سال ها است که ربا و رباخواری با عقودی کاملا اسلامی در نظام بانکی کشور قانونمند شده است. عقودی در ظاهر اسلامی که همیشه بر خلاف ظاهرشان چیزی جز ربا و نزول پول نبوده است. وام گیرندگان در این سیستم، خصوصا تولیدگنندگان، همگی در نهایت احساس غبن و پشیمانی کرده و با ضرر و زیان نتیجه را به حریف خود یعنی بانک واگزار کرده و میدان کار را ترک می کنند.

مردم نیز به خیال خود سرمایه های خود را در بانک به امانت گذاشته اند تا بانک با آن ها کار کند و از سود کار عایدی داشته باشند. غافل از آنکه سود دریافتی چیزی جز نزول پول وام گیرندگان نیست.

نیازی نیست که شما حتما دکترای اقتصاد داشته باشید و یا مجتهد باشید که این فاجعه را در نظام بانکی مشاهده کنید. جدا از اینکه تقریبا همه کارشناسان به صورت علنی به ربوی بودن نظام بانکی اقرار مینمایند، عامه مردم هم بوی مشمئز کننده سودهای بانکی را حس می کنند. هیچگاه سودهای پرداختی بانک ها حاصل کار و مشارکت واقعی در کار نبوده است.

مقداری کاغذهای خوش رنگ و آب که به شکل پول ملی چاپ می شود. پول هائی کثیف که در تمامی شریان ها و مویرگ های اقتصادی این کشور در جریان است و خواسته و ناخواسته همه مردم را آلوده کرده است. فاجعه ای که الان در حوزه اقتصاد ( و حتی بسیاری از مسائل فرهنگی و اجتماعی) با آن روبرو هستیم ماحصل این خیانت سیستم بانکی کشور است.

جهش های ناگهانی قیمت ها و شرایط مشابه امروز را تا کنون بارها تجربه کرده ایم. تمام دولت ها سعی کرده اند به نوعی نتایج افزایش نقدینگی، که نتیجه خلق پول های بدونه پشتوانه است را پنهان کنند اما پس از چند سال خواه ناخواه دچار یک فاجعه اقتصادی شده اند. بی لیاقتی و بی کفایتی مدیریت اقتصادی، تحریم ها، اسراف و ده ها عامل دیگر تنها سرعت و شدت این فاجعه را تغییر می دهند.

با آمریکا مذاکره کنید، برجام را اصلا بدون وجود طرف مقابل بپذیرید، موشک ها را نابود کنید و..و... تا زمانیکه سیستم ربوی بر نظام پولی کشور حاکم است اینگونه اتفاقات کاملا طبیعی است. حضرات مراجع تقلید خود به ما آموخته اید که حضرت حق تعالی با هیچ قومی عقد اخوت نبسته است. اگر در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اید که چنانچه اسم حکومتی اسلامی باشد در آن صورت قبح ذاتی و اثر وضعی ربا در آن حکومت از بین می رود،

لطفا اعلام کنید ! تا کی به تذکر در کلاس درس بسنده می کنید؟ اگر این نظام آسیب ببیند دیگر کلاس درسی برای تذکر دادن نخواهد ماند. آقایان اقتصاددان در کدام کشور توسعه یافته و یا در حال توسعه ای اینگونه ربا و رباخواری قانونمند شده است؟ تا کی به دنبال x و y در فرمول های اقتصادی هستید اما سر بلند نمیکنید تا ببینید که این فرمول ها در چه جهتی به کار گرفته می شود؟ علمای معظم و اندیشمندان حوزه اقتصاد، مردم فهیم و نجیب ایران به خوبی می دانند که نظام پولی فعلی هم غیر شرعی است و هم با قوانین پولی و تجاری هیچ کجای دنیا مطابفت ندارد.

عوض شدن رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و حتی رئیس جمهور هم نتیجه را عوض نمی کند. نظام بانکی ربوی ما لشگر پلشت و فشلی است که می خواهد به جنگ با خدا برود. همیشه ترسیده ایم که با کاهش سود بانکی (حذف نزول) مردم سرمایه های خود را از سیستم بانکی خارج کنند و جهش قیمت در مسکن و ارز و... داشته باشیم. مگر این اتفاق را به تناوب نداشته ایم؟ مگر اوضاعی بدتر از وضع موجود هم متصور است؟ خدا میداند راهکارهای روشنی برای درمان این سرطان و طاعون اقتصادی وجود دارد فقط یک جو غیرت دینی و همت می خواهد.