صفحه اصلی   |   www.marvdashtnama.ir   |   

 

آخرین اخبار

  • پایان موج نخست سفرهای نوروزی / بیش از ۱۱هزار نفر از هم میهنانمان در مدارس شهرستان مرودشت اسکان موقت داده شدند
  • مجموعه جهانی تخت جمشید با ۶۶ هزار بازدید کننده تا 5 فروردین
  • فارس استان برتر کشور در اسکان مهمانان نوروزی درمدارس در پایان دور اول سفرهای نوروزی ۱۴۰۳
  • تحقق شعار سال باعث اقتدار کشور می شود
  • روایتی از عملیاتی که جهان را تکان داد
  • نقش رستم مرودشت؛ تاریخچه، جاذبه‌ها و تصاویر
  • پاسارگاد؛ بقایای تاریخ هخامنشی
  • ۱۰ هزار مسافر نوروزی لحظه تحویل سال را در تخت جمشید جشن گرفتند
  • مرد سال ورزش ایران: هادی چوووووووپان!
  • ۵۲ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در مرودشت آماده شد
  • اعلام صحت انتخابات در ۱۲ حوزه انتخابیه فارس توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید
  • رعایت شئونات دینی و اسلامی مورد توجه مردم وگردشگران باشد
  • 37 دوره مهارتی در قالب طرح افزایش نفوذ دانش در مرودشت برگزار گردید
  • درخشش بانوان مچ اندازی مرودشت در رقابت های قهرمانی ایران
  • مرودشت فاتح مسابقات قهرمانی اهداف پروازی استان فارس
  • پاکسازی و درختکاری در مجموعه جهانی تخت جمشید
  • اسناد مالکیت تخت جمشید و کاخ اردشیر بابکان صادر شد
  • بنیاد شهید در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش موثری دارد
  • ماموریت مجلس دوازدهم چیست؟
  • چند نصیحت برادرانه به تازه انتخاب شدگان
  • گزارش تصویری: حضور مردم مرودشت در پای صندوق رای + جشن رای اولی ها در دبیرستان دخترانه شاهد و فرزانگان
  • کشف رد پای انسان‌های ۱۴ هزار ساله در ارسنجان
  • انتخابات مجلس در حوزه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد به دور دوم کشید. + آرای همه نامزدها
  • یک باند خرید و فروش آراء در مرودشت بازداشت شد
  • ممنوعیت استقرار غرفه ها در مسیر اصلی تخت جمشید مرودشت در ایام نوروز
  • اعلام آمادگی یک سرمایه گذار برای ساماندهی مجموعه‌ی میراث جهانی تخت جمشید مرودشت با ۱۰هزار میلیارد ریالی
  • درخشش شطرنج باز مرودشتی در مسابقات بین المللی کاسپین
  • قهرمانی سعید رزمیان در مسابقات پرورش اندام کشور
  • بهره برداری از بیش از ۵٠ پروژه عمرانی
  • جهاد تبیین اولویت اصلی نامزدها باشد
  •  

     

    در همایش بزرگداشت هفته مهارت عنوان شد:
    حدود 50 درصد متقاضیان کار در کشور فاقد مهارت های فنی و حرفه ای لازم هستند.

     
    4163
    :كد
    شنبه 9 مرداد 1395

    نادر امیدوار رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای مرودشت گفت: آموزشهای فنی و حرفه ای می تواند یک شروع خوب برای پیدا کردن یک شغل مطلوب باشد.



    همایش بزرگداشت هفته مهارت چهارشنبه 6 مرداد در سالن شهرداری مرودشت برگزار شد.

    مرودشت آنلاین: رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای مرودشت با اشاره به اینکه آموزش های فنی وحرفه ای با تجهیزات و مواد مصرفی گران و گواهینامه های بین اللمللی و به صورت رایگان در حال اجرا است اضافه کرد: دغدغه اصلی مسئولان کشور بحث اشتغال هست و با توجه به اینکه امروزه آموزش های رسمی مثل آموزش و پرورش و دانشگاه ها بیشتر بر مبنای یافته های تئوری و کلاسیک می باشد و به حیطه فنی کمتر توجه می شود کسانی می توانند وارد بازار کار شوند که دارای مهرات باشند و اگر جوانان مهارت نداشته باشند یا نمی توانند وارد بازار کار شوند یا اگر وارد بازار کار شدند نمی توانند رقابت کنند.


    امیدوار افزود: آموزش های فنی و حرفه ای کوتاه مدت است و در این آموزش ها سهم تئوری بالا نیست بلکه سهم قسمت عملی بالاست و اکثر ورودی های ما در مراکز آموزش های فنی و حرفه ای قشر تحصیل کرده و دانشگاهی هستند و این نشان از جای گیری موثر آموزش های فنی و حرفه ای دارد.


    وی افزود: در اکثر کشورهای توسعه یافته توجه ویژه ای به آموزش های فنی و حرفه ای مبذول می شود و این آموزش ها به درون آموزشگاه های سیستماتیک، آکادمیک و دانشگاهی آنها نفوذ کرده است. به عنوان مثال در کشور آلمان پس از آموزشهای تئوری فارغ التحصیلان آموزشهای عملی نیز می بینند و این سیستم Dual باعث تبدیل آلمان به یک اقتصاد قدرتمند شده است.


    وی افزود: نرخ بیکاری در جوانان بسیار بالاست و دو برابر نرخ بیکاری کل کشور است و میانگین بهره وری بسیار پایین است و هر جامعه ای که به این مشکل دچار شود فلج خواهد شد و متاسفانه حدود 50 درصد متقاضیان کل کشور فاقد مهارت های فنی و حرفه ای لازم هستند و ما باید به سمت توانمندسازی نیروهای انسانی برویم.


    امیدوار گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری کار بدون عمل کم اثر و علم بدون عمل بی اثر است و کشور به پنجه های توانمند نیز نیاز دارد  و اگر آموزش های نظری ما همگام با کار عملی نباشد ما نباید توقع تربیت نیروهای خلاق و فعال داشته باشیم و وقتی که نیروهای خلاق و فعال تربیت می شوند قشر عظیمی از نیروهای غیرفعال با نفوذ نیروهای خلاق وارد بازار کار می شوند.


    وی گفت به عنوان مثال یکی از فارغ التحصیلان مرکز فنی و حرفه ای مرودشت با طی دوره های تکمیلی موفق به تاسیس کارگاه تولید اجاق گاز در مرودشت شده است و 20 نفر نیروی کارآموز نیز دارد و تولیدات خود را به کشور عراق نیز صادر می کند. همچنین 2 نیروی آموزش دیده فنی و حرفه ای مرودشت در رشته جوشکاری و رباتیک نفر اول کشور شده اند.


    وی بیان داشت: امروزه توسعه آموزش های فنی و حرفه ی به عنوان یکی از شاخص های توسعه و یکی از ابزارهای مهم توسعه برنامه های اقتصادی اجتماعی در جهان برکسی پوشیده نیست. و نهادهای مهم جهانی مانند بانک جهانی توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای را توصیه می کنند. همچنین نگرانی کشورهای مهم توسعه یافته و در حال توسعه مانند چین، هند، ژاپن و ... که اقتصاد روبه رشد یا توسعه یافته دارند بحث آموزشهای فنی و حرفه ای است.


    امیدوار اضافه کرد:بعد از چند سال نیروهای قراردادی مرکز فنی و حرفه ای مرودشت که برخی سابقه 14 سال فعالیت داشتند از حالت قراردادی خارج شده و به صورت رسمی فعالیت خود را ادامه می دهند.


    وی به گستردگی آموزش های فنی و حرفه ای در شهرستان اشاره و بیان داشت: آموزش های فنی حرفه ای علاوه بر دو مرکز آموزش های فنی و حرفه ای برادران و خواهران، در روستاها و شهر به صورت سیار نیز ارائه می گردد و در پادگانها برای سربازان، در زندان ها برای زندانیان نیز برگزار می شود.


    وی بیان داشت: در سال 94، 1560نفر در دو مرکز خواهران  و برادران فنی و حرفه ای مرودشت آموزش دیدند و 2895 نفر در آموزشگاه های آزاد مرودشت آموزش دیدند و 12650 نفر در آزمون های فنی حرفه ای شرکت کردند و از این تعداد 84 نفر به عنوان افراد خلاق افراد دیگری را به کارگیری کردند.
     

    همچنین نادر امیدوار  بخش یعدی سخنا خود را به عملکرد شورای شهر اختصاص داد:

    رییس شورای اسلامی شهر مرودشت بیان داشت: با وجود آقای جعفری در پست شهردار مرودشت، آرامش بسیار خوبی در شهر حاکم شده است و نمود این آرامش، صدها پروژه در قالب نهضت بی سابقه آسفالت است و در شورای چهارم تصمیم گرفتیم خودیاری مردم را در ساماندهی کوچه ها حذف کنیم و تمام این کارها برای مردم رایگان انجام می دهیم و نهضت آسفالت در مرودشت واقعا بی سابقه بود و در این مدت باقیمانده نیز این نهضت را ادامه می دهیم.
    امیدوار افزود: موزاییک فرش پیاده روهای مرودشت به صورت رایگان انجام شد و این یکی از اولویت های شورای شهر مرودشت بود.
    وی افزود: 300 میلیاردتومان پروژه سرمایه گذاری در بخش های مختلف پیشنهاد شده که با اجرایی شدن آنها نیروهای ماهر آموزش دیده سازمان آموزش فنی و حرفه ای مشغول می شوند.
    وی در خصوص سهمیه قیر رایگان بیان داشت: قانونا قیر رایگان را به شهرهای زیر 20 هزار نفر می دهند و ما با پیگیری هایی که به همراه مهندس برفی دخت، مهندس کاظمی داشتیم سه چهار مرتبه به تهران رفتیم و با پیگیری نماینده چندین نوبت قیر رایگان دریافت کردیم.
    وی افزود: در خصوص خانه محله، شیراز نزدیک به یک میلیارد تومان سهمیه مرودشت را سند کرده بود و من به اتفاق مهندس برفی دخت، شهردار و نماینده مرودشت در تهران پیگیری کردیم و این یک میلیارد را برگرداندیم و کلنگ خانه معلم در محله چمران به زمین خورد.
    وی بیان داشت: اقدامات حوزه اجتماعی در زمینه بازآفرینی بافت های ناکارآمد شهری، افتتاح شهربازی پس از سال ها رکود، شروع 5 پارک در نقاط مختلف شهر، بازکردن بلوار 17 شهریور و منازلی که در سطح شهر در معابر ساخته شده بود در این دوره از شورای اسلامی انجام شده است.

    وی افزود: پرداخت حقوق و مزایا کارکنان شهری که هشت ماه حق بود به دو ماه رسید و امیدوار هستیم که بتوانیم آن را به روز نماییم.
    رئیس شورای اسلامی شهر مرودشت  در خصوص مبارزه با بیماری سالک بیان داشت: لوله گذاری کانال های روباز که مامن سالک بود به ویژه در ورودی شهر، شرق شهر و منطقه چمران انجام شد.
    امیدوار  افزود: ساماندهی معابر به منظور دفع آب های سطحی، احداث بلوار در محورهای دسترسی و ورودی های شهر در این دوره انجام شد و ایجاد جایگاه سوخت گاز CNG در ابتدای بلوار کربال نیاز ضروری بود که چندی پیش به بهره برداری رسید.
    وی تصریح کرد: روشنایی معابر هفت تیر و ساماندهی و زیباسازی بلوار شصت متری در این دوره انجام شد و رینگ شرق و غرب با عرض 18 کیلومتر به عنوان بزرگترین پروژه شهرداری مرودشت شروع شده است و با این پروژه محدوده شهر و طرح تفضیلی مشخص می شود و زمینه برای پراکنش خدمات و تمرکز زدایی  و رفع ترافیک فراهم می شود.
     




    نظرات بینندگان
    ارسال نظرات
    نام
    ایمیل
    نظر*  
    کد امنیتی جمع 4 با 4
     

      - نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
    - نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.

     

     

     

     
     
    +تبلیعات در سایت مرودشت آنلاین با تعرفه های استثنائی - 09394084008
     
    1576
     
       
      logo-samandehi

    صفحه اصلی

    مدیریت سایت

    ارتباط با ما

    خبرنامه

    ایمیل

    آرشیو

    جستجو

    پیوند ها

    سفارش تبلیغات

    RSS

     

    بهترین نمایش در 768*1024     |    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرودشت آنلاین می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.    |    طراحی و تولید: H. Mokhtari