صفحه اصلی   |   www.marvdashtnama.ir   |   

 

آخرین اخبار

  • پیام تبریک مدیر آموزش و پرورش مرودشت به مناسبت عید سعید فطر
  • قدرت نمایی و تيراندازي با سلاح در روز 13 فروردين//دستگیری متهمین در مرودشت
  • بلاگرها از کدام خدا سخن می‌گویند؟
  • وقتی به بوی تعفن تورم عادت کرده ایم!
  • روز قدس تحقق نابودی اسرائیل و روز حیات اسلام است
  • گزارش تصویری: راهپیمایی روز قدس در مرودشت
  • تماشا کنید: ماجرای یک سرقت بزرگ / گوزن زرد ایرانی چگونه اسرائیلی شد؟
  • تخت جمشید با بیش از 290 هزار بازدید در رتبه دوم توجه گردشگران
  • ثبت بیش از ۱۷ هزار نفر روز مسافر در مدارس مرودشت
  • عکاسی حیرت انگیز یک خلبان
  • تفرجگاه تنگ بستانک(بهشت گمشده) کامفیروز شهرستان مرودشت به میراث فرهنگی فارس واگذار شد
  • اول، بساط دلالی باید جمع شود
  • وابستگی مجامع بین المللی به غرب دلیل سکوت در برابر جنایات رژیم غاصب می باشد
  • دادستان شهرستان مرودشت از برخورد جدی و قانونی با پدیده گران‌فروشی و کم فروشی در اماکن تحت پوشش میراث فرهنگی مرودشت خبر داد.
  • بازگشایی آبراهه‌های تخت جمشید مقابل گردشگران نوروزی
  • پایان موج نخست سفرهای نوروزی / بیش از ۱۱هزار نفر از هم میهنانمان در مدارس شهرستان مرودشت اسکان موقت داده شدند
  • مجموعه جهانی تخت جمشید با ۶۶ هزار بازدید کننده تا 5 فروردین
  • فارس استان برتر کشور در اسکان مهمانان نوروزی درمدارس در پایان دور اول سفرهای نوروزی ۱۴۰۳
  • تحقق شعار سال باعث اقتدار کشور می شود
  • روایتی از عملیاتی که جهان را تکان داد
  • نقش رستم مرودشت؛ تاریخچه، جاذبه‌ها و تصاویر
  • پاسارگاد؛ بقایای تاریخ هخامنشی
  • ۱۰ هزار مسافر نوروزی لحظه تحویل سال را در تخت جمشید جشن گرفتند
  • مرد سال ورزش ایران: هادی چوووووووپان!
  • ۵۲ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در مرودشت آماده شد
  • اعلام صحت انتخابات در ۱۲ حوزه انتخابیه فارس توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید
  • رعایت شئونات دینی و اسلامی مورد توجه مردم وگردشگران باشد
  • 37 دوره مهارتی در قالب طرح افزایش نفوذ دانش در مرودشت برگزار گردید
  • درخشش بانوان مچ اندازی مرودشت در رقابت های قهرمانی ایران
  • مرودشت فاتح مسابقات قهرمانی اهداف پروازی استان فارس
  •  

     


    نشست خبری رئیس دانشگاه آزاد مرودشت به مناسبت 5 تیر، سالروز تاسیس این واحد

     
    4094
    :كد
    دوشنبه 7 تير 1395

    سید ابراهیم حسینی گفت: دانشگاههای بزرگ مسیر پیشرفت را در مدت زمان زیادی طی کرده اند در حالیکه در واحد مرودشت این پروسه فقط 28 سال طول کشیده است.



    مرودشت آنلاین: نشست خبری رئیس دانشگاه آزاد مرودشت با اصحاب رسانه شهرستان به مناسبت سالگرد تاسیس این دانشگاه برگزار شد.

    در ابتدای این نشست که در دفتر ریاست این دانشگاه برگزار شد، سید ابراهیم حسینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی  واحد مرودشت با گرامیداشت 5 تیر سالروز تاسیس واحد مرودشت از بنیانگذاران این دانشگاه تقدیر کرد و گفت در حالیکه که بسیاری از دانشگاههای بزرگ مسیر طولانی را طی کرده اند تا به یک واحد آموزشی بزرگ تبدیل شوند دانشگاه آزاد مرودشت که فقط با دو رشته کاردانی حسابداری و کارشناسی علوم تربیتی کار خود را آغاز کرده بود مسیر پیشرفت را در زمان 28 ساله طی کرده است و و به درجه باللایی از اعتبار در بین دانشگاههای کشور دست یاقته است به طوری که در حال حاضر دارای 30 دوره دکترا و 100 دوره کارشناسی ارشد است. وی افزود بر اساس رتبه بندی وبومتریک، دانشگاه آزاد مرودشت در حال حاضر در بین دانشگاههای آزاد کشور رتبه 10 و در بین 2850 موسسه آموزش عالی رتیه 70 را دارد. همچنین در پایگاه استنادی جهان اسلام این دانشگاه رتبه 20 را دارد.

    سید ابراهیم حسینی ضمن تقدیر از تلاش نمایندگان ، فرمانداران و سایر مسئولان مرودشت و رؤسای سابق این  دانشگاه برای رساندن این واحد به این درجه بالای عظمت اضافه کرد: در حال حاضر هیچ کدام از شهروندان مرودشتی برای ادامه تحصیل دغدغه ای ندارند زیرا در این دانشگاه  بسیاری از رشته ها وجود دارد به طوری که  از استانهای دور و نزدیک بسیاری از داوطلبان ادامه تحصیل این واحد را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند. همچنین در استان فارس فقط شیراز به عنوان یک شهر دانشگاهی شناخته می شد اما در حال حاضر مرودشت نیز یک مرکز دانشگاهی محسوب می شود.


    حسینی افزود: مجلات علمی معتبری در این دانشگاه وجود دارد که که اساتید برخی دانشگاههای معتبر کشور جهت اخذ تز دکترا، مقالات خود را به این مجلات می فرستند و مدتها در نوبت چاپ این مجلات قرار میگیرند.

    بخش یعدی این نشست به پرسش ها و صحبت های  خبرنگاران اختصاص داشت. در ابتدا یکی از  اصحاب رسانه یکی از دلایل موفقیت دانشگاه آزاد مرودشت  در دوره مدیریت فعلی دور نگه داشتن دانشگاه از مسائل سیاسی عنوان کرد و درخواست کرد سرریز هزینه های دانشگاه آزاد مرودشت در بخش فرهنگی و عمومی شهرستان که بسیار نیازمند است هزینه شود.

    رئیس دانشگاه آزاد مرودشت در پاسخ به پرسشی در مورد میزان پیشرفت مجتمع گردشگری و سایر پروژه های دانشگاه کفت: با توجه به تصویب شرکت گردشگری واحد مرودشت در سازمان مرکزی دانشگاه (با توجه به اینکه فقط 2 واحد در کشور این مجوز را دریافت کرده اند) ساخت یک مجتمع در مکان سابق دانشگاه علوم و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت که در حال حاضر حدود 90% پیشرفت فیزیکی دارد و دارای حدود 110 ویلا می باشد که با اندک کار مختصر  می توان آنها را به متل تبدیل کرد. این مرکز گردشگری بعد از ماه مبارک رمضان افتتاح خواهد شد. همچنین مسجد دانشگاه نیز که یکی از مساجد زیبای استان می باشد بزودی افتتاح می شود و یکی از ویژگی ها آن این است که یکی از درب آن در خیابان اصلی برای استفاده عموم باز خواهد بود.

    حسینی در مورد تشکل های دانشجویی فعال در دانشگاه گفت: در دانشگاه ازاد مرودشت 5 تشکل دانشجویی داریم که هر پنج تشکل در حال حاضر فعال هستند و مشغول انجام انتخابات سالیانه خود می باشند.

    حسینی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در مورد فعالیتهای این دانشگاه در حوزه اقتصاد مقاومتی گقت: اقتصاد مقاومتی با توجه به فعالیتهای دانش بنیان محقق می شود و واحد مرودشت در این راستا فعالیتهایی در شرکتهای دانش بنیان زیر مجموعه خود داشته است از جمله تولید نوعی داروی عقیم کننده سگهای ولگرد توسط یکی از اساتید این دانشگاه که فقط توسط 3 کشور در دنیا تولید می شود و علاوه بر اینکه با یک روش اخلاقی از تولید مثل و ازدیاد سگهای ولگرد و انتشار بیماری توسط آنها جلوگیری می کند با تولید انبوه میتواند اشتغال خوبی نیز ایجاد کند. همچنین یکی از شزکت های دانش بنیان این دانشگاه نوعی گیاه دارویی تولید می کند که وارد بازار شده است و بخشی از زمینهای واحد امام رضا به کشت گیاهان زعفران، گندم و غیره اختصاص یافته است.

    حسینی افزود: یکی از اساتید مرودشتی دانشگاه آزاد وسیله ای به اندازه یک لامپ اختراع کرده است که هر گونه آلودگی در هوا را به بخار آب تبدیل می کند. و متاسفانه به علت روند اداری دست و پاگیر در ایران آن را در مالزی ثبت کرده است اما در حال حاظر برای تولید انبوه آن با دانشگاه آزاد همکاری می کند و این پروژه می تواند در مرحله اول حدود 40 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کند.

    رئیس دانشگاه آزاد مرودشت در پاسخ به انتقادی  در مورد نقش کم دانشگاه آزاد در حل مشکلات اجتماعی مردم مانند طلاق و خودکشی گفت: در دانشگاه آزاد تحقیقات زیادی در مورد مسائل و مشکلات اجتماعی انجام می شود اما متاسفانه گوش شنوایی برای شنیدن و بهره بردن از نتایج این تحقیقات وجود ندارد. به عنوان مثال ذرت هایی در حال حاضر به خاطر بازدهی بالا و سریع - علیرغم نیاز بالا به آب- به طور وسیع در مرودشت کشت می شود و به مصرف خوراکی یا مصرف دام می رسد و در تحقیقات ما مشخص شده است که مصرف این ذرت ها که منشاً آنها آمریکای لاتین است، پرخاشگری را در بین افراد افزایش می دهد و همین پرخاشگری ها می تواند زمینه نارضایتی بین زوجین و در نهایت طلاق را بوجود آورد اما متاسفانه نمی توان براحتی جلو کشت این محصول را گرفت. وی همچنین گفت مرکز تحقیقات آب این دانشگاه باید با اداره آب و فاضلاب شهر همکاری و ارتباط تنگاتنگی داشته باشد که این ارتباط تاکنون محقق نشده است و چنین مشکلاتی نقش دانشگاه آزاد را در تاثیر گذاری بر فضای اجتماعی کمرنگ می کند.

    سید ابراهیم حسینی عملکرد این دانشگاه را در فرآیند الحاق دانشگاه علوم و تحقیقات عالی توصیف کرد و افزود در این تجمیع سه هزار دانشجو به واحد شیراز و ده هزار دانشجو به واحد مرودشت منتقل شدند.

    رئیس دانشگاه آزاد مرودشت تعداد دانشجویان فعلی این دانشگاه را پانزده هزار نفر اعلام کرد و افزود متاسفانه به علت پیر شدن جمعیت و کاهش تعداد دانش آموزان با افت ورودی دانشجو روبرو هستیم و این مساله مشکلاتی را برای دانشگاه ایجاد خواهد کرد.

    لازم بذکر است که دانشگاه آزاد مرودشت در تاریخ 5 تیر ماه 1364 با همت افراد زیر در خیابان 60 متری جنب بیست متری بیمارستان راه اندازی شد.
    1-    حاج آقا شریعتی – امام جمعه وقت مرودشت
    2-    حاج آقا موسوی نژاد- رئیس حوزه علمیه امام جعفر صادق مرودشت
    3-    حاج علی محمدی زاده- پدر معظم شهید و رییس مجمع امور صنفی
    4-    حاج محمد باقر داورپناه- رئیس وقت تامین اجتماعی مرودشت
    5-    مرحوم حاج فرامرز بهمنی- رئیس وقت اداره دارایی مرودشت
    6-    مرحوم مهندس رحمانیان- موسس و اولین رئیس واحد مرودشت
    7-    مرحوم جلیل رشیدی- نماینده وقت مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی
    8-    مرحوم دکتر آموزنده- واگذار کننده ساختمان با اجاره ناچیز
    9-    مهندس ایمانی- رئیس وقت کارخانه آزمایش




    نظرات بینندگان
    ارسال نظرات
    نام
    ایمیل
    نظر*  
    کد امنیتی جمع 4 با 4
     

      - نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
    - نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.

     

     

     

     
     
    +تبلیعات در سایت مرودشت آنلاین با تعرفه های استثنائی - 09394084008
     
    1805
     
       
      logo-samandehi

    صفحه اصلی

    مدیریت سایت

    ارتباط با ما

    خبرنامه

    ایمیل

    آرشیو

    جستجو

    پیوند ها

    سفارش تبلیغات

    RSS

     

    بهترین نمایش در 768*1024     |    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرودشت آنلاین می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.    |    طراحی و تولید: H. Mokhtari