صفحه اصلی   |   www.marvdashtnama.ir   |   

 

آخرین اخبار

  • پیام تبریک مدیر آموزش و پرورش مرودشت به مناسبت عید سعید فطر
  • قدرت نمایی و تيراندازي با سلاح در روز 13 فروردين//دستگیری متهمین در مرودشت
  • بلاگرها از کدام خدا سخن می‌گویند؟
  • وقتی به بوی تعفن تورم عادت کرده ایم!
  • روز قدس تحقق نابودی اسرائیل و روز حیات اسلام است
  • گزارش تصویری: راهپیمایی روز قدس در مرودشت
  • تماشا کنید: ماجرای یک سرقت بزرگ / گوزن زرد ایرانی چگونه اسرائیلی شد؟
  • تخت جمشید با بیش از 290 هزار بازدید در رتبه دوم توجه گردشگران
  • ثبت بیش از ۱۷ هزار نفر روز مسافر در مدارس مرودشت
  • عکاسی حیرت انگیز یک خلبان
  • تفرجگاه تنگ بستانک(بهشت گمشده) کامفیروز شهرستان مرودشت به میراث فرهنگی فارس واگذار شد
  • اول، بساط دلالی باید جمع شود
  • وابستگی مجامع بین المللی به غرب دلیل سکوت در برابر جنایات رژیم غاصب می باشد
  • دادستان شهرستان مرودشت از برخورد جدی و قانونی با پدیده گران‌فروشی و کم فروشی در اماکن تحت پوشش میراث فرهنگی مرودشت خبر داد.
  • بازگشایی آبراهه‌های تخت جمشید مقابل گردشگران نوروزی
  • پایان موج نخست سفرهای نوروزی / بیش از ۱۱هزار نفر از هم میهنانمان در مدارس شهرستان مرودشت اسکان موقت داده شدند
  • مجموعه جهانی تخت جمشید با ۶۶ هزار بازدید کننده تا 5 فروردین
  • فارس استان برتر کشور در اسکان مهمانان نوروزی درمدارس در پایان دور اول سفرهای نوروزی ۱۴۰۳
  • تحقق شعار سال باعث اقتدار کشور می شود
  • روایتی از عملیاتی که جهان را تکان داد
  • نقش رستم مرودشت؛ تاریخچه، جاذبه‌ها و تصاویر
  • پاسارگاد؛ بقایای تاریخ هخامنشی
  • ۱۰ هزار مسافر نوروزی لحظه تحویل سال را در تخت جمشید جشن گرفتند
  • مرد سال ورزش ایران: هادی چوووووووپان!
  • ۵۲ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در مرودشت آماده شد
  • اعلام صحت انتخابات در ۱۲ حوزه انتخابیه فارس توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید
  • رعایت شئونات دینی و اسلامی مورد توجه مردم وگردشگران باشد
  • 37 دوره مهارتی در قالب طرح افزایش نفوذ دانش در مرودشت برگزار گردید
  • درخشش بانوان مچ اندازی مرودشت در رقابت های قهرمانی ایران
  • مرودشت فاتح مسابقات قهرمانی اهداف پروازی استان فارس
  •  

     


    پاسخ های فرماندار مرودشت به سوالات همشهریان

    4952
    :كد
    شنبه 25 شهريور 1396

    فرماندار مرودشت به عنوان مهمان ویژه سایت مرودشت نما سوالات همشهریان را پاسخ داد.



    پایگاه خبری تحلیلی مرودشت نما: فرماندار محترم مرودشت جناب آقای علی اکبر نجیب زاده به عنوان مهمان ویژه سایت مرودشت نما به سوالهای همشهریان گرامی که مدتی پیش از طریق بخش مهمان سایت از ایشان پرسیده شد پاسخ های زیر را ارائا کرده است که ضمن تشکر از ایشان بابت همکاری و صرف وقت و پاسخ های دقیق، همشهریان گرامی را به خواندن این پاسخ ها دعوت می کنیم.


    مصطفی زرهپوش: با عرض سلام وادب خدمت جناب فرماندار گرامی.چرا کسی به فکر کمبود اب و ابهای زیر زمینی نیست.

    پاسخ: در بحث آب دو مرحله و دو روش وجود دارد خروجی آب و ورودی آب. که باید ورودی آب را تقویت کرده و خروجی آب(برداشت از آب) را کاهش دهیم. در برخی از مناطق برای تقویت سفره زیرزمینی مثل بوری، کنترل سیلاب، تغذیه مصنوعی، ادتفاعات آبها توسط منابع طبیعی انجام شده است. جلوگیری از حفر چاه های غیرمجاز جلوگیری در ارتفاعات. توقیف دستگاه های حفاری غیرمجاز که در این راستا تاکنون 12برقی، 49دستگاه تراکتور، 19عدد مته گل کش و 13دستگاه کمپرسور توقیف شده است. پر کردن چاه های غیرمجاز شامل 1400حلقه چاه، جلوگیری از بهره برداری همزمان از چاه های جابجا شده و قدیمی 632 مورد. تقلیل منصوبات چاه های پروانه دار 334مورد. معرفی متخلفین به دادگاه که در دادگاه جریمه میشوند و ازین پس هیچگونه خدماتی از اداره امور آب دریافت نخواهند کرد.

    بدیهی است این اقدامات کافی نمی باشد و بایستی تلاش بیشتری توسط ادارات مرتبط انجام گیرد.
    _________________________

    یک شهروند: چرا با توجه به وضع خشکسالی در شهر هنوز هم  کشت گندم و محصولات آب بر در مرودشت و روستاها اینفدر رواج دارد پس جهاد کشاورزی و اداره آب چه کار میکنند.


    پاسخ: جهت جلوگیری از کشت گندم و برنج هیچ ماده قانونی ممنوعیت از کشت نداریم. کشاورزی مرودشت معیشتی است و تنها راه زندگی و امرار معاش چیزی جز کشت گندم نیست. درچند سال اخیر کاهش سطح زیر کشت گندم از شصت هزار هکتار به چهل و پنج هزار هکتارکاهش سطح داشتیم. حذف ارقام پرآب بر مثل گندم و برنج و بجای آن توسعه اقلام زودرس و کم آب بر و همچنین استفاده از کشت دیم گندم از جمله اقداماتی ست که در این زمینه انجام گرفته است. بحث نوبت بندی آب حوزه آبخور سد درودزن که باعث کاهش سطح کشت شد نیز از دیگر اقدامات است و همچنین موارد ذیل:توسعه کشت گلرنگ در سطح 2700هکتار ، توسعه باغات پسته در سطح 580هکتار ، توسعه کشت گیاهان گلخانه ای در 20واحد گلخانه، توسعه کشت گیاهان دارویی(خاکشیر) 1400هکتار، توسعه کشت گیاهان دارویی(زعفران) 20هکتار، توسعه کشت گیاهان دارویی(خرفه)180هکتار) البته قبول دارم که بایستی تلاش بیشتری شود و صرفه جویی در مصرف آب باید اولویت اول باشد.
    _________________________

    اکبر صالحی: سلام خدمت فرماندار ومسولین شهرستان بنده اکبر صالحی فرهنگی واقعا متاسفم از مسولین شهرستان که برای من از سال ۷۷ در این ادرس زندگی میکنم تا حالا چندین بار زیر سازی شده برای اسفالت هر وقت مراجعه می کنم به شهرداری قول میدهند اما اجرا نمیکنند- مرودشت خیابان شصت متری طالقانی شرقی بن بست ۵

    پاسخ: برابر اعلام شهرداریدر سالهای 96-95 ....آسفالت در سطح شهر مرودشت با پیگیری اهالی و نوبت دهی انجام شده است ولی شما میتوانید ضمن مراجعه به شهرداری مجددا پیگیری نمایید.
    _________________________

    علی از رامجرد : با سلام خدمت فرماندار مرودشت: قسمتهای زیادی از جاده مرودشت به درودزن به میزان قابل قبولی آسفالت شده اما دو قسمت آن هنوز باقی است. یکی از پتروشیمی تا کوه سبز و دیگری از زرگران تا کوشکک. این دو قسمت کی تکمیل خواهد شد و آیا درست است که قسمت اول بدلیل ممانعت مسئولین پتروشیمی رها شده است؟

    پاسخ: در قسمت پتروشیمی تا کوهسبز بدلیل واقع شدن خط گاز 10اینچ و 16اینچ در زیر محور و هزینه ای بالغ بر یک میلیارد تومان و مشکلات قطعی گاز کارخانه پتروشیمی تاکنون انجام نشده است. پیگیری هایی توسط نماینده محترم و اینجانب انجام شده است و جلساتی با مدیرکل راه و شهرسازی، گاز و معاونت عمرانی استانداری فارس در محل استانداری برگزار شده است تا این موضوع حل و فصل و اجرایی گردد. در قسمت زرگران تا کوشک نیز بدلیل واقع شدن تیرهای برق در شانه جاده انجام نشده و مقرر گردیده طی ماه آینده اجرا گردد و در فاز یک و دو آن تاکنون بیست کیلومتر اجرا شده است.
    _________________________

    اهالی منطقه باسکول اطمینان: سلام علیکم. به داد اهالی منطقه باسکول اطمینان برسید.تقریبا در تمام دوره ها شکایت شده و مکاتبه گردیده است. ماشینهای فاضلاب مبادرت به تخلیه فاضلاب در کانال سر پوشیده که در کنارهها سوراخ تعبیه شده می کنند وباعث الودگی و بوی بد می گردد وبیماری و سالک بیداد می کند . لطفا پیگیر این قضیه به صورت جدی و اینکه شهر ما قدمت چند هزار ساله در دفع فاضلاب داشته است. ممنون


    پاسخ: این موضوع پیش از این پیگیری شده و تذکرات لازم در رابطه با عدم تخلیه فاضلاب داده شده است و برابر اعلام شهرداری مرودشت این موضوع در چندین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی مطرح شده و در اولین فرصت و بزودی به مکان مشخص دیگری منتقل خواهد شد.
    _________________________

    برومند:  سلام وجود سگهای ولگرد درشهر وافزایش روز به روز سگهای ولگرد به ویڑه حاشیه شهرو ایجاد سر وصدا در شب انباشت زباله دراطراف شهر(زاگرس جنوبی گود زباله) و آتش زدن زباله ها در شب وانتشار بوی مشمئز کننده که باعث آزار و اذیت شهروندان می‌گردد این موضوع چندین بار به شهرداری و اداره بهداشت و آتش نشانی گزارش شده اما متاسفانه هیچ نتیجه‌ای حاصل نگردیده- شهرک فرهنگیان فاز دو خ زاگرس جنوبی


    پاسخ: در رابطه با سگهای ولگرد طی نامه استانداری دیگر امکان اتلاف سگهای ولگرد وجود ندارد و بر مبنای نامه استانداری سگها باید زنده گیری شده و سپس در مکانی که به همین منظور باید ساخته شود نگهداری شوند که در شهرستان موردشت تاکنون موفق به فراهم کردن مکان نگهداری سگها و امکانات و وسائل زنده گیری آنها نشده ایم. البته به شهرداری در این خصوص تذکرات لازم داده شده است.در رابطه با محل تخلیه نخاله های ساختمانی در زاگرس جنوبی درواقع زباله ای در این مکان تخلیه نمیشود و برابر اعلام شهرداری مرودشت، مردم اقدام به تخلیه نخاله های ساختمانی در این محل میکنند.
    _________________________

    سلام. سالهاست که منع تردد وتوقف کامیونها در سطح شهر که از مطالبات بر حق مردم مرودشت است و در دستور کار مسولین نیز قرار داشته ولی متاسفانه هیچگونه اقدامی صورت نگرفته. جناب فرماندار شما به عنوان بالاترین مقام شهر چه اقدامی در این خصوص انجام داده آید چرا این مشکل شهر حل نمیشه


    پاسخ: این موضوع در چندین جلسه شورای ترافیک مطرح و مصوبات خوبی نیز صورت گرفته است اما بدلیل بعضی از خلاهای قانونی و همچنین عدم تامین زیرساخت های اولیه این موضوع هنوز به نتیجه نرسیده است که البته تمام سعی و تلاش ما این است که با فراهم کردن زیرساخت ها در این خصوص اقدام کنیم که البته با توجه به عدم وجود زیرساخت ها این امر زمان بر است.
    _________________________

    علی احمدی : لطفا بفرمائید در مدت زمان حضور شما در شهر مرودشت از مهمترین پتانسیل اشتغال مرودشت یعنی حوزه گردشگری چه پیشرفتهایی بدست آمده است؟

    شهروند: غیر از درآمد حاصله از بازدید توریست از مکان های باستانی شهرستان، چه راه درآمد هایی از این مکان ها رو پیشنهاد میدین!؟ با توجه به اینکه بیشترین درآمد ها رو میشه از راه های مختلف در این مکان ها کسب کرد و ایجاد شغل کرد.


    پاسخ:اقدامات ذیل با تلاش ادارات ذیربط و کمک نماینده محترم در این خصوص انجام شده است:
    1-تلاش جهت آموزش و ارتقاء سطح مهارت صنعتگران فعال در حوزه صنایع دستی2-معرفی هنرجویان به واحدهای آموزش صنایع دستی در سطح شهرستان و استان. 3-راه اندازی هتل آپادانا در محوطه مجموعه میراث جهانی تخت جمشید. 4-برگزاری دوره های آموزش راهنمایان گردشگری در تخت جمشید بصورت سالانه در ایام نوروز ویژه جوانان که شغل و کمک معاش ویژه دانشجویان مخصوصا دانشجویان متاهل می باشد.5-انجام کلیه پروژه های عمرانی بصورت امانی که توسط کارگران روزمزد روستاهای اطراف انجام میگیرد که این امر در سالهای گذشته بصورت پیمانکاری و از خارج از شهرستان تامین میشد. 6- انجام امور عمرانی جهت رونق گردشگری که باعث میشود گردشگران مدت زمان بیشتری را در سطح شهرستان بمانند. 7-پیگیری جهت تصویب احداث یک بازارچه فروش صنایع دستی ملی در کنار مجموعه 8-برگزاری جلسات متعدد جهت جذب سرمایه گذار مطابیق ضوابط.
    _________________________

    هادی : باسلام مدت پنج سال هست که ازدانشگاه فارغ التحصیل شده ام فکرمیکنم به اندازه کافی بیکاری راتجربه نموده ام واشتغال وازدواج و...به تعویق افتاده است لطفاچاره ای برای افرادشبیه من بیندیشید.


    شهروند: ایشون درجهت ایجاد مشاغل در شهرستان مرودشت چه تدابیری داشتند و کدوم از اونها رو دنبال کردن!؟ یا اینکه چه راهکارهایی جهت ایجاد شغل پیشنهاد میدن!!!!؟


    شهروند: با توجه به خشکسالی های اخیر و جمع کردن سفره های کشاورزان بیچاره شهرستان توسط مسئولین محترم، چه راهکارهایی در جهت کسب درآمد برای این عزیزان پیشنهاد میدن!؟ با توجه به اینکه شهرستان مرودشت یه روزی قطب گندم کشور بود، محصولات کشاورزی زیادی داشت و افراد زیادی از این راهها کسب درآمد میکردند.

    پاسخ:فرمانداری شهرستان مرودشت و مجموعه ادارات شهرستان همواره یکی از اولویت های اصلی خود را مسئله اشتغال قرار داده اند و در این راستا اقداماتی انجام داده اند که میتوان به این موارد اشاره نمود: 1-اقدامات و برنامه های متعدد با توجه به ظرفیت های گردشگری شهرستان که در پاسخ یکی از همشهریان گرامی بصورت مشروح بیان نموده ام و میتوانید به سئوال آن فرد و پاسخ بنده رجوع بفرمائید.2-راه اندازی 40واحد صندوق خرد زنان روستایی که توسط هر صندوق برای 20نفر از بانوان ایجاد شغل شده است.3-برگزاری کلاسها و کارگاه های آموزشی و بازدیدهای آموزشی و آموزشهای مهارتی فنی و حرفه ای با موضوعات پرورش زنبورعسل-تولید قارچ خوراکی-کشت گیاهان دارویی و پرورش دام و طیور بخصوص در روستاها که علاوه بر ایجاد شغل از مهاجرت روستائیان نیز جلوگیری میکند. 4 -تشکیل و توسعه شرکتهای تعاونی تولیدی بویژه تعاونیهای توسعه روستایی، صنایع دستی و... 5-تلاش در جهت پایداری مشاغل موجود و حفظ بنگاه های فعال موجود با طرح های حمایتی 6-پرداخت تسهیلات به مناطق محروم و اشتغالزایی 7-تشکیل منظم کارگروه اشتغال و پیگیری مسائل شهرستان 7-شناسایی پتانسیل های شهرستان و مشاوره به متقاضیان سرمایه گذاری و تشکیل تعاونی 8-تشکیل تعاونیهای گردشگری 9-کمک به حل مشکلات کارفرمایان موجود 10-اعطای تسهیلات به بخش صنعت از طریق ثبت نام در سایت بهین یاب به واحدهایی که پروانه بهره برداری یا جواز تاسیس و پیشرفت فیزیکی بالای 60درصد دارند. 11-هماهنگی با اتاق بازرگانی استان در خصوص مزیت های تولیدی شهرستان و چگونگی صادرات آن 12- ترویج کشت های جایگزین و کم آب بر و کشت گیاهان دارویی و دانه های روغنی و همچنین حمایت از تولیدکنندگان و کشاورزان و ایجاد زمینه مناسب جهت عرضه محصولات تولیدی. 13-حمایت از سرمایه گزاران،تولیدکنندگان و صنعتگران و تلاش جهت رفع موانع و مشکلات پیش روی آنان در کمیته های رفع موانع تولید و ... که تاکنون منجر به حل و رفع مشکلات بسیاری از واحدهای صنعتی گردیده است. اجرای طرح ها و برنامه های وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی در شهرستان مانند طرح های کارورزی،تکاپو و ...14-اعطای تسهیلات به افراد متقاضی ایجاد شغل و تسهیل روند اعطای اینگونه تسهیلات. البته قول دارم که با توجه به تعداد زیاد بیکاران، اقدامات بیشتری بایستی توسط ادارات و بخش خصوصی انجام شود.
    _________________________

    یک شهروند: به نام خدا ضمن عرض سلام خدمت جناب آقای فرماندار و با تشکر از حرکت زیبای دوستان که فضایی برای پاسخگویی مسئولین به خواسته های مردمی فراهم آورده اند. جناب آقای فرماندار مهمترین مشکل شهرستان مرودشت مالکیت چهاردیواری های محقر مردم است که متاسفانه با حدود 70 سال از شکل گیری این شهر و قول و قرارهای مسئولین به وقت نیاز به حضور مردم تا کنون عملی نشده است. از جمله منازل واقع در کوچه های بخش شمالی خیابان 22 بهمن در مجاورت اتوبان امام علی از پل زیرگذر تا بیمارستان قدیم علیرغم دریافت سهم دو دانگ دولت از سوی شهرداری و صدور مجوز ساخت طی سالیان گذشته، چند سالی است که مسکن و شهرسازی مدعی صد در صد مالکیت آن هاست! این تصاحب ناعادلانه و زورمدارانه متاسفانه با همکاری فرماندار و شهردار و مسئولین وقت شهر صورت گرفته که بعدا طی جلساتی در فرمانداری مقرر شده که زمین های بخش جنوبی بلوار امام علی از تملک نابجا و غیرقانونی مسکن و شهرسازی خارج شود که تا کنون عملی نشده است. بر اساس همین ادعا و با همراهی دستگاه قضایی به تدریج برای مالکین که مردم دردمند و از قشر کارگر و کارمند هستند حکم خلع ید و قلع و قمع صادر می گردد. این در حالی است که متاسفانه مردم طی سالیان گذشته زمین را از خرده مالکین و اکثرا از مرحوم حاج صمد همایون خریداری و مسکن و شهرسازی مدعی است که بعدا ایشان مالکیت خود را به مسکن و شهرسازی واگذار نموده است! به هرحال ایشان ابتدا زمین خود را به مردم فروخته و مهمتر از آن اینکه، سند مالکیت مسکن و شهرسازی از سوی شعبه یک حقوقی مرودشت و تجدید نظر فارس و شعبه 6 دیوان باطل اعلام گردیده، اما متاسفانه خرده مالکین چون یک بار زمین ها را به مردم فروخته و یک بار هم سهم و امتیازاتی از مسکن و شهرسازی دریافت کرده اند در رابطه با اجرای حکم تعلل ورزیده و حکم اجرا نشده و پیگیری صورت نگرفته است. با عنایت بر موارد فوق و اسناد و مدارک موجود و بطلان سند مالکیت مسکن و شهرسازی لازم است در ارتباط با احقاق حق و حقوق از دست رفته مردم اقدام عاجلی صورت گرفته و چاره ای اندیشیده شود که این کار تنها با همراهی و همکاری مسئولین شهری ساخته است. امید می رود جناب آقای فرماندار به عنوان بانی اصلی شهرستان مرودشت مسئولین را مقید نمایند تا در این رابطه اقدام عاجلی به عمل آورده و مشکل مالکیت چهاردیوارهای محقری که حاصل یک عمر دسترنج مردم است را به گونه ای حل نمایند. من الله توفیق جواد اسلامی در صورت نیاز مستندات موجود و قابل ارائه است.


    پاسخ: با توجه به اینکه در پلاک 101 باقیمانده اراضی شهرستان مرودشت سهم مشاعی اداره کل راه و شهرسازی توسط اشخاص در سنوات گذشته تصرف و ساخت و ساز گردیده است و مالکیت دولت در آن اراضی معادل 2/25 دانگ مشاعی می باشد. این تصرفات بعضا مسکونی و 250متری یا بیشتر بوده است و تعدادی از آنها تجاری می باشد.موضوع با حضور فرماندار و مسئولین عالی و مسئولین اداره راه و شهرسازی فارس بررسی و منجر به تصمیماتی شد(مصوبه شماره 7732 مورخ 11/3/93 نمایندگی استان فارس) و پس از طی مراحل فوق منجر به مصوبه شماره ه/93/5115 مورخ 11/3/93 هیات مدیره محترم سازمان ملی زمین و مسکن جهت واگذاری سهم 2/25 دانگ مشاعی دولت که مدت اجرایی آن شش ماه بود گردید. زمان اجرای مصوبه به مدت دو بار دیگر یکی به مدت شش ماه و دیگری به مدت یک سال تمدید گردید که با توجه به صرف مهلتهای فوق مجددا اداره کل راه و شهرسازی فارس طی مکاتباتی با سازمان ملی زمین و مسکن درصدد تمدید مجدد مصوبه فوق الذکر می باشد. شایان ذکر است با توجه به اطلاع رسانی مصوبه فوق قریب به 2000نفر به اداره راه و شهرسازی مراجعه و مشکل خود را خصوص سهم دولت حل و فصل کرده اند. ضمنا باتوجه به تصویب قانون زمین شهری به سال 1360 متصدی اراضی دولتی وزارت راه و شهرسازی می باشد و شهرداری شهرستان صلاحیت اخذ سهم دولت را ندارد. البته این اطلاع از ادارات ذیربط گرفته شده است و فرماندار و سایر مسئولین بایستی برابر قانون و مقررات انجام وظیفه نمایند.اگر مشکلی وجود دارد بایستی از طریق قانونی موضوع حل و فصل گردد و اگر حقی از کسی ضایع شده است باید از طریق مراجع قضایی موضوع را دنبال نمایید.





    نظرات بینندگان
    ارسال نظرات
    نام
    ایمیل
    نظر*  
    کد امنیتی جمع 4 با 4
     

      - نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
    - نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.

     

     

     

     
     
    +تبلیعات در سایت مرودشت آنلاین با تعرفه های استثنائی - 09394084008
     
    5789
     
       
      logo-samandehi

    صفحه اصلی

    مدیریت سایت

    ارتباط با ما

    خبرنامه

    ایمیل

    آرشیو

    جستجو

    پیوند ها

    سفارش تبلیغات

    RSS

     

    بهترین نمایش در 768*1024     |    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرودشت آنلاین می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.    |    طراحی و تولید: H. Mokhtari