صفحه اصلی   |   www.marvdashtnama.ir   |   

 

آخرین اخبار

  • پیام تبریک مدیر آموزش و پرورش مرودشت به مناسبت عید سعید فطر
  • قدرت نمایی و تيراندازي با سلاح در روز 13 فروردين//دستگیری متهمین در مرودشت
  • بلاگرها از کدام خدا سخن می‌گویند؟
  • وقتی به بوی تعفن تورم عادت کرده ایم!
  • روز قدس تحقق نابودی اسرائیل و روز حیات اسلام است
  • گزارش تصویری: راهپیمایی روز قدس در مرودشت
  • تماشا کنید: ماجرای یک سرقت بزرگ / گوزن زرد ایرانی چگونه اسرائیلی شد؟
  • تخت جمشید با بیش از 290 هزار بازدید در رتبه دوم توجه گردشگران
  • ثبت بیش از ۱۷ هزار نفر روز مسافر در مدارس مرودشت
  • عکاسی حیرت انگیز یک خلبان
  • تفرجگاه تنگ بستانک(بهشت گمشده) کامفیروز شهرستان مرودشت به میراث فرهنگی فارس واگذار شد
  • اول، بساط دلالی باید جمع شود
  • وابستگی مجامع بین المللی به غرب دلیل سکوت در برابر جنایات رژیم غاصب می باشد
  • دادستان شهرستان مرودشت از برخورد جدی و قانونی با پدیده گران‌فروشی و کم فروشی در اماکن تحت پوشش میراث فرهنگی مرودشت خبر داد.
  • بازگشایی آبراهه‌های تخت جمشید مقابل گردشگران نوروزی
  • پایان موج نخست سفرهای نوروزی / بیش از ۱۱هزار نفر از هم میهنانمان در مدارس شهرستان مرودشت اسکان موقت داده شدند
  • مجموعه جهانی تخت جمشید با ۶۶ هزار بازدید کننده تا 5 فروردین
  • فارس استان برتر کشور در اسکان مهمانان نوروزی درمدارس در پایان دور اول سفرهای نوروزی ۱۴۰۳
  • تحقق شعار سال باعث اقتدار کشور می شود
  • روایتی از عملیاتی که جهان را تکان داد
  • نقش رستم مرودشت؛ تاریخچه، جاذبه‌ها و تصاویر
  • پاسارگاد؛ بقایای تاریخ هخامنشی
  • ۱۰ هزار مسافر نوروزی لحظه تحویل سال را در تخت جمشید جشن گرفتند
  • مرد سال ورزش ایران: هادی چوووووووپان!
  • ۵۲ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در مرودشت آماده شد
  • اعلام صحت انتخابات در ۱۲ حوزه انتخابیه فارس توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید
  • رعایت شئونات دینی و اسلامی مورد توجه مردم وگردشگران باشد
  • 37 دوره مهارتی در قالب طرح افزایش نفوذ دانش در مرودشت برگزار گردید
  • درخشش بانوان مچ اندازی مرودشت در رقابت های قهرمانی ایران
  • مرودشت فاتح مسابقات قهرمانی اهداف پروازی استان فارس
  •  

     


    مصاحبه با 3 عضو شورای شهر مرودشت

     
    409
    :كد
    2009/06/16



    نجاتی:
    در مرحله بعدی نیز با انعقاد تفاهم نامه ای به مبلغ 819 میلیون تومان داشته ایم که در واقع انقلاب آسفالت محقق خواهد گردید و طعم شیرین عدالت منطقه ای در تمامی سطح شهر احساس خواهد شد.
    نجاتی:
    از مهم ترین پروژه های شورا و شهرداری در دوساله دوم احیای فضای سبز و کمربند سبز شهر مرودشت است که حدود 34 هکتار را در بر می گیرد و هم چنین شروع عملیات لوله گذاری کانال غربی شهر به طول 1420 متر طول با اعتبار سیصد و چهل و دو میلیون تومان نیز می باشد
    مختاری:
    مقصر رواج این گونه شایعات ناجوانمرادانه که به وسیله ی آن گروه شکست خورده و مطرود انتخابات شوراها بر سر زبان ها می افتد، ما و ارباب رسانه ها هستیم که هرگز آن قدر به یکدیگر نزدیک نشده ایم تا اخبار درست را به گوش مردم برسانیم.
    صادقی:
    اعضا شورای سوم در گام اول گزینه های شهرداری را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و نهایتاً 6 نفر مد نظر قرار گرفتند و 8 معیار از قبیل مدیریت، تعهد، بومی، سابقه شهرداری و شورایی، توانایی انجام کار، حسن شهرت و فراجناحی را در نظر و در گام دوم مورد ارزیابی قرار دادند

     

    چنگیز نجاتی:اختصاص بیش از یک میلیارد تومان برای آسفالت معابر مرودشت


    مهم ترین برنامه های دوساله دوم شورا را بیان کنید
    یکی از مشکلات عمده شهر مرودشت نارسایی ها و کمبودهایی است که در آسفالت معابران وجود دارد که پیرو فعالیت های عمرانی شورای شهر و شهرداری مرودشت در راستای خدمت گزاری به شهروندان محترم و خادمان زحمت کش مردم، در شهرداری همواره به صورت شبانه روزی پیگیر مطالبات به حق مردم بوده و هستند که مهم ترین آن ها اختصاص بیش از یک میلیارد تومان برای آسفالت شهر می باشد که در قالب 2 طرح صورت می گیرد و با توجه به این که یکی از نیازهای اصلی شهر مرودشت، روکش آسفالت معابر سطح شهر است، عملیات روکش و ترمیم معابر سطح شهر در سطح وسیع در ابتدا حدود 67 هزار متر مربع با هزینه ای بالغ بر 250 میلیون تومان ده ها نقطه شهر ترمیم آغاز شده است که به ترتیب زیر می باشد:
    1ـ میدان عاشورا ورودی شیراز (بولوار آزادگان)
    2ـ از نبش خیابان پمپ بنزین چیت ساز تا نبش میدان گندم
    3ـ از ادامه میدان بسیج تا روبه روی کوچه بازرگانی (سعدی)
    4ـ از رو به روی ایستگاه پژو قدیم تا دور میدان گندم (سعدی)
    5ـ از میدان گندم تا روبه روی دبیرستان الزهرا (کمربندی)
    6ـ از ادامه روکش قبلی کمربندی تا روبه روی 20 متری شهید شعبانی و نرسیده به مسجدالرسول در کمربندی
    7ـ اطراف دور برگردان ها زیر گذر و ورودی میدان معلم
    8ـ خیابان حضرت الرسول (ص) تا رو به روی بنیاد شهید دو طرف
    9ـ حد فاصل خیابان هلال احمر تا پایگاه بهداشتی شماره 3 خیابان
    10ـ کمر بندی از ابتدای استادیوم تا دور میدان 7 تیر
    11ـ خیابان عسجدی از خیابان شهید صدوقی تا نبش خیابان مطهری در مرحله بعدی نیز با انعقاد تفاهم نامه ای به مبلغ 819 میلیون تومان داشته ایم در واقع انقلاب آسفالت محقق خواهد گردید و طعم شیرین عدالت منطقه ای در تمامی سطح شهر احساس خواهد شد و با توجه به اصل بهبود عبور و مرور و حمل و نقل شهری، شهرداری مرودشت برنامه مدونی را در خصوص اولویت بندی معابر اصلی و سپس فرعی تنظیم نموده که قدم به قدم و البته با سرعت پیش خواهد رفت.
    شورای شهر و شهرداری به جز پروژه عمرانی مربوط به آسفالت چه برنامه ای برای دو سال دوم دارند؟
    یکی از مهم ترین پروژه های شورا و شهرداری احیای فضای سبز و کمربند سبز شهر مرودشت است که در حدود 34 هکتار را در بر می گیرد و هم چنین شروع عملیات لوله گذاری کانال غربی شهر به طول 1420 متر طول با اعتبار سیصد و چهل دو میلیون تومان از محل اعتبارات ذیحسابی نیز از پروژه های مهم شهرداری می باشد.
    راه انداری کارخانه جات سنگ شکن و آسفالت و دو برابر شدن تولید مصالح یکی دیگر از طرح هایی است که باعث گردیده تا با واگذاری عوامل تولید مصالح به بخش خصوصی و با نظارت مالی شهرداری، تامین مصالح مورد نیاز شهرداری تسهیل و تشریح گردد.
    یکی دیگر از طرح های تکمیلی و ترمیمی شهرداری را می توان ترمیم نوار حفاری ادارات حفار (آب، گاز، مخابرات، آبفا و ...) دانست که در راستای همکاری با دیگر ادارات شهر و با نوعی گرایش به سوی مدیریت نسبی واحد شهری صورت گرفته که آغاز آن از خیابان شهید مدرس (ژیان) و شصت متری کلید خورده است.
    شورای شهر و شهرداری در خصوص ارتباط با مردم و دیگر نهادها چه تسهیلاتی را فراهم نموده است؟
    در سال های اخیر یکی از دغدغه های شهروندان ایجاد ارتباط بین مدیریت شهرداری با مردم بوده است و در همین راستا با راه اندازی سامانه پیام گیر 137 و سایت شهرداری با آدرس الکترونیک www.marvdashtcity.ir تا انتقادات و پیشنهادات مردم دریافت و به تبع مطرح گردد.
    جهت مبادلات اطلاعاتی و علمی سیستم پورتال (مبادله اطلاعات الکترونیکی) راه اندازی گردیده است. هم چنین خالی از لطف نیست که بدانیم جهت تسهیل و تسریح در امور اداری مربوط با ارباب رجوع در بخش فنی و شهرسازی، طرح ساماندهی بایگانی ریلی به پایان رسیده که در آینده نزدیک در بخش های دیگر نیز اجرا خواهد شد.
     

     

    علی نقی مختاری: با شایعه پردازی به جایی نخواهید رسید؟


    س: ابتدا اگر اشکالی ندارد می خواستم نظر شما را در مورد حرف و حدیث هایی که در مورد شهردار بر سر زبان هاست چیست؟
    ج: اول از هر چیزی باید بگویم ... این شایعات کذب محض و دروغ مطلق است. دوم این که مقصر رواج این گونه شایعات ناجوانمردانه که به وسیله ی آن گروه شکست خورده و مطرود انتخابات شوراها بر سر زبان ها می افتد، ما و ارباب رسانه ها هستیم که هرگز آن قدر به یکدیگر نزدیک نشده ایم تا اخبار درست را به گوش مردم برسانیم. بنابراین دیگر آن که، با وجود مخالفان شورای شهر و کسانی که با توان اندک و توطئه گرشان توقع دارند که شهردار مرودشت شوند، این گونه شایعات را در بین مردم پخش نکنند، جای تعجب دارد... ما نیز جواب می دهیم در هر حال، به مصداق قول معروف: «کلوخ انداز را پاداش سنگ است.» سکوت را جایز نمی دانیم و پاسخ همه ی آن ها را خواهیم داد در هر صورت اگر کسانی که این شایعات را می سازند مدرکی دارند، ارائه دهند. چون مملکت قانون و شهر قاضی دارد، در غیر این صورت خفه شوند و خودشان را بزدلانه پشت سر جوانان کم تجربه ای مانند، نویسنده مطلب (جومونگ شهردار جدید مرودشت) پنهان نکند شورای شهر همه ی کسانی را که شایعه می سازند به مناظره در حضور مردم فرا می خواند تا رسوایشان کنند...
    س: عملکرد ریاست دو ساله خود را چگونه ارزیابی می کنید؟
    ج: همان گونه که از نظر گذشته، باید خاطر نشان کرد که در نظام شورایی، (رئیس) همه کاره و فعال مایشاع نیست، بلکه اوایل ارتباطی بین شورا، مسئولین وشهرداری است و در واقع مجری مصوبات و تصمیمات شورای شهر، به شهرداری است و اغلب امور از طرف شهرداری و البته بیشتر با نظر اعضای شورا به شورای شهر ابلاغ می شود و شواری شهر با بحث و بررسی ها فراوان و اولویت بندی، رای می دهند و رئیس شورا این مصوبات را به شهردار ابلاغ می کند که با در نظر گرفتن اثرات بدی که خشک سالی در این دو سال به بار آورد، با توجه به کشاورز بودن جغرافیا و اقلیم شهرستان مرودشت و این که درآمد اکثریت ساکنان شهر مرودشت به طور مستقیم یا غیر مستقیم با کشاورزی در ارتباط است و این واقعیت که چگونگی خوب و یا بد بودن محصولات کشاورزی، به طور مستقیم روی درآمد شهرداری مرودشت اثرات خاص خود را می گذارد و از طرف دیگرعدم پرداخت تمامی طلب شهرداری از طرف برخی از کارخانه ها، مثل پتروشیمی و برخی از پیمانکاران برج ساز، مثل شرکت (پی سرابنا) و مشکلات و کار شکنی برخی از کسانی که اصولاً منکر و مخالف شورا هستند، ... بنده در این خصوص به وظایفم به طور عالی عمل کرده ام.
    و اما اگر بخواهم به عملکرد شورای سوم به ریاست این جانب اشاره ای کرده باشم، باید به عرض همگان برسانم:
    اول این که خود را موظف با پاسخگویی مردم می دانستم و در همین رابطه، بلاانقطاع، به گواهی خداوند و مردم، 6 روز از 7 روز هفته (یعنی هفته ای 48 ساعت مفید) را در شورا حضور یافته و به پاسخگویی مردم پرداخته و خواسته های مشروع مردم را پیگیری، رفع کرده ام...
    دوم این که: در بازدید های مسئولین بلند پایه ی کشوری و استانی و در مناسبت های مختلف زبان گویای شورای شهر و مردم شریف مرودشت بوده ام و خواسته های مشروع مردم را به گوش مسئولین رسانیده ام.
    سوم این که: با مسئولین محترم ایشان، امام جمعه ی محترم، ریاست محترم دادگستری، دادستان محترم، فرماندهی سپاه پاسداران ونیروهای انتظامی و سایر مسئولین و مدیران و برخی از بانک های شهر تعاملی مثبت و مطلوب داشته ام و در همین جا بر خود لازم می دانم که مراتب سپاس و تقدیر خود را حمیات های دلسوزانه ی تمام ایشان ابراز می کنم.
    و انتظار دارم که این عزیزان حمایت خود را کمافی السابق از شورا و مردم شهر مرودشت دریغ نفرمایند...
    دیگر این که: در این مدت دوساله هر چه شورای اسلامی مصوب کرده است، مجدداً پیگیری کرده و تا حد امکان به نتیجه گیری مطلوب رسانیده ایم .
    و اما اگر بخواهیم در مورد فعالیت های عمرانی شهر، اشاره ای کوتاه داشته باشیم، باید بگویم:
    فضای سبز و آسفالت، دو مشکل اساسی شهر مرودشت هستند. در مورد فضای سبز شهر، فعالیتی در خور توجه انجام شده است که در طول تاریخ شهر مرودشت بی سابقه بوده است و در واقع به اندازی 50 سال گذشته در این دو سال کار شده است از جمله شمشاد کاری خیابان شهید چمران، تا جلوی خیابان امیر آباد و میدان 7 تیر که مردمان این بخش از شهر برای اولین بار چشمشان به درخت و سبزه روشن شده است.
    احداث پارک زیبا تقریباً 4 هکتار پردیس در محله ی مختاریه که تاکنون کمترین توجهی به آن محله نشده بود، برای اولین بار در طول یک سال با بودجه ای بیش از (700000000 = هفتصد میلیون تومان ) ... سبز کردن بخش اعظم خیابان بزرگ شصت متری از زیر گذر تا میدان آب به طرف میدان عاشورا که بخش کمی از آن در زمان شورای دوم انجام گرفته بود. احیا و باز سازی پارک ملت بعد از سالیان سال و تجهیزات به وسایل ورزشی و تلویزیون بزرگ شهری، آبنما، موزائیک و نورافشانی در خور توجه، سبز کردن پارک گلنار، آماده کردن پیش زمینه برای احداث پارک پرستار واقع در جنوب بیمارستان قدیم شهید مطهری با بودجه در حدود (300000000 سیصد میلیون تومان) برای سال جاری فراهم شده است... تخصیص (500000000 پانصد میلیون تومان) در بودجه ی سال جاری جهت احداث شهربازی و پارک کودک، پارک ملت ... احیای پارک حاشیه ای موازی با خیابان کمربندی قدس و ... هم چنین در این دو سال به بازسازی و احداث پارک حاشیه ای شهدای گمنام در حدود ـــــــ هزینه شده و پارک دو طرف محور خلیج فارس (حد فاصل میدان عاشورا تا بعد از پل خان) که در حال حاضر، به طور غیر رسمی، به نام قدیمی رودخانه ی (کر)، که (آراکس) بوده است، (آراکس) نامیده شده است.
    در مورد آسفالت که شهر مرودشت به علت وسعت 2070 هکتاری خود هنوز معابر بسیاری دارد که فاقد آسفالت است. در این دو سال بیش از 250 کوچه و معبر به اضافه ی ده ها خیابان های کوچک آسفالت شده است و در واقع شهرداری توانست، تمامی کوچه هایی را که مردم هزینه آسفالتش را حتی از سال های 1383 به بعد به حساب شهرداری واریز کرده بودند، آسفالت کند و برای اولین بار، در طول تاریخ این شهر، آسفالت (بروز) شده است. یعنی حداکثر بعد از 2 ماه از پرداخت هزینه های آسفالت مردم یک کوچه، کوچه ی آن ها آسفالت خواهد شد. لازم به تذکر است که در این مورد، تا الان بودجه قابل توجهی، تاکنون مبلغ (800000000 هشتصد میلیون تومان) از دولت گرفته شده است و زمینه برای اخذ بودجه بیشتر نیز فراهم شده است. که اگر شهرداری این مبلغ را به موقع و به نحو احسن انجام بدهد مبلغی در همین حد از دولت جایزه بگیرد. یعنی برای اولین بار است که شهرداری مرودشت، مبلغی در حد 000/000/6/100 = یک میلیارد و ششصد میلیون تومان) از طرف دولت و در قالب طرح (نهضت آسفالت) دریافت می کند و این غیر از بودجه ای است که خود شهرداری برای آسفالت کردن کوچه ها و معابر شهر در نظر گرفته است. یادآوری می شود که این بودجه از طرف سازمان شهرداری های وزارت کشور، فقط برای آسفالت روکش خیابان در نظر گرفته شده است، نه کوچه ها ... دیگر این که: شهر مرودشت با آن همه جمعیت و ظرفیت هنوز فاقد یک ترمینال مسافر بری است که در این دوره زمینه های لازم برای تهیه ی جا و مطالعات این کار و بررسی لازم برای محل آن که در شرق خیابان 60 متری جانبازان روبروی دادگستری است صورت گرفته و تخصیص هزینه ای در حدود (300000000 سصد میلیون تومان) از ردیف سفر پر برکت مقام معظم رهبری به استان فارس در نظر گرفته شده است. که انشاءالله احداث آن درسال جاری، می بایستی صورت بگیرد... همین طور درباره ی بازگشایی پل شهدای گمنام، که از زمان شورای سوم و شهردار بادآهنگ هزینه ها و فعالیت هایی زیادی صورت گرفته بود، در زمان شورای سوم با فعالیت های اعضا شورا و فرماندار ، بودجه های جذب و هزینه های دیگری از طرف شهرداری صرف شده که مجموعاً در زمان شورای دوم و سوم، با صرف مبلغی بیش از 700000000 هفتصد میلیون تومان راه اندازی شد که در این مورد باید از فعالیت های جمشید شمشیری ریاست اداره ی راه و ترابری شهرستان مرودشت تشکر کنم... در همین مورد نیز طرح زیر گذر و روز گذر میدان عاشورا به تصویب شورا شهر رسیده است که انشاء الله در حال پیگیری است...
    درباره ی پوشش کانال های متعفن 60 متری در شرق شهر که تا زمان شورا دوم بخشی از آن (کمتر از نصف) سر پوشیده شده بود، در زمان ریاست حقیر در شورای سوم پوشش آن کامل گردید و نیز کانال غربی که به موازات خیابان قدس کشیده شده و منظره و بویی آزار دهنده و بد نام کننده داشت، در زمان شورای سوم تا نزدیکی پمپ بنزین، (ایستگاه جدید پژو) سر پوشیده شد و هم اکنون بودجه ای در حدود بیش از (300000000= سیصد میلیون تومان) از ردیف سفر ریاست محترم جمهوری و سازمان شهرداری ها با همکاری فرمانداربه حساب ذیحسابی شهرداری ریخته شده است تا انشاءالله در سال جاری بقیه آن سر پوشیده شود... و در مورد بافت فرسوده، با فعالیت های شبانه روزی مهندس اسماعیل رحیمی سرپرست کنونی شهرداری اقدامات خیلی خوبی صورت گرفته و نقشه ی این بخش از شهر در دست تهیه است... در باب تملک زمین و املاک، فقط در سال 1387 مبلغی بیش از 16000000000 = شانزده میلیارد تومان) به دارایی های شهرداری مرودشت افزوده شده است... در مدت این دو سال دو مرکز گاز c.n.g نیز در برنامه ی کاری شورا قرار گرفته است و دیگری در کمربندی قدس (محله ی علی آباد) در حال ساخت می باشد... دیگران که شورای شهر به ریاست این جانب فعالیت شدیدی برای این محله فقیر نشین محمد آباد را که به سبب این که در محدوده ی شهر نیست، مردمش از تمام امکانات رفاهی محرومند، به محدوده ی شهر بیاوریم انجام گرفت که الحمدالله به ثمر رسید... که در انجام تمامی این کارها، جمع شورای شهر دخیل بوده و بنده را برای نیل به این اهداف یاری کرده اند که از تمامی آن ها سپاسگزارم...
    س: چرا جنابعالی برای دو ساله ی دوم شورای سوم، کاندیدای ریاست شورای اسلامی شهر مرودشت نشدید؟
    ج: قبل از هر مطلبی ابتدا برخورد لازم می دانم که از اعضای محترم شورای سوم که در دو سال اول، به این جانب اعتماد کردند و رای دادند تشکر کنم و از همکاری های دلسوزانه شان سپاسگزاری نمایم. هر چند که در این راه مشکلاتی هم فرای روی خود دانسته ام، و اما برای این کارم علل گوناگونی وجود دارد که به اجمال به عرض می رسانم. اول این که: ریاست شورا حق برگزیدگان واجد شرایط دیگر شورا نیز هست... دوم این که: در نظام شورایی رئیس همه کاره نیست و تنها مجری مصوبات شورا و پل ارتباطی بین شورا، شهرداری و سایر مسئولین است. دوم این که با کمال تاسف، در شهر مرودشت، هر مسئولی که با جان و دل برای مردم تلاش کرد، به جای تشویق شدن، به (سیبل) رقبای سیاسی تبدیل می شود و آن ها تمام تلاش خود را برای تخریب و بازداشتن او از کار مفید به کار می برند و از این که فردی در بین مردم محبوبیت مطلوبی کسب کند، به شدت وحشت دارند... سوم این که: بنده که کمر به خدمت مردم بسته ام، هیچ دلیلی ندیدم که برای همیشه بر کرسی ریاست شورا تکیه بزنم... چهارم این که: من تنها عضو عشایر بودم و خدا را شکر در خدمت پاسخگویی به مردم نیز از موفق ترین اعضا بوده و هستم و شاید همین مسئله ی ترک و تاجیک هم یکی از عللی بود که موجبات نگرانی برخی از اعضا را فراهم کرده بود و موجب فشار شدیدی بر دوش بنده بود که کار کردن در این شرایط، شاید موجب تضیع حق مردم می شد. پنجم این که: برخی از اعضای شورا معترض بودند که با وجود ریاست بنده، در مورد مسائل خاص، از منافع و حقوقشان دفاع نشده است...، ششم: برخی از اعضا شورا از این که من بی پروا و با شجاعت تمام، حرف های مردم را در برابر مسئولین می زنم، ناراضی بودن و نمی توانم از این عصا به دست تر حرکت کنم... هفتم: این که: برای این که ثابت کنم که این عنوان ریاست نیست، بلکه عرضه، دلسوزی و احساس مسئولیت است که لازمه ی کار است که در هر مقامی که باشم به لطف خداوند دارم ... در هر صورت این عوامل باعث شد تا بنده عطای ریاست را لقایش ببخشم و برای این که بهتر و بیشتر برای آبادانی شهر بکوشم، لازم دیدم تا خود را از هر چه رنگ تعلق پذیر آزاد کنم.
    س: در جریان انتخاب هیات رئیسه ی شورا چه کسانی کاندیدا شدند و شما به چه کسی رای دادید؟
    ج: در ابتدا بنده، آقای حاج حسین یعقوبی و آقای نجاتی کاندیدا شدیم. اما چون در این صورت نتیجه گیری سخت شده بود، بنده و آقای یعقوبی به خاطر صرفه و صلاح مردم، منصرف شدیم و آقای مهندس اتابکی کاندیدا شدند. اینجانب و آقای یعقوبی و مهندس اتابکی به ایشان رای دادیم و آقایان همایون، خسروی و نجاتی هم به آقای نجاتی رای دادند و سید شجاعت اله صادقی نیز رای سفید دادند که نتیجه رای گیری، سه به سه شد. بناچار رای گیری را تکرار کردیم و مجدداً از صادقی خواهش کردیم که در این رای گیری، برای حل مشکل رای بدهند که ایشان نیز به آقای نجاتی رای دادند و نجاتی با 4 رای به ریاست شورا رسیدند... که البته ما نیز ایشان را هموراه حمایت خواهیم کرد.
    س: چرا شما به اتابکی رای دادید؟
    ج: برای این کار دلایل خودم را داشتم. اول این که به صداقت، لیاقت، تلاش گری و دلسوزیش ایمان دارم، دیگر این که هر دو معلم هستیم و هم صنف و هم سنجیم و آخر این که عقاید و ایده آل های ایشان را برتر می دانم...
    س:آقای مختاری چرا سخن گویی شورا را برگزیدید و چرا در این مدت آقای یعقوبی به عنوان سخنگوی شورا فعالیتی نداشتند؟
    ج: سخن گوی شورا را به این دلیل برگزیدم که می توانم در پست سخن گویی شورا را با شفاف سازی و ارتباط سازنده تر با ارباب رسانه ها بهتر صدای مردم را به گوش مسئولین برسانم و همان گونه که مستحضرید، بنده اهل قلم و بیانم و در واقع این کار تخصص بنده است. البته قصد دفاع از آقای یعقوبی را ندارم، ولی ایشان همواره در مورد خدمت به مردم تلاش خود را می کنند و حتی سر سوزنی هم ندیده ام که نسبت به دفاع از حقوق مردم کوتاهی کرده باشند. اما سخنگویی شورا یا هر اداره ی دیگری احتیاج به تجربه، بیان و زبان و معلومات خاص خود را دارد که همه را در خودم دیدم و قبول کردم. در مورد یعقوبی هم بهتر است که خودشان پاسخ بدهند...
    س: معیارهای شما برای انتخاب شهردار چیست؟
    ج: از آن جایی که اصلی ترین و اولین وظیفه ی شورا شهر، انتخاب شهردار است و در واقع، این شهردار است که می تواند باعث آبادانی و توسعه یا رکود و پَسرفت یک شهر شود، ملاک و معیارهایی را می بایستی مد نظر داشت... که از جمله می توان به مدیریت قوی، تعهد و مسئولیت پذیری، تخصص، رشته ی مرتبط با مسائل شهری، بومی بودن، حسن سابقه، سابقه کار در شهرداری، متعامل بودن، التزام به رعایت احترام مردم و پرسنل شهرداری، فراجناهی بودن و ... و ویژگی های دیگری که به همین مقدار اکتفا می کنم. توجه خواهیم کرد.
    س: با توجه به نفاقی که در شورا رخ داده است، در انتخاب شهردار آینده، چگونه عمل خواهید کرد؟
    ج: البته این دو گانگی و اختلاف سلایق را نمی توان نفاق نامید، زیرا این دوگانگی از همان روز اول ریاست این جانب در شورا به وجود آمد، اما به قول معروف من صدایش را در نیاوردم و کارم را کردم... متاسفانه باید بگویم که آن وحدت دوره ی اول در شورای شهر کم رنگ تر شده است. اما با وجود این دوگانگی، این جناح گرایی را یک جناح گرایی قبیله ای و شخصی می دانم نه یک جناح گرایی سیاسی. و ما خود را وابسته به جناج مردم می دانیم و در صورت لزوم از مردم کمک خواهیم گرفت. با وجود مردم، برای انتخاب یک شهردار خوب، جای هیچ نگرانی نیست. به قول شاعر: تا یار که را خواهد و میلش به که باشد...
    س: آیا شما از طرف یک جناح سیاسی خاص حمایت می شوید؟
    ج: می توان گفت: بله. اما خودم در مسایل شورایی جناحی عمل نمی کنم و اگر مردم را یک جناح بدانیم، فقط خود را وابسته به جناح مردم می دانم. چون به غیر از خواست خداوند، همه چیز خود را از مردم مرودشت دارم و همواره به شعارم که: «با مردم و برای مردم» بوده است، پایبند خواهم بود. برای این که تا زمانی که خدا ومردم هست، هیچ غمی نیست.
     

    سید شجاعت اله صادقی: عمده ترین چالش و معضل شورای اسلامی شهر مرودشت در جذب سرمایه گذاری در شهر می باشد

    1ـ جناب صادقی خودتان را معرفی نمایید؟
    به نام خدا سید شجاعت له صادقی هستم حرفه ام معلمی است و تکه نان حلالی (بزعم خودم) کسب می نمایم و سر سوزن عشق و ذوقی در خدمتگزاری به مردم
    2ـ چرا شورایی شدی؟
    از روزی که خود را شناختم شورایی بودم چون خانوادتاً خادم مردم و گره گشایی از مردم سرلوحه کاران بوده اما جایگاه حقوقی شورا مزید بر علت گردید و خداوند بستر خدمتگزاری را فراهم تر نمود.
    3ـ سمت شما در شورا چیست؟
    حقیر سراپا تقصیر مسئول کمسیون فرهنگی شورای شهر عضو کمسیون ماده 100 و عضو کمسیون حوزه نظام وظیفه و هم چنین ریاست شورای اسلامی شهرستان را به عهده دارم.
    4ـ جناب صادقی چرا برای ریاست کاندیدا نشدید؟
    اعضا محترم شورای اسلامی شهر مرودشت به حق افراد منطقی و صاحب نظر با تجارب ارزنده ا ی هستند به حقیر هم لطف دارند و در این دو سالی که گذشت اعضا با نگرش بینش و منش یکدیگر به خوبی آشنا شدند. لذا این جانب ضمن احترام به نظرات و پیشنهاد همگی اعضا تشخیص دادم جهت عمران و آبادی شهر کمافی سابق ایثارگری نمایم. و عطایش را به لقایش ببخشایم و تجزیه و تحلیل موضوع را به زمان خاص خودش موکول نمایم.
    5ـ جناب صادقی با خبر شدیم شما مجدداً به ریاست شورای شهرستان با هفت رای مطلق انتخاب شدید عملکرد خودتان را چگونه ارزیابی می کنید؟
    در مجموعه 7 نفری شورای اسلامی شهرستان به لحاظ تفاهم و صفا و وحدت و همدلی که خداوند کمک مان نمود حاصل گردید و هم چنین تعامل عملی با مجموعه مدیران شهرستانی و استانی به ویژه فرمانداران محترم و دلسوزمان به حمایت به موقع ریاست شورای سابق شهر، علی نقی مختاری و تک تک اعضا شورای شهر و مجموعه اعضا، به الحمدلله عملکرد خوبی داشتیم که گزارش مکتوب آن متعاقباً ارسال خواهد شد در خصوص ریاست شورای شهرستان هم بنا به اسرار و پا فشاری دوستان محبت داشتند.
    6ـ شما بزرگ ترین معضل اقتصادی و عمرانی را در شهر چه می دانید؟
    عمده ترین چالش و معضل شورای اسلامی شهر مرودشت در جذب سرمایه گذاری در شهر می باشد از آن جایی که اقتصاددانان سرمایه را به جیوه تشبیه می کنند که لغزان است و یا کوچک ترین ضربه ای جا به جا می شود و یا آن را برنده ای می پندارند که با کوچک ترین صدای پایی می برد و از معرکه می گریزد این برنده گریز پا امروز سهم مهمی در عمران و آبادی و اقتصاد شهرها دارد لذا به اقصی نقاط شهرها مهاجرت می کند و گاهی اوقات متاسفانه سرمایه وطن خویش را نمی شناسد.
    7ـ معیارتان در انتخاب و گزینش شهردار چیست؟
    اعضا شورا سوم در گام اول بیش از گزینه شهرداری و امور تجزیه و تحلیل قرار دادند و نهایتاً 6 نفر مد نظر قرار گرفتند و 8 معیار از قبیل مدیریت، تعهد، بومی، سابقه شهرداری و شورایی، توانایی انجام کار، حسن شهرت و فراجناحی را در نطر و درگام دوم مورد ارزیابی قرار دادند در گام سوم با دعوت از این افراد به جلسات شورا دیدگاه ها و نظریات آن ها در زمینه اداره شهر بشناسد و بلاخره پس از ارزیابی آنان به دوره از هر گونه سیاسی کاری و اعمال نفوذ ضمن احترام به اقشار مختلف مردم شهردار مورد نظر انشاءالله ترجیحاً بومی انتخاب می گردد اگر در انتخاب شهردار به درستی عمل شود و فردی واجد شرایط انتخاب گردد مردم به زودی نتیجه را در سیمای شهر مشاهده خواهد کرد.
    لازم به یاد آوری است که اگر در شهری به جای توجه به لیاقت ها وشایستگی ها و تخصص ها و هم چنین معیارهای اعتقادی و علمی به گروه گرایی یا سیاست بازی توجه شود در نهایت و در دراز مدت مردم آن شهر زیان خواهد دید.

     


    منبع:هفته نامه عصر مرودشت



    نظرات بینندگان
    رضایی  تشکر ویژه ازآقای نجاتی بخاطر زحمات فراوانش
    ارسال نظرات
    نام
    ایمیل
    نظر*  
    کد امنیتی جمع 4 با 4
     

      - نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
    - نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.

     

     

     

     
     
    +تبلیعات در سایت مرودشت آنلاین با تعرفه های استثنائی - 09394084008
     
    6039
     
       
      logo-samandehi

    صفحه اصلی

    مدیریت سایت

    ارتباط با ما

    خبرنامه

    ایمیل

    آرشیو

    جستجو

    پیوند ها

    سفارش تبلیغات

    RSS

     

    بهترین نمایش در 768*1024     |    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرودشت آنلاین می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.    |    طراحی و تولید: H. Mokhtari