صفحه اصلی   |   www.marvdashtnama.ir   |   

 

آخرین اخبار

  • روز قدس تحقق نابودی اسرائیل و روز حیات اسلام است
  • گزارش تصویری: راهپیمایی روز قدس در مرودشت
  • تماشا کنید: ماجرای یک سرقت بزرگ / گوزن زرد ایرانی چگونه اسرائیلی شد؟
  • تخت جمشید با بیش از 290 هزار بازدید در رتبه دوم توجه گردشگران
  • ثبت بیش از ۱۷ هزار نفر روز مسافر در مدارس مرودشت
  • عکاسی حیرت انگیز یک خلبان
  • تفرجگاه تنگ بستانک(بهشت گمشده) کامفیروز شهرستان مرودشت به میراث فرهنگی فارس واگذار شد
  • اول، بساط دلالی باید جمع شود
  • وابستگی مجامع بین المللی به غرب دلیل سکوت در برابر جنایات رژیم غاصب می باشد
  • دادستان شهرستان مرودشت از برخورد جدی و قانونی با پدیده گران‌فروشی و کم فروشی در اماکن تحت پوشش میراث فرهنگی مرودشت خبر داد.
  • بازگشایی آبراهه‌های تخت جمشید مقابل گردشگران نوروزی
  • پایان موج نخست سفرهای نوروزی / بیش از ۱۱هزار نفر از هم میهنانمان در مدارس شهرستان مرودشت اسکان موقت داده شدند
  • مجموعه جهانی تخت جمشید با ۶۶ هزار بازدید کننده تا 5 فروردین
  • فارس استان برتر کشور در اسکان مهمانان نوروزی درمدارس در پایان دور اول سفرهای نوروزی ۱۴۰۳
  • تحقق شعار سال باعث اقتدار کشور می شود
  • روایتی از عملیاتی که جهان را تکان داد
  • نقش رستم مرودشت؛ تاریخچه، جاذبه‌ها و تصاویر
  • پاسارگاد؛ بقایای تاریخ هخامنشی
  • ۱۰ هزار مسافر نوروزی لحظه تحویل سال را در تخت جمشید جشن گرفتند
  • مرد سال ورزش ایران: هادی چوووووووپان!
  • ۵۲ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در مرودشت آماده شد
  • اعلام صحت انتخابات در ۱۲ حوزه انتخابیه فارس توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید
  • رعایت شئونات دینی و اسلامی مورد توجه مردم وگردشگران باشد
  • 37 دوره مهارتی در قالب طرح افزایش نفوذ دانش در مرودشت برگزار گردید
  • درخشش بانوان مچ اندازی مرودشت در رقابت های قهرمانی ایران
  • مرودشت فاتح مسابقات قهرمانی اهداف پروازی استان فارس
  • پاکسازی و درختکاری در مجموعه جهانی تخت جمشید
  • اسناد مالکیت تخت جمشید و کاخ اردشیر بابکان صادر شد
  • بنیاد شهید در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش موثری دارد
  • ماموریت مجلس دوازدهم چیست؟
  •  

     


    چند خبر از جهاد کشاورزی مرودشت

    4566
    :كد
    پنج شنبه 16 دى 1395

    رشد 20 برابری کشت کلزا در مرودشت، موفقیت امام جمعه موقت مرودشت در تبلیغ زکات و بازدید وزیرکار از نمایشگاه صندوق فعالیتهای زنان روستایی مرودشت از جمله خبرهای جهاد کشاورزی مرودشت می باشد.



    به گزارش مرودشت نما؛ رشد 20 برابری کشت کلزا در مرودشت، موفقیت امام جمعه موقت مرودشت در تبلیغ زکات   و بازدید وزیرکار از نمایشگاه صندوق فعالیتهای زنان روستایی مرودشت از جمله خبرهای جهاد کشاورزی مرودشت می باشد.

    رشد 20 برابری کشت کلزا در مرودشت
    به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی مرودشت، مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان در جلسه ستاد تنظیم بازار مرودشت با اعلام این خبر گفت: در راستای خودبسندگی اقتصادی تولید روغن، در سال زراعی جاری سطح زیرکشت کلزا در سطح شهرستان مرودشت به 1518 هکتار افزایش یافت که این رقم در مقایسه با سطح زیرکشت سال قبل، افزایش 20 برابری را نشان می دهد.
    رحیمی افزود: پیش بینی می گردد از این سطح زیرکشت، 5 هزار تن دانه کلزا برداشت گردد. وی خاطرنشان کرد که روغن کلزا به لحاظ کیفیت در سطح بالائی قرار داشته و به لحاظ درآمد زائی نیز، نسبت به محصولاتی نظیر گندم از وضعیت بهتری برخوردار است.
    لازم به ذکر است که کارشناسان و مروجان جهاد کشاورزی مرودشت و مراکز جهاد کشاورزی دهستان های تابعه این شهرستان و حمایت های دولت در خرید تضمینی این محصول، نقش کلیدی در این موفقیت داشته اند.

     

    امام جمعه موقت مرودشت، مبلغ برتر زکات در فارس شد

    مسئول روابط عمومی جهاد کشاورزی مرودشت گفت: حجت الاسلام ابراهیم کلانتری امام جمعه موقت مرودشت و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان، به عنوان روحانی و مبلغ برتر زکات در سطح استان فارس موفق به دریافت لوح تقدیر گردید.
    محمد حق پرست افزود: این لوح تقدیر در جلسه شورای زکات فارس و با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان و مشاور نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی به این روحانی مبلغ زکات اهدا گردید.
    این روحانی و مبلغ برتر در مصاحبه با روابط عمومی جهاد کشاورزی گفت: زکات که در لغت به معنای رشد و نمو می باشد، در اسلام و قرآن بسیار مورد توجه و تاکید بوده است؛ به نحویکه از این کلمه در 27 آیه از قرآن و در کنار کلمه صلاه (نماز) نام برده شده است.
    وی در ادامه خاطرنشان کرد که شهرستان مرودشت در میان شهرستان های فارس به لحاظ پرداخت زکات، مقام اول را کسب کرده است.
    لازم به ذکر است که وجوه دریافتی زکات در مواردی همچون کمک به فقرا و بیچارگان، واماندگان در سفر، بدهکاران و زندانیان صرف می گردد.


    مشارکت صندوق فعالیت های  زنان روستایی مرودشت در نمایشگاه برنامه و بودجه

    به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی مرودشت، صندوق حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی زنان شهرستان مرودشت در نمایشگاه ارائه دستاوردهای بهره برداران و کارآفرینان حوزه گیاهان داروئی اقدام به برپائی غرفه در نمایشگاه های سازمان برنامه و بودجه كشور کرد.  
    در این راستا، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی زنان شهرستان مرودشت گفت: هدف از مشارکت در این نمایشگاه، معرفی و ارائه توانمندی های سهامداران صندوق در حوزه گیاهان دارویی و معرفی فعالیت های سهام داران این صندوق در قالب موضوعاتی از قبیل صنایع تبدیلی، روستایی و کشاورزی است.
    مرضیه مکرمی افزود: صندوق حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی زنان شهرستان مرودشت با حضور در این نمایشگاه، توانمندی های خود در حوزه دم نوش های میوه ای و گیاهی و فعالیت های دیگری نظیر ادویه و چاشنی جات را به نمایش گذاشت.

     

    بازدید وزیرکار از نمایشگاه صندوق فعالیتهای زنان روستایی مرودشت

    به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی مرودشت، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نمایشگاه توانمندی های سهامداران صندوق حمایت از توسعه فعالیتهای کشاورزی زنان روستایی مرودشت بازدیدکرد.
    مسئول صندوق حمایت از توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی مرودشت گفت: سهامداران این صندوق در نمایشگاهی که با هماهنگی صندوق کارآفرینی امید استان فارس در محل بوستان پردیس تخت جمشید مرودشت برگزار شد؛ توانمندی های خود را در زمینه هایی از قبیل صنایع تبدیلی، گیاهان دارویی و صنایع دستی به نمایش گذاشتند.
    مکرمی افزود: علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به همراه اصغر نورالله زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و محمدمهدی برومندی نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی از جمله مقاماتی بودند که در این بازدید شرکت داشتند. گفتنی است، هدف از حضور سهامداران صندوق در این نمایشگاه، ارائه ظرفیت مناسب صندوق های اعتبارات خرد زنان روستایی برای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق و نواحی روستایی است.

     

    برگزاری جلسه ستاد تنظیم بازار مرودشت

    به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی مرودشت، این جلسه با حضور مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی فارس، مدیر جهاد کشاورزی مرودشت، روسای ادارات صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی شهرستان و نمایندگان فرمانداری و شرکت غله و خدمات بازرگانی مرودشت و جمعی از کارشناسان جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار گردید.
     مدیر جهاد کشاورزی شهرستان در این جلسه با اشاره به پیش بینی تولید 5هزار تن کلزا در سال زراعی جاری، بر ارائه تمهیدات لازم همچون تهیه کمباین های برداشت، خرید تضمینی کلزا، و مشخص ساختن کمپ های خرید در سطح شهرستان، تاکید کرد.
    رحیمی در ادامه افزود: ارائه تمهیدات لازم برای تامین میوه شب عید مردم و ایجاد ارتباط تنگاتنگ میان ادارات جهاد کشاورزی، تعاون روستایی و صنعت، معدن و تجارت شهرستان می بایست مورد توجه جدی قرار گیرد.
    در ادامه، مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان فارس گفت: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یا قانون انتزاع که به تفکیک وظایف وزارت خانه های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت پرداخته است، تمامی فعالیت های مربوط به بازرگانی محصولات کشاورزی در سطح عمده فروشی به عهده وزارت جهاد کشاورزی و در سطح خرده فروشی به عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
    رحیمی در ادامه افزود: قیمت میوه و تره بار تا قبل از رسیدن به میدان و گوشت تا سطح کشتارگاه نیز به عهده وزارت جهاد کشاورزی و بعد از آن به عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
    رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت در ادامه جلسه با اشاره به  برخی تصمیمات سیاسی در حوزه تنظیم بازار، گفت: در برخی حوزه ها وظایف تنظیم بازار میان جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت تفکیک نشده که این امر باعث موازی کاری و هدر رفت منابع و بعضاً تداخل کاری می گردد.
    رزمی در رابطه با مشکلات توزیع میوه شب عید در سال های گذشته افزود: توزیع پرتقال های حجیم که هردانه آن دارای وزنی معادل 750 گرم تا یک کیلو بودند، باعث عدم گرایش مردم به خرید این محصولات گردید. این مقام مسئول در ادامه خاطرنشان کرد که متاسفانه گسترش بی رویه میوه فروشی های سیار بخصوص در مبادی ورودی شهر، باعث رکود کاری و بعضاً تعطیلی مغازه داران میوه فروش در سطح شهر مرودشت گردیده است.
    در پایان بر حضور جدی تر سازمان های ذیربط در خصوص تنظیم بازار و تشکیل منظم جلسات کاری برای توزیع میوه شب عید و نظارت بیشتر بر خرده فروشی و عمده فروشی محصولات کشاورزی تاکید گردید.

     

    برگزاری دوره تغذیه گیاهی کلزا در درودزن

    رئیس مرکز خدمات جهاد کشاورزی درودزن با اعلام این خبر گفت:  باتوجه به نزدیک شدن فصل مبارزه با آفات و علف های هرز در زراعت کلزا و همچنین ارتقای سطح آگاهی کشاورزان کلزاکار، کلاس آموزشی –ترویجی تغذیه گیاهی کلزا در قالب طرح امید و با شرکت جمعی از کلزاکاران منطقه در محل مرکز جهاد کشاورزی درودزن برگزار گردید.
    عادل امینی افزود: در این دوره که با هدف ارتقابخشی به مهارتهای حرفه ای کلزاکاران برگزار شد، کارشناسان زراعت و تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مرودشت نیز حضور داشتند. لازم به ذکر است در این دوره مباحثی همچون علف های هرز غالب کلزا، کابرد علف کش ها و تغذیه گیاهی کلزا مورد تدریس و آموزش قرار گرفت.



     

     

     

     

     

     

     

     

     


    منبع:جهاد کشاورزی مرودشت



    نظرات بینندگان
    ارسال نظرات
    نام
    ایمیل
    نظر*  
    کد امنیتی جمع 4 با 4
     

      - نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
    - نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.

     

     

     

     
     
    +تبلیعات در سایت مرودشت آنلاین با تعرفه های استثنائی - 09394084008
     
    2291
     
       
      logo-samandehi

    صفحه اصلی

    مدیریت سایت

    ارتباط با ما

    خبرنامه

    ایمیل

    آرشیو

    جستجو

    پیوند ها

    سفارش تبلیغات

    RSS

     

    بهترین نمایش در 768*1024     |    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرودشت آنلاین می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.    |    طراحی و تولید: H. Mokhtari