صفحه اصلی   |   www.marvdashtnama.ir   |   

 

آخرین اخبار

  • پیام تبریک مدیر آموزش و پرورش مرودشت به مناسبت عید سعید فطر
  • قدرت نمایی و تيراندازي با سلاح در روز 13 فروردين//دستگیری متهمین در مرودشت
  • بلاگرها از کدام خدا سخن می‌گویند؟
  • وقتی به بوی تعفن تورم عادت کرده ایم!
  • روز قدس تحقق نابودی اسرائیل و روز حیات اسلام است
  • گزارش تصویری: راهپیمایی روز قدس در مرودشت
  • تماشا کنید: ماجرای یک سرقت بزرگ / گوزن زرد ایرانی چگونه اسرائیلی شد؟
  • تخت جمشید با بیش از 290 هزار بازدید در رتبه دوم توجه گردشگران
  • ثبت بیش از ۱۷ هزار نفر روز مسافر در مدارس مرودشت
  • عکاسی حیرت انگیز یک خلبان
  • تفرجگاه تنگ بستانک(بهشت گمشده) کامفیروز شهرستان مرودشت به میراث فرهنگی فارس واگذار شد
  • اول، بساط دلالی باید جمع شود
  • وابستگی مجامع بین المللی به غرب دلیل سکوت در برابر جنایات رژیم غاصب می باشد
  • دادستان شهرستان مرودشت از برخورد جدی و قانونی با پدیده گران‌فروشی و کم فروشی در اماکن تحت پوشش میراث فرهنگی مرودشت خبر داد.
  • بازگشایی آبراهه‌های تخت جمشید مقابل گردشگران نوروزی
  • پایان موج نخست سفرهای نوروزی / بیش از ۱۱هزار نفر از هم میهنانمان در مدارس شهرستان مرودشت اسکان موقت داده شدند
  • مجموعه جهانی تخت جمشید با ۶۶ هزار بازدید کننده تا 5 فروردین
  • فارس استان برتر کشور در اسکان مهمانان نوروزی درمدارس در پایان دور اول سفرهای نوروزی ۱۴۰۳
  • تحقق شعار سال باعث اقتدار کشور می شود
  • روایتی از عملیاتی که جهان را تکان داد
  • نقش رستم مرودشت؛ تاریخچه، جاذبه‌ها و تصاویر
  • پاسارگاد؛ بقایای تاریخ هخامنشی
  • ۱۰ هزار مسافر نوروزی لحظه تحویل سال را در تخت جمشید جشن گرفتند
  • مرد سال ورزش ایران: هادی چوووووووپان!
  • ۵۲ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در مرودشت آماده شد
  • اعلام صحت انتخابات در ۱۲ حوزه انتخابیه فارس توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید
  • رعایت شئونات دینی و اسلامی مورد توجه مردم وگردشگران باشد
  • 37 دوره مهارتی در قالب طرح افزایش نفوذ دانش در مرودشت برگزار گردید
  • درخشش بانوان مچ اندازی مرودشت در رقابت های قهرمانی ایران
  • مرودشت فاتح مسابقات قهرمانی اهداف پروازی استان فارس
  •  

     

    راکوتن جای قطر را گرفت.
    پشت پرده حامی مالی جدید بارسلونا و نقش صهیونیست‌ها و سعودی‌ها +عکس

    -  
    4838
    :كد
    يك شنبه 25 تير 1396

    حامی مالی بارسلونا در کمتر از یک هفته تغییر می‌کند و قطر در سایه فرو می‌رود، هر چند گفته می‌شود این قراردادها قبلا منعقد شده بود.



    مدیرعامل باشگاه بارسلونا در نشست خبری که برگزار شدن زودتر از موعد آن هم مشکوک و قابل تامل بود، به خبرنگاران گفت: عده‌ای علاقه دارند تغییر حاملی مالی تیم فوتبال بارسلونا را به اختلافات بین قطر و عربستان مربوط کنند در حالی که قرارداد ما با راکوتن ژاپن از قبل منعقد شده بود.

    وی ادامه داد: تغییر حامی مالی ما ربطی به فشارهای عربستان ندارد و باشگاه بارسلونا اصولا سیاسی نیست که بخواهد تحت تاثیر سیاست باشد. ما کاری را می‌کنیم به نفع خودمان باشد و البته به قراردادها و معاهدات خود پایبند هستیم.

    سخنان بارتومئو درباره سیاسی نبودن بارسلونا در حالی ایراد می‌شود که این باشگاه نماد جدایی طلبی و مبارزه با خاندان سلطنتی در کاتالونیا و نزد حزب جدایی طلب کاتالونیا تبدیل شده است، قرارداد بارسلونا و هواپیمایی قطر نیز تا یک سال دیگر اعتبار داشت و کمپانی راکوتن ژاپن نیز در وب سایت رسمی خود تاریخ عقد قرارداد را هفته گذشته اعلام کرده است!

    در پی تحریم قطر تحت ائتلاف عربی ضد یمن، این کشور در ابعاد مختلف تحت فشار قرار گرفته است. بسته شدن مرزهای هوایی، دریایی و زمینی همچنین تحریم‌های شدید اقتصادی و سیاسی در ابعاد گوناگون کشور البته ثروتمند قطر را به شدت تحت فشار قرار داده است. قطر البته در بعد سیاست خارجی ضعیف عمل نکرده و در یک ماه گذشته ملاقات و دیدارهای به ظاهر سودمندی با برخی کشورهای اروپایی همچنین متحد قدیمی یعنی آمریکا داشته است.

    در این میان بخش ورزشی به خصوص فوتبال نمی‌تواند چندان برجسته به نظر برسد اما ماجرا آنقدرها هم که مخاطب تصور می‌کند ورزشی و یا فوتبالی نیست. شاید بخش قابل توجهی از مردم آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و اروپای غربی شناخت‌شان از قطر به اندازه رؤیت نام هواپیمایی قطر روی پیراهن بارسلونا باشد و بیش از این چیزی از قطر ندانند.

    در این فرصت محدود، هدف اثبات اهمیت فوتبال در فرهنگ‌سازی و معرفی یک پدیده یا یک کشور نیست اما همینقدر کفایت می‌کند که بدانیم باشگاه بارسلونا و حساب اصلی ذخیره ارزی آن آنقدر اهمیت دارد که با تغییر مدیرعامل آن در کابینه اقتصادی رژیم اشغالگر قدس، دولت وقت ژاپن، بازار بورس نیویورک، چندین و چند شرکت بین‌المللی در طبقه مشهور ۲۲ برج الخلیفه و دفتر مرکزی حزب جدایی طلب کاتالونیا اتاق فکر تشکیل می‌شود تا تغییر سیاست‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

    در اولین ساعات انتشار خبر درگیری‌های لفظی بین مقامات سعودی و قطری به نظر می‌رسد آنچه زیر ذره بین قرار می‌گیرد نفت، گاز، طلا و تسلیحات نظامی است اما در میان این موارد مهم اسپانسر حک شده روی پیراهن بارسلونا نیز مطرح می‌شود.

    هواپیمایی قطر کمپانی به ظاهر مستقل و تحت کنترل بخش خصوصی که البته در اختیار مقامات ارشد کشور قطر است، یکی از ارکان اقتصادی این کشور به شمار می‌رود و اگر اغراق نباشد حمایت مالی از بارسلونا یکی از برگ های برنده این کمپانی بین‌المللی در صنعت هوافضا محسوب می‌شود.

    مقامات آل سعود در اولین هفته از آغاز تحریم‌ها علیه قطر تاکید کردند به زودی حامی مالی بارسلونا را تغییر می‌دهند و این تیم حق ندارد با داشتن چنین اسپانسری به حیات ورزشی خود ادامه دهد.

     

    در نگاه اول به نظر نمی‌رسد بارسلونا ربطی به عربستان داشته باشد و یا مقامات این کشور حق دخالت در یکی از بزرگترین و مردمی‌ترین باشگاه‌های جهان را داشته باشد اما مدیرعامل پیشین این باشگاه به ظاهر مردمی به صورت تصادفی تمام دارایی‌های این باشگاه را به شعبه تل‌آویو بانک سانتاندر منتقل نکرده است. ۲۰ سفر به بیت‌المقدس فقط برای تفریح در دستور کار باشگاه بارسلونا قرار نگرفته بود و همکاری با مالکان آمریکایی منچستریونایتد در یکی از سنگین‌ترین پروژه‌های پولشویی در یک بانک اسرائیلی در خاک هنگ‌کنگ بی‌معنی و برای آزمون و خطا نبوده است. این همه نمی‌تواند بی‌ارتباط باشد و در قالب توهم توطئه جدی گرفته نشود.

     

    کمپانی راکوتن ژاپن در ۶ سال گذشته حداقل ۱۰ بار با برگزاری همایش، جلسه و نمایشگاه تلاش کرد حامی مالی روی پیراهن بارسلونا باشد اما این اتفاق هرگز رخ نداده بود تا اینکه در مدت زمان ۳ روز همه چیز تغییر کرد. بازیکنان بارسلونا که با پیراهن هواپیمایی قطر و اتفاقا با پرواز قطری راهی بیروت شده بودند هنوز روی زمین ننشسته، پیراهن خود را عوض کردند. بازیکنانی که حتی از آرم کفش خود فقط برای چند دقیقه قدم زدن در یک فرودگاه درآمد کسب می‌کنند با تی‌شرت‌های معمولی و لباسی سراسر ساده و بدون لوگو در بیروت قدم زدند.

    پیکه مدافع بارسلونا عکس خود را که ظاهرا ناخواسته در کنار تصویر امیر قطر ثبت کرده بود، از صفحه اینستاگرام خود حذف کرد و بوسکتس بازیکن بارسلونا ناگهان در بیروت متوجه شد که باید برای کمپانی ژاپنی آرزوی موفقیت کند.

    راکوتن ژاپن به سال ۱۹۹۷ یعنی ۲۰ سال پیش تاسیس شد. هیروشی میکی‌تانی مؤسس این کمپانی اینترنتی دفتر مرکزی راکوتن در توکیو را افتتاح کرد و اساس این برند جهانی را فروش اینترنتی و خرید سهام کمپانی‌های خدماتی در سراسر جهان توصیف کرد.

    پنج سال پیش بود که مرد ژاپنی در دیداری که خود آن را تاریخی توصیف کرده با تالمون مارکو مالک اسرائیلی وایبر قول حمایت مالی از بارسلونا را گرفت.

    مدیرعامل وقت نرم‌افزار وایبر که دفتر مرکزی آن در قبرس واقع شده و سهام آن در بازار بورس مادرید، بارسلونا، توکیو و نیویورک به نام مقامات اسرائیلی است، به شرکت راکوتن ژاپن قول داد در اولین فرصت لوگوی آنها را روی پیراهن بارسلونا حک کند.   

    جرارد پیکه در سفری که به بیروت داشته در کنار عکس امیر قطر عکس یادگاری گرفته و بر خلاف دستور باشگاه از پیراهن دارای لوگوی هواپیمایی قطر برای یک ساعت پیاده روی در خیابان استفاده کرده است.

    مقامات سعودی که از این اقدام پیکه خشمگین شده بودند با فیفا نامه نگاری داشته و اقدام این مدافع بارسلونا را مصداق دخالت سیاست در ورزش توصیف کرده‌اند. برگ برنده نگارنده سعودی این نامه ها شخصیت پر حاشیه پیکه است که پیش از این نیز بارها علیه خاندان سلطنتی اسپانیا و دولت این کشور سخن گفته بود و عضو رسمی حزب جدایی طلب کاتالونیا بوده است.

    پیکه در این خصوص گفت: یک بازیکن عقیده خود را ابراز کرده و به کسی ربطی ندارد. فیفا نمی‌تواند مرا به خاطر یک عکس یادگاری و یا قدم زدن در خیابان با پیراهنی که در آن زمان پیراهن رسمی تیم فوتبال باشگاهش محسوب می‌شود جریمه نقدی کند. این خود فیفا است که تحت تاثیر سیاست قرار گرفته نه بازیکنانش.

     

    در آن زمان مارکوی اسرائیلی امیدوار بود متحد کاتالونیایی او یعنی خوآن لاپورتا بار دیگر بر مسند قدرت بنشیند و هرگز تصور نمی‌کرد بارتومئو با باشگاهش در قله موفقیت‌ها بماند. به هر حال و در شرایطی که یک سال از قرارداد خطوط هوایی قطر با بارسلونا باقی مانده بود یک شبه این قرارداد فسخ و جریمه فسخ آن به حساب بارسلونا واریز شد و راکوتن روی پیراهن بارسلونا آرام گرفت.

    کمپانی ژاپنی برای این منظور ۵۵ میلیون یورو هزینه کرد و این در حالی بود که قطری‌ها برای تمدید این قرارداد تا ۲ سال دیگر ۸۰ میلیون یورو کنار گذاشته بودند.

    مسی هم در ادامه این پروسه پر از ابهام و در حالی که برای حامی مالی شخصی خود (نایک) اینگونه از جان و دل مایه نمی‌گذاشت مقابل دوربین‌ها با صدای بلند فریاد زد «از دست حامی قبلی راحت شدیم اکنون با راکوتن به سوی آینده روشن حرکت خواهیم کرد».

    مشخص نیست فروشگاه اینترنتی ژاپنی چه آینده روشنی را برای ثروتمندترین باشگاه جهان که خود یکی از بزرگترین فروشگاه‌های اینترنتی را دارد، تضمین کرده که مسی حاضر می‌شود برای حامی مالی دستوری اینگونه به وجد بیاید.

      




    نظرات بینندگان
    ارسال نظرات
    نام
    ایمیل
    نظر*  
    کد امنیتی جمع 4 با 4
     

      - نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
    - نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.

     

     

     

     
     
    +تبلیعات در سایت مرودشت آنلاین با تعرفه های استثنائی - 09394084008
     
    1570
     
       
      logo-samandehi

    صفحه اصلی

    مدیریت سایت

    ارتباط با ما

    خبرنامه

    ایمیل

    آرشیو

    جستجو

    پیوند ها

    سفارش تبلیغات

    RSS

     

    بهترین نمایش در 768*1024     |    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرودشت آنلاین می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.    |    طراحی و تولید: H. Mokhtari