صفحه اصلی   |   www.marvdashtnama.ir   |   

 

آخرین اخبار

  • پایان موج نخست سفرهای نوروزی / بیش از ۱۱هزار نفر از هم میهنانمان در مدارس شهرستان مرودشت اسکان موقت داده شدند
  • مجموعه جهانی تخت جمشید با ۶۶ هزار بازدید کننده تا 5 فروردین
  • فارس استان برتر کشور در اسکان مهمانان نوروزی درمدارس در پایان دور اول سفرهای نوروزی ۱۴۰۳
  • تحقق شعار سال باعث اقتدار کشور می شود
  • روایتی از عملیاتی که جهان را تکان داد
  • نقش رستم مرودشت؛ تاریخچه، جاذبه‌ها و تصاویر
  • پاسارگاد؛ بقایای تاریخ هخامنشی
  • ۱۰ هزار مسافر نوروزی لحظه تحویل سال را در تخت جمشید جشن گرفتند
  • مرد سال ورزش ایران: هادی چوووووووپان!
  • ۵۲ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در مرودشت آماده شد
  • اعلام صحت انتخابات در ۱۲ حوزه انتخابیه فارس توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید
  • رعایت شئونات دینی و اسلامی مورد توجه مردم وگردشگران باشد
  • 37 دوره مهارتی در قالب طرح افزایش نفوذ دانش در مرودشت برگزار گردید
  • درخشش بانوان مچ اندازی مرودشت در رقابت های قهرمانی ایران
  • مرودشت فاتح مسابقات قهرمانی اهداف پروازی استان فارس
  • پاکسازی و درختکاری در مجموعه جهانی تخت جمشید
  • اسناد مالکیت تخت جمشید و کاخ اردشیر بابکان صادر شد
  • بنیاد شهید در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش موثری دارد
  • ماموریت مجلس دوازدهم چیست؟
  • چند نصیحت برادرانه به تازه انتخاب شدگان
  • گزارش تصویری: حضور مردم مرودشت در پای صندوق رای + جشن رای اولی ها در دبیرستان دخترانه شاهد و فرزانگان
  • کشف رد پای انسان‌های ۱۴ هزار ساله در ارسنجان
  • انتخابات مجلس در حوزه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد به دور دوم کشید. + آرای همه نامزدها
  • یک باند خرید و فروش آراء در مرودشت بازداشت شد
  • ممنوعیت استقرار غرفه ها در مسیر اصلی تخت جمشید مرودشت در ایام نوروز
  • اعلام آمادگی یک سرمایه گذار برای ساماندهی مجموعه‌ی میراث جهانی تخت جمشید مرودشت با ۱۰هزار میلیارد ریالی
  • درخشش شطرنج باز مرودشتی در مسابقات بین المللی کاسپین
  • قهرمانی سعید رزمیان در مسابقات پرورش اندام کشور
  • بهره برداری از بیش از ۵٠ پروژه عمرانی
  • جهاد تبیین اولویت اصلی نامزدها باشد
  •  

     

    انعكاس حمله موشكي سپاه در رسانه هاي جهان؛
    اسپوتنیک: سیلی را داعش خورد تا صدایش را دیگران بشنوند

    4813
    :كد
    دوشنبه 29 خرداد 1396

    حملات موشکی سپاه پاسداران به مواضع داعش در قلب سوریه بازتاب و واکنشهای زیادی در رسانه های مختلف جهان داشته است. این خبر به دلیل اهمیت آن بلافاصله به یکی از خبرهای اصلی رسانه‌های جهان تبدیل شد.



    روزنامه هاآرتص در حساب توئیتری خود نوشت که ایران برای اولین بار طی 30 سال گذشته موشکهای میان برد خود را عملیاتی کرد و از آن استفاده کرد.

    همچنین پایگاه خبری عاروتص شوع نیز در واکنش به این حمله نوشت؛ زمانی که تروریستهای داعش مسئولیت حملات تروریستی تهران را برعهده گرفتند مقامات ایرانی قول داده بودند که این حملات را تلافی خواهند کرد. 

    روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارش خود نوشت: سپاه پاسداران ایران در یک حمله بی سابقه و مستقیم مواضع داعش در دیرالزور را با موشکهای سطح به سطح هدف قرار داد. 

    این روزنامه در گزارش خود نوشته، سپاه هشدار داده است که به هرکس که به خاک ایران حمله کند با همین روش پاسخ خواهد داد.

    کانال 10 رژیم صهیونیستی نیز به نقل از یک مقام اطلاعاتی اسرائیل گزارش داد که موشکهای شلیک شده سپاه به داعش در سوریه از نوع موشک بالستیک شهاب 3 با برد 800 تا 1200 کیلومتر بوده اند. این شبکه اضافه کرد؛ حمله روز یک شنبه یک حمله گسترده کم سابقه و مستقیم از جانب سپاه بود. 

    خبرگزاری آسوشیتدپرس در این زمینه نوشت: حمله موشکی روز یک شنبه یک حمله گسترده مستقیم و نادر از سوی سپاه در میانه حمایتهای کامل آن از بشار اسد رئیس جمهوری سوریه بود.

    خبرگزاری فرانسه با اشاره به حملات تروریستی تهران و اینکه مقامات ایرانی ریاض را متهم به دست داشتن در این حملات کرده بودند نوشت: سپاه پاسداران موشکهایی در تلافی این حملات به سمت مواضع داعش در سوریه شلیک کرد.

    کانال ٧ اسراییل در این زمینه نوشت؛ در بیانیه ایران (در مورد حمله موشکى) تهدیدى تلویحى علیه دشمنان این کشور از جمله عربستان، اسراییل و آمریکا وجود دارد.

    علی واعظ تحلیلگر غربی و عضو گروه مدیریت بین المللی بحران در واکنش به این حمله گفت: موشکها احتمالا از نوع ذوالفقار بودند. نکته جالب این است که موشکها از جایی(کرمانشاه و کردستان) شلیک شد که گفته می‌شود داعش از این مناطق اقدام به جذب نیرو کرد بود.

    سردبیر نشریه بیلد آلمان در حساب توئیتری خود نوشت: لحظاتی بعد از اینکه آمریکا جنگنده سوریه را ساقط کرد، ایران با شلیک موشکهای میان برد به آن پاسخ داد.

    روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارش نوشت: ایران برای تنبیه تروریستها که اخیرا در تهران دست به حمله تروریستی زده بودند با حمله موشکی به مواضع آنها در سوریه حمله کرد.

    این روزنامه آمریکایی در ادامه افزود: این اقدام همچنین یک پیام به دشمنان ایران در منطقه از جمله عربستان و اسرائیل و همچنین آمریکا بود که دارای چندین پایگاه نظامی در خاورمیانه است.

    روزنامه نیویورک تایمز همچنین نوشت که حمله موشکی سپاه، نشانه‌ای از رشد قدرت نظامی ایران در منطقه است.

    شبکه خبری الجزیره قطر با اشاره به حمله موشکی ایران به مواضع داعش در دیرالزور گزارش داد؛ شلیک موشکهای سپاه، که برای اولین بار طی 30 سال گذشته از مرزهای ایران خارج می‌شوند، چند ساعت پس از آن صورت گرفت که آیت الله علی خامنه‌ای رهبر عالی ایران گفته بود به دشمنان سیلی خواهیم زد و این بیانیه را در وبسایت خودش قرار داد.

    الجزیره در ادامه نوشت: خبرنگار ما در غازیانتپ در نزدیکی مرز ترکیه و سوریه این حملات موشکی را بسیار با اهمیت و یک تحول مهم خواهند.

    این گزارش در ادامه می‌نویسد: اقدام ایران را باید در 2 چارچوب ببینیم. یکی از بعد جنگ داخلی سوریه که ایران در آن مستشار نظامی دارد و دیگر در چارچوب ژئوپلتیک. باید ببینیم که چه واکنشی از سوی عربستان، آمریکا و اسرائیل به این حمله موشکی انجام خواهد شد.

    روزنامه انگلیسی گاردین با پوشش خبر حمله موشکی ایران به داخل سوریه نوشت: اگر چه ایران در داخل عراق و سوریه با داعش میجنگند اما این برای اولین بار است که تهران از درون خاک خود علیه مواضع داعش در سوریه دست به چنین اقدامی میزند و آن را رسما اعلام می‌کند. 

    گاردین افزود: سپاه پاسداران که عربستان را به خاطر حملات تروریستی در تهران سرزنش کرد هفته گذشته گفته بود ریخته شدن خون انسانهای بیگناه را بدون پاسخ نمیگذارد.

    خبرنگار سی‌ان‌ان در تهران نیز در این باره گفته، حمله موشکی ایران به سوریه نشان‌دهنده افزایش نقش ایران در تحولات سوریه است.

    خبرگزاری روسیه: سیلی را داعش خورد تا صدایش را دیگران بشنوند

    خبرگزاری اسپوتنیک یادداشتی را درباره حمله موشکی سپاه به مواضع تروریست‌ها در دیرالزور سوریه نوشته است که متن کامل آن به شرح زیر است:

    تلافی حمله داعش به تهران را ایران می توانست به شکل های مختلف پس بدهد اما انتخاب گزینه استفاده از موشک های میان برد هم تلافی حمله بود هم پیغامی برای حامیان داعش، وبدیهی است که هدف ایران بیش از تلافی اخطار به دیگران بود...

    امروز دیگر رویای ایرانی رساندن موشک ها به بغداد نیست بلکه موشک های ایرانی از بالاسر بغداد به راحتی عبور می کنند و صدها کیلومتر آن طرف تر فرود می آیند. ایران خواست نشان دهد که تسلط امنیتی کامل بر این منطقه دارد.

    ایران می توانست برای این حمله از هواپیما استفاده کند و یا از همپیمانان خود در سوریه یا عراق و یا لبنان بخواهد چنین کاری را انجام دهد اما اصرار بر اینکه این حمله از داخل خاک ایران انجام شود برای این بوده تا کاری انجام شود که چندین پیغام در پی داشته باشد.

    1 - تلافی عملیات داعش باشد.

    2 - موشک های میان برد ایران با طی مسافتی بیش از 650 کیلومتر با دقت فراوان چند ساختمان و پایگاه در دیر الزور که مربوط به تروریست ها بود را هدف قرار داد، امری که نشان می دهد این موشک ها برد بسیار دقیقی دارد و اینکه ایران می تواند شعاع دایره ای از حد اقل 650 کیلومتر را با دقت نقطه زنی پوشش دهد. یعنی از ریاض گرفته تا تل آویو تا همه پایگاه های آمریکایی در منطقه اطراف ایران همه می توانند هدف موشک های ایرانی قرار بگیرند.

    3 - با توجه به اینکه ایران از موشک های بالستیک دور برد 2000 کیلومتری نیز برخوردار است این بدین معنا است که ایران می تواند نیروهای دشمن را در شعاع 2000 کیلومتری نیز هدف قرار دهد.

    4 - این عملیات حدود دو ساعت پس از صحبت های آیت الله خامنه ای و چند ساعت پس از جلسه شورای عالی امنیت ملی ایران انجام شد که نشان می دهد نیروهای مسلح ایران آمادگی لازم را دارند تا ظرف فقط چند ساعت یا شاید چند دقیقه تصمیمات سیاسی سران مملکت را به اجرا بگذارند....

    اسکای نیوز عربی: ایران از داعش در سوریه انتقام گرفت

    پایگاه خبری شبکه اسکای نیوزعربی یکشنبه شب در واکنش به حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع تروریست ها در دیرالزور نوشت: ایران از داعش در سوریه انتقام گرفت. این رسانه نوشت: ایران با چند فروند موشک دیرالزور سوریه را هدف قرار داد. اسکای نیوز در ادامه با اشاره به بیانیه روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشت: هدف ایران مجازات عاملان حملات تروریستی اخیر تهران بوده که داعش مسئولیت این حملات را برعهده گرفته است.

    سی ان ان: هدف مجازات کسانی بوده که در حمله تروریستی تهران دست داشتند

    پایگاه خبری شبکه سی ان ان عربی بامداد دوشنبه حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر فرماندهی تروریست ها در دیر الزور سوریه را بازتاب داد.

    به گزارش سی ان ان عربی، این حمله موشکی مقر تروریست های تکفیری در دیر الزور هدف قرار داده است و هدف آن مجازات کسانی بوده که در حمله تروریستی اخیر تهران دست داشتند.

    روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای از حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه به مقرّ فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی تروریست های تکفیری در دیرالزور سوریه، با هدف مجازات عاملان جنایت تروریستی اخیر تهران خبر داده بود.

    در این عملیات تعدادی موشک میان برد زمین به زمین از پایگاه های موشکی نیروی هوافضای سپاه در استانهای کرمانشاه و کردستان، تروریست های تکفیری را هدف ضربات مهلک و کوبنده قرار داد.

    فيگارو: ایران برای نخستین بار از خاک خود داعش را هدف قرار داد

    نشریه فرانسوی فیگارو نوشت: ایران برای نخستین بار از خاک خود و با موشک مواضع داعش را در خاک سوریه هدف قرار داد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران یک‌شنبه مواضع داعش را در دیرالزور با چندین فروند موشک هدف قرار داد. منطقه دیرالزور عمدتا در اختیار گروه تروریستی داعش است.

    سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرده است این حمله موشکی را در تلافی حمله تروریستی داعش در تهران انجام داده است. ایران در عراق و سوریه در کنار دولت های این کشورها در مبارزه با گروههای تروريستي قرار گرفته است اما این نخستین بار است که ایران از خاک خود مواضع گروه داعش را هدف قرار می دهد. این موشک های میان برد از استانهای غربی کشور یعنی کرمانشاه و کردستان شلیک شدند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با انتشار بیانیه ای اعلام کرد در این حمله موشکی شماری زیادی از تروریست ها کشته شدند و تسلیحات و تجهیزات نظامی آنها نابود شد. سپاه اعلام کرد هدف این حمله پایگاه فرماندهی و محل تجمع تروریست ها در دیرالزور در شرق سوریه بود. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران وعده داده بود انتقام حملات تروریستی داعش در تهران را خواهد گرفت.

    نیویورک تایمز: حمله موشکی نشانه ای از قدرت رو به رشد تهران

    روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی تحت عنوان ایران با شلیک موشک «تروریست ها» در سوریه را تنبیه کرد، نوشت :حمله موشکی ایران بیانگر افزایش نقش این کشور در جنگ سوریه و نشانه ای از قدرت رو به رشد تهران در منطقه است.

    سپاه پاسداران  انقلاب اسلامی با چند فروند موشک میان برد خود با هدف مجازات «تروریست»هایی که مرتکب حمله های هفته گذشته در تهران شده بودند شرق سوریه را هدف قرار داد .این حمله موشکی بیانگر افزایش نقش ایران در جنگ سوریه و نشانه ای از قدرت رو به رشد تهران در منطقه است. همچنین این حمله پیامی به دشمنان ایران در منطقه، از جمله اسرائیل و عربستان سعودی، و همچنین  آمریکا دارد که پایگاه های نظامی متعدد در خاورمیانه دارد. نیویورک تایمز می افزاید: ایران پیش از این هرگز موشکی را در سوریه شلیک نکرده و تنها تاکنون آمریکا و اسرائیل در سوریه مبادرت به حمله موشکی کرده اند.

    الاخبار: پیام های فرامرزی ایران

    روزنامه «الاخبار» لبنان روز دوشنبه با اختصاص تیتر نخست خود به شلیک موشک ایران به مقر داعش در دیرالزور، این اقدام را مرتبط با دیگر تحولات در سوریه از جمله پیشروی های اخیر ارتش از یک سو و تلاش آمریکا برای تغییر موازنه از سوی دیگر دانست.

    این روزنامه در گزارش خود نوشت: در شرایطی که ارتش سوریه و متحدان آن به عملیات خود در محورهای مختلف تا رسیدن به دیرالزور ادامه می دهند، اقدام روز گذشته نیروهای ائتلاف بین المللی در سرنگون ساختن یک جنگنده سوری در منطقه الرصافه و نیز ورود موشک های ایران به میدان مبارزه با داعش صحنه را تکمیل کرد.

    این روزنامه لبنانی در ادامه نوشت: در چنین فضای تنش آلودي، خبر شلیک دو موشک از سوی ایران به مقر داعش در دیرالزور منتشر شد. این اقدام بی سابقه، حاوی پیام هایی بود که از افزایش تنش بین آمریکا و ایران در میدان های سوریه حکایت می کند.




    نظرات بینندگان
    ارسال نظرات
    نام
    ایمیل
    نظر*  
    کد امنیتی جمع 4 با 4
     

      - نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
    - نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.

     

     

     

     
     
    +تبلیعات در سایت مرودشت آنلاین با تعرفه های استثنائی - 09394084008
     
    2151
     
       
      logo-samandehi

    صفحه اصلی

    مدیریت سایت

    ارتباط با ما

    خبرنامه

    ایمیل

    آرشیو

    جستجو

    پیوند ها

    سفارش تبلیغات

    RSS

     

    بهترین نمایش در 768*1024     |    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرودشت آنلاین می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.    |    طراحی و تولید: H. Mokhtari