه‌های معاند و بیگانه بعد از ماجرای زلزله، سیل و سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، این بار در قضیه شیوع بیماری کرونا وارد میدان شده‌اند تا در راستای جنگ روانی، شبه‌افکنی و نیز کاهش اعتماد عمومی، عملیات رسانه‌ای خود را وارد فاز جدیدی کنند.

    در حالی‌که کرونا به یک بیماری فراگیر در سراسر جهان تبدیل شده و برای بیش از ۵۰ کشور مشکل‌آفرین بوده است، این رسانه ‌ها، اخبار اقدامات انجام‌شده توسط دستگاه‌های دولتی کشورمان را در راستای مهار کرونا، وارونه و ضعیف جلوه می‌دهند.

    *بازی رسانه‌های معاند با افکار عمومی ملت ایران

    حسین قاسمی، فعال رسانه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه هرچند وقت یک‌بار رسانه‌های معاند سوژه جدیدی پیدا می‌کنند تا با افکار عمومی ملت ایران بازی کنند، افزود: در یک‌سال اخیر حوادث رخ داده در داخل و خارج از ایران نشان داد که زاویه پرداخت رسانه‌ای به یک موضوع چقدر اهمیت دارد و می‌تواند تأثیری صد درصدی در برداشت‌های مردم داشته باشد.

    وی خاطر نشان کرد: میزان ترس و وحشت از ویروس کرونا و دیگر کشورهای مبتلا به آن تا حدود زیادی فاصله دارد و مانور رسانه‌هایی که از این قضیه به دنبال منفعت سیاسی هستند، آسیب‌های جدی بر مردم ایران وارد کرده است.

    این فعال رسانه تنها راهکار اساسی برای مقابله با جنگ روانی دشمن را ارائه اطلاعات شفاف در مورد میزان ابتلاء و مرگ و میر از سوی مسئولان دولتی و رسانه‌های داخلی دانست و تاکید کرد: صداقت، تنها ابزار حفظ اعتماد اجتماعی است.

    *ایران قربانی ویروس کرونا

    قاسمی افزود: یکی از شگردهای رسانه‌های خارجی برای تکرار نام ایران در کنار ویروس کرونا، طرح موضوع ابتلای شهروندان کشورهای مختلف در اثر حضور مسافران ایرانی است که برای مثال در کانادا، امارات، استرالیا و… این موضوع مطرح شد.

    وی خاطرنشان کرد: این در حالی است کرونا ویروس از طریق کشور چین که مبدا بروز آن است به نقاط مختلف جهان سرایت کرده و ایران نیز یکی از قربانیان همین قضیه است.

    این فعال رسانه در پایان تصریح کرد: سعی بر آن است که نام ایران و این ویروس را در سطح رسانه‌های جهانی کنار همدیگر استفاده کنند تا باز هم جلوه‌ای سیاه و آسیب رسان از ایران برای تمام جهان تداعی شود.

    *کرونا رمز یک جنگ روانی تمام عیار علیه ایران

    طی مدت اخیر، بسیاری از رسانه‌ها چون بی بی سی، ایران اینترنشنال، من و تو، ایندیپندنت فارسی و … صفحه ویژه‌ای برای کرونا در ایران ایجاد کرده‌اند، رصد فعالیت‌های این رسانه‌ها و خبرنگارهای آنان در فضای مجازی نشان می‌دهد، ویروس کرونا رمز یک جنگ روانی تمام عیار علیه ایران است. بد نیست برای درک بیشتر این مسئله برخی از این اخبار را با هم مرور کنیم.

    بی بی سی فارسی: ممکن است بین ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر در ایران کرونا داشته باشند! یا در خبری دیگر بدون ذکر منبع مشخص تعداد جان باختگان بر اثر کرونا در ایران را ۲۱۰ نفر اعلام کرده است!

    ایران اینترنشنال: شناسایی اولین مورد کرونا در نیوزیلند؛ بیمار از ایران بازگشته بود.
    ایندیپندنت فارسی: تفاوت ۲۰۰ برابری آمار رسمی و غیررسمی مبتلایان به کرونا در ایران!

    *موج سواری رسانه‌های عرب زبان درباره انتقال کرونا از ایران به کشورهای عربی

    در کنار این موارد، موج سواری برخی از رسانه‌های عرب زبان درباره انتقال کرونا از ایران به کشورهای عربی را هم می‌توان افزود. طی روزهای گذشته شیوع این ویروس در کشورهای حاشیه خلیج فارس سبب شده است تا دوگانه کرونای ایرانی و غیرایرانی در لبنان داغ شود. کاربران عرب زبان در حالی نسبت به انتقال کرونا از ایران نگران هستند که گویی انتقال کرونا از سایر کشورها خطری ندارد!

    علاوه بر اینها خبرنگاران رسانه‌های مذکور طی مدت شیوع کرونا در ایران تلاش‌های بسیاری را در راستای زامبی سازی از ایران داشته‌اند.

    مشاهده چنین اقدام‌هایی پوپولیستی از سوی شبکه‌های معلوم الحال درباره شیوع کرونا در ایران در حالی است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از روز نخست تاکنون بصورت شفاف اقدام به انتشار آمار کرده است. انتشار آمار۲ جان باخته بر اثر کرونا آن‌هم ۲ شب پیش از برگزاری انتخابات دوم اسفند در حالی که معاندین از هیچ تلاشی برای به حاشیه کشاندن انتخابات دریغ نکردند، مهر تأییدی بر این شفافیت است.

    *تمرکز ویژه رسانه‌های محورغربی-عبری-عربی بر ایران

    با این حال، این پروپاگانداها یک نتیجه مشخص دارد؛ رسانه‌های امریکایی – اسرائیلی و یا به عبارتی محورغربی-عبری-عربی بعد از اینکه نتوانستند در مسیر انتخابات به نتیجه موردنظر دست پیدا کنند، با تمرکز ویژه بر شیوع کرونا در ایران بازی جدیدی را آغاز کرده‌اند، این بازی جدید به حدی جدی است که انگار مرکز شیوع کرونا در دنیا، ایران بوده است و به جرأت می‌توان گفت اخبار پیرامون شیوع کرونا در چین به فراموشی سپرده شده است.

    با این شرایط به جرأت می‌توان گفت، ویروس کرونا بیش از اینکه یک ویروس ناشناخته باشد، یک بهانه برای جنگ تمام عیار رسانه‌ای علیه ایران است.

    *افزایش سواد رسانه مردم

    در حوزه جنگ رسانه‌ای و نرم، سواد رسانه‌ای به عنوان مهمترین مقوله به شمار می‌رود و در شرایطی که دشمنان تلاش می‌کنند افکار عمومی را در راستای منافعشان هدایت سازند، باید سواد رسانه‌ای مردم را افزایش داد که این مهم با کمک دولت و رسانه‌های داخلی قابل تحقق است و از سوی دیگر، دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌های رسمی و ملی باید اخبار صحیح و قابل استناد ارائه کنند تا احتمال هرگونه سوءاستفاده و میدان‌داری رسانه‌های معاند به حداقل کاهش یابد.


    منبع:مرودشت نا



    نظرات بینندگان
    ارسال نظرات
    نام
    ایمیل
    نظر*  
    کد امنیتی جمع 4 با 4
     

      - نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
    - نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.

     

     

     

     
     
    +تبلیعات در سایت مرودشت آنلاین با تعرفه های استثنائی - 09394084008
     
    1182
     
       
      logo-samandehi

    صفحه اصلی

    مدیریت سایت

    ارتباط با ما

    خبرنامه

    ایمیل

    آرشیو

    جستجو

    پیوند ها

    سفارش تبلیغات

    RSS

     

    بهترین نمایش در 768*1024     |    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرودشت آنلاین می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.    |    طراحی و تولید: H. Mokhtari