صفحه اصلی   |   www.marvdashtnama.ir   |   

 

آخرین اخبار

  • پیام تبریک مدیر آموزش و پرورش مرودشت به مناسبت عید سعید فطر
  • قدرت نمایی و تيراندازي با سلاح در روز 13 فروردين//دستگیری متهمین در مرودشت
  • بلاگرها از کدام خدا سخن می‌گویند؟
  • وقتی به بوی تعفن تورم عادت کرده ایم!
  • روز قدس تحقق نابودی اسرائیل و روز حیات اسلام است
  • گزارش تصویری: راهپیمایی روز قدس در مرودشت
  • تماشا کنید: ماجرای یک سرقت بزرگ / گوزن زرد ایرانی چگونه اسرائیلی شد؟
  • تخت جمشید با بیش از 290 هزار بازدید در رتبه دوم توجه گردشگران
  • ثبت بیش از ۱۷ هزار نفر روز مسافر در مدارس مرودشت
  • عکاسی حیرت انگیز یک خلبان
  • تفرجگاه تنگ بستانک(بهشت گمشده) کامفیروز شهرستان مرودشت به میراث فرهنگی فارس واگذار شد
  • اول، بساط دلالی باید جمع شود
  • وابستگی مجامع بین المللی به غرب دلیل سکوت در برابر جنایات رژیم غاصب می باشد
  • دادستان شهرستان مرودشت از برخورد جدی و قانونی با پدیده گران‌فروشی و کم فروشی در اماکن تحت پوشش میراث فرهنگی مرودشت خبر داد.
  • بازگشایی آبراهه‌های تخت جمشید مقابل گردشگران نوروزی
  • پایان موج نخست سفرهای نوروزی / بیش از ۱۱هزار نفر از هم میهنانمان در مدارس شهرستان مرودشت اسکان موقت داده شدند
  • مجموعه جهانی تخت جمشید با ۶۶ هزار بازدید کننده تا 5 فروردین
  • فارس استان برتر کشور در اسکان مهمانان نوروزی درمدارس در پایان دور اول سفرهای نوروزی ۱۴۰۳
  • تحقق شعار سال باعث اقتدار کشور می شود
  • روایتی از عملیاتی که جهان را تکان داد
  • نقش رستم مرودشت؛ تاریخچه، جاذبه‌ها و تصاویر
  • پاسارگاد؛ بقایای تاریخ هخامنشی
  • ۱۰ هزار مسافر نوروزی لحظه تحویل سال را در تخت جمشید جشن گرفتند
  • مرد سال ورزش ایران: هادی چوووووووپان!
  • ۵۲ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در مرودشت آماده شد
  • اعلام صحت انتخابات در ۱۲ حوزه انتخابیه فارس توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید
  • رعایت شئونات دینی و اسلامی مورد توجه مردم وگردشگران باشد
  • 37 دوره مهارتی در قالب طرح افزایش نفوذ دانش در مرودشت برگزار گردید
  • درخشش بانوان مچ اندازی مرودشت در رقابت های قهرمانی ایران
  • مرودشت فاتح مسابقات قهرمانی اهداف پروازی استان فارس
  •  

     

    در نشست خبری مدیر آموزش و پرورش مرودشت عنوان شد:
    روند رو به رشد آموزش و پرورش مرودشت در سطح استان

     
    4162
    :كد
    شنبه 9 مرداد 1395

    مرتضی چراغی گفت: کمک های مردمی کمتر از 1/5 درصد هزینه های آموزش و پرورش مرودشت را پوشش می دهد و در خصوص هدایت تحصیلی نیاز است که جامعه با اموزش و پرورش همکاری کند در غیر این صورت مشکلاتی که در جامعه وجود دارد ادامه خواهد داشت



     

    مرودشت آنلاین: آمارها روند رو به رشد آموزش و پرورش مرودشت در سطح استان را نشان می دهند. این آمار صرفا کمی نیست و توجه به کیفیت و محتوا یکی از برنامه های آموزش و پرورش مرودشت است.


    مرتضی چراغی مدیر اموزش و پرورش مرودشت در نشست خبری خود که چهارشنبه 6 مرداد  برگزار شد ضمن اشاره به تجربه خود در پستهای گوناگون آموزش و پروش از موفقیت اداره آموزش و پرورش مرودشت در حوزه های گوناگون در بین ادارات استان مواردی را بیان کرد. به عنوان مثال در بحث سواد آموزی، در حوزه های امور تربیتی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، حائز رتبه های برتر استان فارس شده ایم و در حوزه آمزش ابتدایی رتبه 9 را در بین 59 ناحیه فارس کسب کرده ایم. ضمن اینکه در حوزه آموزش متوسطه که به علت امتحانات سال سوم متوسطه دوم به عنوان شاخص وضعیت تحصیلی است از رتبه 31 به رتبه 25 ارتقاء پیدا کرده ایم و میانگین نمره 1 نمره افزایش یافته است. با بررسی هایی که انجام شد مشخص شد که 3 دبیرستان باعث کاهش رتبه مرودشت در امتحانات نهایی می شدند که با به برنامه ریزی قبولی این سه دبیرستان را از صفر درصد به بالای 67 درصد رساندیم. چراغی اضافه کرد: قبولی های کنکور رشته پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی  نیز از 15 نفر در سال 93 به 35 نفر در سال 94 افزایش یافت که رشد 135 درصدی را نشان می دهد.  در رتبه های زیر 100 نیز رشد صد در صدی مشاهده می شود.

     


    مدیر اموزش و پرورش مرودشت ضمن اشاره به این موضوع که از جایگاه آموزش و پرورش در استان به نیکی یاد می شود، پروژه مهر را یکی از برنامه های آموزش و پرورش مرودشت دانست که وقت زیادی صرف اجرای آن می شود و جلسات هماهنگی این پروژه قبل از ابلاغ بخشنامه استان و سایر نواحی استان شروع شده است.


    چراغی در پاسخ به یکی از خبرنگاران در مورد مشکلات پیش آمده در جریان هدایت تحصیلی برای خانواده ها، گفت: هدایت تحصیلی از دوره دوم متوسطه به دوره اول منتقل شده است و یک برنامه کارشناسی شده است هر چند افرادی که بیرون از  بدنه آموزش و پرورش هستند معتقدند که به بعضی دانش آموزان ظلم شده است اما کسانی که در حوزه متوسطه و مشاوره شناخت دارند می دانند این کار، یک کار علمی و کارشناسی شده است و طبیعی است که در سال اول این موضوع فشارهای زیادی آورده شود. چراغی تنش های پیش آمده در مرودشت در خصوص بحث هدایت تحصیلی را  نسبت به بقیه مناطق استان به علت سیاست توسعه متوازن که از سالهای قبل شروع شده است، کمتر دانست و اضافه کرد: جهت هدایت تحصیلی  صد نمره  در نظر کرفته شده که بر اساس نمرات دانش آموز، بحث های مشاوره ای و تست های ویژه  مشخص می گردد که از این مقدار 35 امتیاز به نمرات متوسطه اول بر می گردد و  35 امتیاز بر اساس فرم هایی که دانش آموز، اولیاء، معلم و مشاور دانش آموز تکمیل می کنند تعلق می گیرد. از این 35 امتیاز 10 امتیاز مربوط به فرمی است که دانش آموز بر اساس علایق تحصیلی خود انتخاب می کند، 5 امتیاز مربوط به فرم والدین دانش اموز، 10 امتیاز مربوط به فرم معلمان و 10 امتیاز نیز مربوط به فرم مشاور است. همچنین  دو تست روان شناسی هم در سال نهم متوسطه اول در دو فرصت زمانی مختلف گرفته می شود که یکی تست استعداد سنج نام دارد که 15 نمره داشته است و دیگری تست رغبت سنج بوده که آن هم 15 نمره داشته است و در یک فرآیند زمانی سه ساله متوسطه اول و در خروجی متوسطه اول، فرآیند هدایت تحصیلی طی شده و نمرات به مرور وارد سامانه آموزش پرورش شده است. هدایت تحصیلی بر اساس نمره اکتساب شده توسط دانش آموز از این صد امتیاز است و بر اساس این امتیازات که 80 امتیاز آن با خود دانش آموز است، دانش آموزان به رشته هایی که می توانند در آن موفق تر باشند هدایت  شدند اما با توجه به ناشناخته ماندن امتیازات رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش بر رشته های تجربی و ریاضی اعتراضات زیادی به این طرح شد.

     


     چراغی گفت: در حال حاضر تب رشته تجربی در کشور داغ است  و حدود  70 درصد شرکت کنندگان کنکور در رشته تجربی هستند و این یک فاجعه است و در حالیکه در عرصه مدیریت نیاز است که مدیران، فارغ التحصیل رشته انسانی اما جالب اینجاست که اغلب مدیران کشور یا فنی مهندسی هستند یا رشته پزشکی که همین مساله باعث سوء مدیریت در کشور شده است.


    مدیر آموزش و پرورش مرودشت اضافه کرد؛ نمره بخصوص نمرات مقطع متوسطه اول نمی تواند ملاک خوبی برای تعیین رشته باشد زیرا سطح سختی سوالات در همه مدارس یکسان نیست و همچنین به علت نبودن مردودی در مقطع ابتدایی و متوسطه اول دانش اموزان نمرات بالایی کسب می کردند و در گذشته بسیاری از دانش آموزانی که در مقطع متوسطه اول معدل خوبی داشتند با ورود به سال اول دبیرستان با افت نمره مواجه می شدند و بدون مقاومت رشته های فنی و حرفه ای یا کار و دانش را انتخاب می کردند اما به علت اینکه هدایت تحصیلی به انتهای متوسطه اول  یا پایه نهم منتقل شده است بعضی والدین و دانش آموزان با توهم معدل روبرو هستد که همین مسئله باعث ایجاد اعتراضاتی شده است.


    چراغی ادامه داد در خصوص هدایت تحصیلی نیاز است که جامعه با اموزش و پرورش همکاری کند در غیر این صورت مشکلاتی که در جامعه وجود دارد ادامه خواهد داشت و رشته هایی مثل علوم انسانی که تربیت کننده مدیران جامعه است طرفدار نخواهد داشت. و در صورت موفقیت این طرح افت تحصیلی در بین دانش آموزان کمتر خواهد شد.

     


    چراغی در پاسخ به سوالی در مورد شهریه مدارس گفت بر اساس قانون دریافت شهریه به صورت اجباری نیست و دریافت شهریه به غیر از مدارس نمونه دولتی، تیزهوشان، شاهد، مدارس هیات امنایی و شبانه روزی  ممنوع است و اگر قرار است کمکی گرفته شود باید در طول سال تحصیلی و نه موقع ثبت نام و از افرادی گرفته شود که تمکن مالی دارند. بر اساس آیین نامه جهت برگزاری کلاسهای فوق برنامه می توان از دانش آموزان شهریه دریافت نمود که در بیشتر مدارس بر همین اساس مبالغی اخذ می شود. وی کفت در شهرستان مرودشت بنا بر این است که جهت دریافت کمک سخت گیری نشود و اجحافی در حق افراد بی بضاعت و یتیم و تحت پوشش صورت نگیرد و حتی در طول سال تحصیلی به این افراد کمکهایی نیز می شود.


    وی اضافه کرد: در سال گذشته تمام مدارس مرودشت به جز مدارس خاص، مبلغ یک و نیم میلیارد از محل مشارکت های مردمی به دست آوردند که نصف آن تنه در 20 مدرسه جمع آوری شده است و 30 درصد آن در 30 مدرسه  که در مناطق برخوردار شهر قرار گرفته اند جمع آوری شده است و 20 درصد بقیه در 250 مدرسه جمع شده است  و با در نظر گرفتن حقوق پرداختی معلمان در یک ماه و اعتبار عمرانی دولت به آموزش و پرورش مرودشت که در سال گذشته نزدیک به 600 میلیون تومان بوده و با توجه به سیصد میلیون تومان سرانه ای که به حساب مدارس واریز شده است، مشارکت های مردمی تنها یک و نیم درصد از کل فرآیند آموزش و پرورش را پوشش داده است.


    چراغی در خصوص نقش آموزش و پرورش مرودشت در کنترل سالک گفت: در سال گذشته در نتیجه تعامل خوبی که با مرکز بهداشت و شبکه بهداشت داشتیم  با آموزش معلمان بهداشت،  زیست، علوم تجربی و حرفه و فن شروع کردیم و بعد از آموزش این همکاران 35000 دانش آموز آموزش دیدند و اعتقادم این است که ریشه کن کردن سالک عزم ملی می خواهد و سیاست منطقه ای زیاد نمی تواند موثر باشد.


    چراغی اضافه کرد: جهت ارتقاء فرهنگ شهروندی کتاب اصول شهروندی در با همکاری شورای شهر و شهرداری و آموزش ابتدایی در حال تدوین است  و قرار است در پایه چهارم ابتدایی تمام مدارس مرودشت و مناطق درودزن و کامفیروز در طی یک دوره بیست ساله تدریس شود.


    وی همچنین گفت: جهت تقویت مدارس ضعیف شهر طرح خواهر خواندگی این مدارس با مدارسی که از لحاظ دریافت های مشارکتی وضع بهتری دارند را اجرا کرده ایم و این مدارس باید 30 درصد مشارکتهای مردمی جمع آوری شده را یه مدرسه خواهر خوانده خود بدهند.


    وی در خصوص دانش آموزان افاغنه بیان داشت: چون ورود افاغنه به بعضی شهرهای فارس ممنوع است اما در موردشت ممنوه نیست  سالیانه 30 درصد به دانش آموزان افغانی مرودشت افزوده می شود و در حالیکه سه سال پیش 700 دانش آموز افغانی داشتیم، سال گذشته 2200 دانش آموز اقغانی در مدارس مرودشت درس می خواندند. جهت جلوگیری از ایجاد مشکلات بعدی اجازه تحصیل افاغنه در مدارس برخوردار را ندادیم  و آنها را به سمت مدارس حاشیه ای هدایت کردیم هر چند از طرف اداره های امنیتی هم در خصوص تجمیع آن ها  در یک مکان، تحت فشار هستیم.


    وی با اشاره به کمبود کلاس در شهر مرودشت افزود: در حال پیگیری 6 مدرسه خیرساز هستیم  که دو مدرسه در هفته دولت محقق می شود و مشکل اینجاست که خیرین ساخت مدرسه در مناطق محروم و روستاها را به شهر ترجیح می دهند.


    وی همچنین اظهار داشت: در حال حاضر در مرودشت 22 هنرستان وجود دارد  که امکانات خوبی در آنها وجود دارد و بعضی از آنها مانند هنرستان ولی عصر و هنرستان علم و صنعت از جهت امکانات عالی هستند و ما جهت هدایت تحصیلی دانش آموزان به رشتهای هنرستانی هیچ محدودیتی نداریم .

       

     

     

     

     

     




    نظرات بینندگان
    ارسال نظرات
    نام
    ایمیل
    نظر*  
    کد امنیتی جمع 4 با 4
     

      - نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
    - نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.

     

     

     

     
     
    +تبلیعات در سایت مرودشت آنلاین با تعرفه های استثنائی - 09394084008
     
    2007
     
       
      logo-samandehi

    صفحه اصلی

    مدیریت سایت

    ارتباط با ما

    خبرنامه

    ایمیل

    آرشیو

    جستجو

    پیوند ها

    سفارش تبلیغات

    RSS

     

    بهترین نمایش در 768*1024     |    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرودشت آنلاین می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.    |    طراحی و تولید: H. Mokhtari