صفحه اصلی   |   www.marvdashtnama.ir   |   

 

آخرین اخبار

  • پایان موج نخست سفرهای نوروزی / بیش از ۱۱هزار نفر از هم میهنانمان در مدارس شهرستان مرودشت اسکان موقت داده شدند
  • مجموعه جهانی تخت جمشید با ۶۶ هزار بازدید کننده تا 5 فروردین
  • فارس استان برتر کشور در اسکان مهمانان نوروزی درمدارس در پایان دور اول سفرهای نوروزی ۱۴۰۳
  • تحقق شعار سال باعث اقتدار کشور می شود
  • روایتی از عملیاتی که جهان را تکان داد
  • نقش رستم مرودشت؛ تاریخچه، جاذبه‌ها و تصاویر
  • پاسارگاد؛ بقایای تاریخ هخامنشی
  • ۱۰ هزار مسافر نوروزی لحظه تحویل سال را در تخت جمشید جشن گرفتند
  • مرد سال ورزش ایران: هادی چوووووووپان!
  • ۵۲ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در مرودشت آماده شد
  • اعلام صحت انتخابات در ۱۲ حوزه انتخابیه فارس توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید
  • رعایت شئونات دینی و اسلامی مورد توجه مردم وگردشگران باشد
  • 37 دوره مهارتی در قالب طرح افزایش نفوذ دانش در مرودشت برگزار گردید
  • درخشش بانوان مچ اندازی مرودشت در رقابت های قهرمانی ایران
  • مرودشت فاتح مسابقات قهرمانی اهداف پروازی استان فارس
  • پاکسازی و درختکاری در مجموعه جهانی تخت جمشید
  • اسناد مالکیت تخت جمشید و کاخ اردشیر بابکان صادر شد
  • بنیاد شهید در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش موثری دارد
  • ماموریت مجلس دوازدهم چیست؟
  • چند نصیحت برادرانه به تازه انتخاب شدگان
  • گزارش تصویری: حضور مردم مرودشت در پای صندوق رای + جشن رای اولی ها در دبیرستان دخترانه شاهد و فرزانگان
  • کشف رد پای انسان‌های ۱۴ هزار ساله در ارسنجان
  • انتخابات مجلس در حوزه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد به دور دوم کشید. + آرای همه نامزدها
  • یک باند خرید و فروش آراء در مرودشت بازداشت شد
  • ممنوعیت استقرار غرفه ها در مسیر اصلی تخت جمشید مرودشت در ایام نوروز
  • اعلام آمادگی یک سرمایه گذار برای ساماندهی مجموعه‌ی میراث جهانی تخت جمشید مرودشت با ۱۰هزار میلیارد ریالی
  • درخشش شطرنج باز مرودشتی در مسابقات بین المللی کاسپین
  • قهرمانی سعید رزمیان در مسابقات پرورش اندام کشور
  • بهره برداری از بیش از ۵٠ پروژه عمرانی
  • جهاد تبیین اولویت اصلی نامزدها باشد
  •  

     


    برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشت در فاروق

    4363
    :كد
    شنبه 10 مهر 1395

    جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشت با موضوع «بررسی نقش روستاهای مرودشت در اقتصاد مقاومتی» در فاروق برگزار گردید.



    جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشت با موضوع «بررسی نقش روستاهای مرودشت در اقتصاد مقاومتی» با حضور حاج‌آقا احمدی امام جمعه شهرستان مرودشت، علی‌اکبر نجیب‌زاده فرماندار شهرستان مرودشت و دکتر رضا زارع مدیر مؤسسه فرهنگی هنری مطالعات مرودشت‌شناخت و دیگر اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشت و همچنین دهیار، اعضای شورای اسلامی، رئیس شرکت تعاونی باغداران، اعضای دبیرخانه جشنواره، روحانیون و معتمدین فاروق در اقامتگاه گردشگری حاج مختار زارع در فاروق برگزار گردید.

    در این جلسه حمزه علیزاده دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابتدا ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس به تشریح موضوع جلسه پرداخت و گفت :با توجه به شعار سال و فرمایش مقام معظم رهبری و با رهنمودهای حاج آقا احمدی امام جمعه شهرستان اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل به عنوان دستور کار جلسات شورای فرهنگ عمومی قرار گرفت که در جلسات قبل مباحث مختلفی در این خصوص مطرح شد و پیامدهای خوبی نیز به دنبال داشت که مهمترین آن برگزاری همایش کشوری نقش تربیتی نماز جمعه در اقتصاد مقاومتی بود که توسط ستاد  نماز جمعه با محوریت امام جمعه و همکاری سایر دستگاهها برگزار گردید.

    رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به نقش روستاها در اقتصاد مقاومتی و در جهت اهمیت این موضوع و نگاه ویژه مسئولین به این مقوله شورای فرهنگ عمومی را برآن داشت این جلسه با موضوع نقش روستاهای شهرستان در اقتصاد مقاومتی برگزار گردد.

    این مقام فرهنگی ضمن اشاره به جشنواره‌ی مردمی انار و گردشگری فاروق که از ۲۵ مهرماه به مدت یک‌‌هفته برگزار خواهد شد بیان داشت که فاروق با برگزاری این جشنواره می‌تواند بحث گردشگری و بحث محصولات کشاورزی و موضوعات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی خود را به‌عنوان یکی از روستاهای شهرستان در خصوص بحث اقتصاد مقاومتی معرفی کند.

    سپس امام جمعه شهرستان مرودشت اعیاد قربان و غدیر را تبریک گفت و هفته‌ی دفاع مقدس را عیدی در امتداد این اعیاد دانست و یاد و خاطره‌ی همه‌ی دلاور مردان به‌ویژه شهدای عزیز هشت‌سال دفاع مقدس را گرامی داشت.

    رئیس شورای فرهنگ عمومی به مقوله‌ی فرهنگ اشاره کردو بیان داشت که فرهنگ ایرانیان ریشه در اعتقادات دینی دارد و آداب و رسوم و برنامه‌ها و منش‌ها و همه‌ی این مسائل در سایه‌ی مسائل دین معنا می‌شود. وی پیشنه‌ی فرهنگی اسلامی – ایرانی ما را الگویی دانست که هر کسی در مسیر پیشرفت باید از آن استفاده کند.

    حاج‌آقا احمدی در ادامه به بحث اقتصاد مقاومتی پرداخت و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری بیان داشت که اگر بخواهیم مشکل اقتصاد را حل کنیم و چرخ تولیدمان بچرخد باید متکی به داخل شویم و توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی را به صحنه بیاوریم. وی یکی از مسائل مهمی که مقام معظم رهبری همواره به آن توجه بسیار زیاد دارد را مسئله‌ی اقتصاد و اشتغال و معیشت در جامعه دانست و بیان داشت که دشمنان تمام همت خود را از طریق تحریم‌های ظالمانه علیه ایران گذاشته‌اند که شاید بتوانند در این قسمت پیروز شوند. اما تنها راه برون‌رفت از این مشکلات بنابه فرمایشات مقام معظم رهبری اتکا به صنعت داخل و توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی است که در این راستا همایش ملی کارکردهای تربیتی نماز جمعه و اقتصاد مقاومتی در شهرستان مرودشت برگزار گردید تا فرهنگ اقتصاد مقاومتی به صحنه آید.» وی اقتصاد در قالب صنعت، کشاورزی و گردشگری را سه مقوله بسیار مهم اقتصادی دانست و بیان کرد که باید توانمندی‌ها در این سه مقوله در مرودشت و روستاها شناسایی شده و فرهنگ اقتصاد مقاومتی نهادینه شود.

    وی در ادامه به ضرورت همدلی و همراهی بین مردم اشاره کرد و نقطه‌ی آغاز آن را بین مسئولین دانست و ابراز کرد که در صورتی که شبکه‌ی ارتباطی مسئولین، قوی و همراه با همدلی باشد قطعاً ارتباط مردم و مسئولین نیز تقویت می‌شود.

    در ادامه علی‌اکبر نجیب‌زاده فرماندار شهرستان مرودشت ابتکار برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی را در منطقه‌ی فاروق کاری نو و تازه دانست و از کسانی که این پیشنهاد و طرح را ارائه داده‌اند تشکر کرد.

    نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شرط کار و فعالیت در راستای اقتصاد مقاومتی را انجام وظایف ذاتی و مشارکت در کارهای ملی دانست و ضمن تأکید بر نقش نظارتی فرمانداری بیان داشت که مسئولین باید کار خود را به‌صورت تمام و کمال انجام دهند تا اقتصاد مقاومتی تحقق پذیرد.

    نجیب‌زاده با اشاره به نقش بی‌بدیل روستاها در اقتصاد کشور اذعان داشت که اگر بخواهیم در پایان سال چیزی برای عرضه داشته باشیم باید روستاها را مورد توجه قرار دهیم.

    سپس رضا زارع مسئول موسسه فرهنگی و هنری مرودشت شناخت یاد و خاطره شهدای هشت‌سال دفاع مقدس را گرامی داشت و سخنان مختصری پیرامون جنگ تحمیلی بیان نمود و اذعان داشت که: «در زمان جنگ با ایجاد قرارگاه‌های نظامی دشمن را به بیرون انداختیم و امروز در برابر تهاجم سنگین فرهنگی به قرارگاه‌های خودجوش فرهنگی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است نیازمندیم.»

    در ادامه ایشان به‌صورت خلاصه و مختصر به بیان قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فاروق پرداخته و باتوجه به تاریخ هفت‌هزارساله‌ی آن این تاریخ را به دو برهه‌ی زمانی قبل و بعد از اسلام تقسیم نمود. ایشان به اسناد تاریخی نظیر نوشته‌های حک‌شده بر کتیبه‌ای در تخت جمشید که حاکی از فتح فاروق توسط ابوکالیجار است و همچنین کتاب‌های تاریخی نظیر معجم‌البلدان و دیگر اسناد اشاره داشت که فاروق را دروازه و شهری از ولایت استخر فارس دانسته و تنگه‌ فاروق را محل عبوری بسیار مهم برای کاروان‌ها و طوایف مختلف در عرصه‌های گوناگون تاریخی دانستند. در ادامه وی به تاریخ معاصر فاروق و وجود شخصیت‌های برجسته‌ای نظیر عسکرخان عرب و حاجی‌آقا شیرازی در فاروق اشاره کرد و از اهمیت بسیار زیاد فاروق از نظر سیاسی در برهه‌هایی مختلف و همچنین حضور و مشارکت مردم فاروق در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی پس از انقلاب همچون انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی سخن گفت. ایشان سپس به ذکر جاذبه‌های مختلف طبیعی نظیر جنگل و باغ‌بدره فاروق و قنوات منحصربه‌فرد آن و برخورداری از بیش از هزارهکتار باغ انار و همچنین برخورداری از فرودگاه ملی، مجموعه‌ی بهارستان، خانه‌های قدیمی و افتخارآفرینی جوانان در عرصه‌های مختلف ورزشی نظیر تیم گلستان فاروق و همچنین توانمندی‌های مردان و زنان فاروق در عرصه‌ی کشاورزی مثل کشت‌های جایگزین همچون زعفران که برای اولین بار در شهرستان توسط بانویی فاروقی انجام پذیرفت، پرداخت و بیان داشت که باتوجه به موقعیت استقرار فاروق در بین سه اثر ثبت جهانی تخت جمشید، نقش رستم و پاسارگاد و قابلیت روستامرکزی آن با حوزه نفوذ دوازده روستا، فاروق را در موقعیتی استراتژیک برای جذب گردشگر و توسعه‌ی روستا دانست و بخاطر ذیق وقت از بیان دیگر قابلیت‌های فاروق صرف نظر کرد.

    زارع با بیان اینکه دیگر دوره سخن گفتن به سرآمده و با اشاره به شعار سال و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اقدام و عمل گفت که در این راستا با برنامه‌ریزی و انجام کارهای عملیاتی در قالب طرحی ده‌ساله وارد عمل شدیم که از نظر زمانی با برنامه چشم‌انداز کشور و با محوریت اقتصاد مقاومتی که بنابه بیانات مقام معظم رهبری بر پنج محور مردم‌محوری، عدالت‌محوری، دانش‌محوری، درون‌زایی و برون‌گرایی استوار است در یک راستا بوده و اعتقاد ما براین است که می‌توان این پنج محور را در روستا، بخش، شهرستان، استان و حتی در سطح ملی پیاده کرد. وی افزود: «بر همین اساس مرکز فاروق‌شناسی با همکاری شورای اسلامی، دهیاری، تعاونی باغداران و اهالی فاروق در قالب برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت دست به اقدام و عمل زده و برنامه کوتاه‌مدت در جشنواره مردمی انار و گردشگری فاروق عینیت می‌یابد.»

    وی هدف از برگزاری جشنواره را معرفی فاروق و شناساندن آن و تبدیل استعدادهای بالقوه به بالفعل بیان کرد و ضمن اشاره به طرح راهبردی برگزاری جشنواره و طرح‌های تغییر سیمای فاروق از همه‌ی حضار و مسئولین تقاضا کرد که در زمینه‌ی عملی ساختن طرح‌های مذکور و همچنین جشنواره‌ی مردمی انار و گردشگری فاروق کمال همکاری را داشته باشند و با اشاره به مردمی بودن جشنواره ابراز نمود که عنوان جشنواره مردمی بدین معنا نیست که مسئولین در این راستا همکاری نداشته باشند و صرفاَ مردم آن را انجام دهند چرا که هدف، برگزاری جشنواره‌ای درخور شهرستان مرودشت و فاروق است و فاروق می‌تواند یک الگو و مدل در اقتصاد مقاومتی روستایی بوده و برای روستاهای دیگر طرح داشته باشد.

    در ادامه دیگر مسئولین به ارائه طرح‌ها، راهکارها، نظرات و پیشنهادات پیرامون اقتصاد مقاومتی در روستا پرداختند .

    ۱۶

    %d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%ac%d9%84%d8%b3%d9%87-%d8%b4%d9%88%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af-%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%85%db%8c-%d8%b4%d9%87%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d8%a7 %d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%ac%d9%84%d8%b3%d9%87-%d8%b4%d9%88%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af-%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%85%db%8c-%d8%b4%d9%87%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d8%a7 %d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%ac%d9%84%d8%b3%d9%87-%d8%b4%d9%88%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af-%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%85%db%8c-%d8%b4%d9%87%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d8%a7 %d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%ac%d9%84%d8%b3%d9%87-%d8%b4%d9%88%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af-%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%85%db%8c-%d8%b4%d9%87%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d8%a7 %d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%ac%d9%84%d8%b3%d9%87-%d8%b4%d9%88%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af-%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%85%db%8c-%d8%b4%d9%87%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d8%a7 %d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%ac%d9%84%d8%b3%d9%87-%d8%b4%d9%88%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af-%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%85%db%8c-%d8%b4%d9%87%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d8%a7 %d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%ac%d9%84%d8%b3%d9%87-%d8%b4%d9%88%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af-%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%85%db%8c-%d8%b4%d9%87%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d8%a7 %d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%ac%d9%84%d8%b3%d9%87-%d8%b4%d9%88%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af-%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%85%db%8c-%d8%b4%d9%87%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d8%a7 %d8%a8%d8%b1%da%af%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%ac%d9%84%d8%b3%d9%87-%d8%b4%d9%88%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%81%d8%b1%d9%87%d9%86%da%af-%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%85%db%8c-%d8%b4%d9%87%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d8%a7

     


    منبع:مرونیوز



    نظرات بینندگان
    ارسال نظرات
    نام
    ایمیل
    نظر*  
    کد امنیتی جمع 4 با 4
     

      - نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
    - نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.

     

     

     

     
     
    +تبلیعات در سایت مرودشت آنلاین با تعرفه های استثنائی - 09394084008
     
    2054
     
       
      logo-samandehi

    صفحه اصلی

    مدیریت سایت

    ارتباط با ما

    خبرنامه

    ایمیل

    آرشیو

    جستجو

    پیوند ها

    سفارش تبلیغات

    RSS

     

    بهترین نمایش در 768*1024     |    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرودشت آنلاین می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.    |    طراحی و تولید: H. Mokhtari