صفحه اصلی   |   www.marvdashtnama.ir   |   

 

آخرین اخبار

  • جهش سازندگی برای مردم گرانقدر مرودشت با مصوبه های شورای اسلامی
  • دیدار فرماندار ویژه شهرستان مرودشت با مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس
  • کشف سه خودرو سرقتی در سه عملیات جداگانه توسط پلیس مرودشت
  • آمادگی بالای ستاد مدیریت بحران شهرستان در مواجهه با بحران ها
  • محور تخت جمشید یک محور فرهنگی و شناسنامه مرودشت است
  • زندگی در کنار پسماندهای عفونی!
  • کسب مدال های رنگارنگ مسابقات کیوکوشین کاراته ایچی گکی قهرمانی کشور
  • تجمع بزرگ بسیجیان در مرودشت برگزار شد
  • حضور تاریخی ۲وزنه بردار جوان مرودشتی در رده‌ی سنی بزرگسالان در رقابت‌های جهانی
  • بررسی و رفع مسائل حوزه تولید و صنعت شهرستان باحضور اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی
  • مدیرجدید آموزش و پرورش شهرستان مرودشت منصوب شد
  • شکل گیری مرکز رسیدگی به امور مساجد، زمینه حضور جوانان را فراهم می سازد
  • اجراي طرح مبارزه با خرده فروشان و جمع آوري معتادين متجاهر در"مرودشت"
  • حمایت قاطع عبداللهی از کشاورزان
  • انتصاب سیمین رحیمی بعنوان رئیس اداره کتابخانه های عمومی مرودشت
  • اقدامات بیمه سلامت در خدمات دهی به روستائیان و اقشار کم درآمد شایان تقدیر است
  • رژیم غاصب صهیونیستی توان مقابله با حزب الله را ندارد
  • حمایت کامل دولت و وزارت جهادکشاورزی به توسعه‌ی کشت های گلخانه‌ای
  • شرکت گسترده مردم مرودشت در راهپیمایی ۱۳ آبان
  • سفر رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و معاونین وزارت جهاد کشاورزی به شهرستان مرودشت
  • خداحافظی فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت پس از ۱۵۷۰ روز خدمت صادقانه در شهرستان
  • ایستگاه فطار شهری مرودشت؛ آیا شان مرودشت این است؟
  • تشییع و خاکسپاری شهید علیزاده شهید حادثه تروریستی تفتان در مرودشت
  • ارتقا ورزشکاران از قهرمان به پهلوان با تمرین و تزکیه
  • جولان سگ های ولگرد چالش سلامت شهروندان مرودشتی
  • چمن زمین فوتبال بوستان نیایش بازسازی و نوسازی شد.
  • شروع کوبنده بارشهل در سال زراعی 1403
  • آمادگی کامل شهرستان مرودشت جهت برگزاری دقیق و جامع سرشماری کشاورزی
  • دومین همایش ملی پژوهشهای نوین در علوم ورزشی در مرودشت برگزار خواهد شد.
  • اجرای عملیات لوله گذاری در ورودی شهر مرودشت
  •  

     

     


    معضل ترافيك در مرودشت

     
    385
    :كد
    1385/11/02



    آيا زمان ان نرسيده است كه واژه خيابان اصلي از ذهن مردم مرودشت پاك شود ؟

    آيا زمان آن نرسيده است كه واژه فلكه و ميدان اصلي نيز در فرهنگ مردم مرودشت معنايي غير از فلكه شهرداري داشته باشد ؟

    آيا زمان آن نرسيده است كه واژه كمربندي از درون شهر و نوك زبان مردم مرودشت برافتد ؟

    حتما براي شما نيز اتفاق افتاده است كه مابين ساعات 10 تا 1 ظهر يا 18 تا 16 عصر براي خريد يا كاري خدماتي به مركز شهر كه از غرب حدفاصل چهار راه چوب سيم تا ميدان امام و از شمال تا كوچه كاووسي و از جنوب تا خيابان فرهنگ مي باشد در ترافيك طاقت فرساي خيابان به دام افتاده باشيد و ضمن هدر رفتن  وقت تان  اعصاب خود را بجويد آري مسئله ترافيك در مرودشت هم مسئله بزرگي است و اينجاست كه نبود ظرفيت خيابان انقلاب و 7 تير نمود زيادي پيدا مي كند مدتي پيش شهرداري شهر مرودشت در اقدام مثبتي  به نظر سنجي از شهروندان در مورد اينكه حدفاصل ميدان امام تاكوچه روزگار به خط ويژه مبدل شود نمود به اين معني كه فقط وسايل نقليه ي عمومي اعم از تاكسي و اتوبوس و ميني بوس در آن تردد كنند نمود كه با اقبال اكثريت مردم روبرو شد ولي از آنجا كه بازارياني كه حداكثر محل تجارتشان در مرودشت است و مقيم شيراز و زرقان مي باشند و اكثرا مغازه اي در محدوده مورد بحث دارا مي باشند با اين طرح مخالفت نمودند اين طرح بلا تكليف ماند آيا اجراي اين طرح باعث كاهش بار ترافيكي در شهر مرودشت نمي شود ؟

    آيا اجراي اين طرح باعث رونق ساير خيابان ها و شصت متري ، خيابان چمران و غيره و افزودن ارزش اقتصادي آنها نمي گرديد ؟

    آيا اجراي اين طرح بر افتادن نام كمربندي و يا تغيير معناي فلكه در زبان  عامه ي مردم مرودشت نمي شد بدون شك اگر جمعيت و مساحت و موقعيت شهر و روستا  را كاملا بسنجيم و با شهري چون تهران بخواهيم مقايسه كنيم به سادگي در مي يابيم كه اگر نسبت بگيريم بار ترافيكي در شهر مرودشت چندين برابر شهر تهران خواهد بود

    اگر كمي دور تر بايستيم و نيك بنگريم به آينده اي نه چندان دور 10 سال ديگر خو.اهيم ديد كه بار ترافيكي شهر مرودشت غير قابل تحمل خواهد بود و به راستي كدام دست توانا توانسته است اين چنين براي مرودشت و مردمش بر نامه اي بريزد كه حتي يك ساختمان دولتي البته به جز بانك ها در خيابان هاي فرعي در مردوشت نباشد تمركز چند ساختمان دولتي در يك جا و كنار يكديگر مثل خيابان مسجد الرسول آيا پيامدي غير از گران تر شدن زمين ها و خانه هاي آن منطقه مي تواند داشته باشد ؟

    و مورد ديگر اينكه زماني كه روي تابلوي خيابان قدس در ابتداي شهر مرودشت كلمه ي كمربندي قدس نگاشته شده است و روزانه صدها ماشين باري سنگين از آن عبور مي كند بدون شك وجه شهريت غرب شهر را زيرسئوال مي برد

    آيا اين هم اكنون ما كه مي بينيم در گذشته ي نه چندان دور آينده اي براي ما نبوده است كه دستها و فكر ها براي ما ساخته اند

     

    البته نبود فرهنگ ترافيك در شهر مرودشت از ديگر مشكلات هزار گانه ي شهر است مثلا هجوم مردم مخصوصا روستائيان در طول روز باعث شلوغ شدن بازار و خيابان مي گردد اگر بازار شهر تا پاسي از شب گشوده باشد و خدمات ارائه دهد بدن شك در رفع معضل ترافيك بي تاثير نخواهد بود يا اگر شهر وندان براي تردد از شرق و غرب و جنوب به منزل و بلعكس از ديگر خيابانهاي فرعي همچون روزگار- كاووسي – بلوار امام علي( شصت متري) وقدس استفاده كنند در حل مشكل ترافيك بي تاثيرنخواهد بود وبه راستي چه راهكاري بايد پيشه كنيم تا شهري كم ترافيك وبدون آلودگي صوتي داشته باشيم آيا طرح خط ويژه شهرداي طرحي نا سالم ونا كار آمد است،نصب تابلو هايي برازنده خيابانها وبولوار باشد توقع زيادي است ، آيا تفكر در رانندگي ودقت در انتخاب مسير هاي خلوت كار مشكلي است.




    نظرات بینندگان
    ارسال نظرات
    نام
    ایمیل
    نظر*  
    کد امنیتی جمع 4 با 4
     

      - نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
    - نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.

     

     

     

     
     
    +تبلیعات در سایت مرودشت آنلاین با تعرفه های استثنائی - 09394084008
     
    1102
     
       
      logo-samandehi

    صفحه اصلی

    مدیریت سایت

    ارتباط با ما

    خبرنامه

    ایمیل

    آرشیو

    جستجو

    پیوند ها

    سفارش تبلیغات

    RSS

     

    بهترین نمایش در 768*1024     |    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرودشت آنلاین می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.    |    طراحی و تولید: H. Mokhtari