آيا زمان ان نرسيده است كه واژه خيابان اصلي از ذهن مردم مرودشت پاك شود ؟
آيا زمان آن نرسيده است كه واژه فلكه و ميدان اصلي نيز در فرهنگ مردم مرودشت معنايي غير از فلكه شهرداري داشته باشد ؟
آيا زمان آن نرسيده است كه واژه كمربندي از درون شهر و نوك زبان مردم مرودشت برافتد ؟
حتما براي شما نيز اتفاق افتاده است كه مابين ساعات 10 تا 1 ظهر يا 18 تا 16 عصر براي خريد يا كاري خدماتي به مركز شهر كه از غرب حدفاصل چهار راه چوب سيم تا ميدان امام و از شمال تا كوچه كاووسي و از جنوب تا خيابان فرهنگ مي باشد در ترافيك طاقت فرساي خيابان به دام افتاده باشيد و ضمن هدر رفتن وقت تان اعصاب خود را بجويد آري مسئله ترافيك در مرودشت هم مسئله بزرگي است و اينجاست كه نبود ظرفيت خيابان انقلاب و 7 تير نمود زيادي پيدا مي كند مدتي پيش شهرداري شهر مرودشت در اقدام مثبتي به نظر سنجي از شهروندان در مورد اينكه حدفاصل ميدان امام تاكوچه روزگار به خط ويژه مبدل شود نمود به اين معني كه فقط وسايل نقليه ي عمومي اعم از تاكسي و اتوبوس و ميني بوس در آن تردد كنند نمود كه با اقبال اكثريت مردم روبرو شد ولي از آنجا كه بازارياني كه حداكثر محل تجارتشان در مرودشت است و مقيم شيراز و زرقان مي باشند و اكثرا مغازه اي در محدوده مورد بحث دارا مي باشند با اين طرح مخالفت نمودند اين طرح بلا تكليف ماند آيا اجراي اين طرح باعث كاهش بار ترافيكي در شهر مرودشت نمي شود ؟
آيا اجراي اين طرح باعث رونق ساير خيابان ها و شصت متري ، خيابان چمران و غيره و افزودن ارزش اقتصادي آنها نمي گرديد ؟
آيا اجراي اين طرح بر افتادن نام كمربندي و يا تغيير معناي فلكه در زبان عامه ي مردم مرودشت نمي شد بدون شك اگر جمعيت و مساحت و موقعيت شهر و روستا را كاملا بسنجيم و با شهري چون تهران بخواهيم مقايسه كنيم به سادگي در مي يابيم كه اگر نسبت بگيريم بار ترافيكي در شهر مرودشت چندين برابر شهر تهران خواهد بود
اگر كمي دور تر بايستيم و نيك بنگريم به آينده اي نه چندان دور 10 سال ديگر خو.اهيم ديد كه بار ترافيكي شهر مرودشت غير قابل تحمل خواهد بود و به راستي كدام دست توانا توانسته است اين چنين براي مرودشت و مردمش بر نامه اي بريزد كه حتي يك ساختمان دولتي البته به جز بانك ها در خيابان هاي فرعي در مردوشت نباشد تمركز چند ساختمان دولتي در يك جا و كنار يكديگر مثل خيابان مسجد الرسول آيا پيامدي غير از گران تر شدن زمين ها و خانه هاي آن منطقه مي تواند داشته باشد ؟
و مورد ديگر اينكه زماني كه روي تابلوي خيابان قدس در ابتداي شهر مرودشت كلمه ي كمربندي قدس نگاشته شده است و روزانه صدها ماشين باري سنگين از آن عبور مي كند بدون شك وجه شهريت غرب شهر را زيرسئوال مي برد
آيا اين هم اكنون ما كه مي بينيم در گذشته ي نه چندان دور آينده اي براي ما نبوده است كه دستها و فكر ها براي ما ساخته اند
البته نبود فرهنگ ترافيك در شهر مرودشت از ديگر مشكلات هزار گانه ي شهر است مثلا هجوم مردم مخصوصا روستائيان در طول روز باعث شلوغ شدن بازار و خيابان مي گردد اگر بازار شهر تا پاسي از شب گشوده باشد و خدمات ارائه دهد بدن شك در رفع معضل ترافيك بي تاثير نخواهد بود يا اگر شهر وندان براي تردد از شرق و غرب و جنوب به منزل و بلعكس از ديگر خيابانهاي فرعي همچون روزگار- كاووسي – بلوار امام علي( شصت متري) وقدس استفاده كنند در حل مشكل ترافيك بي تاثيرنخواهد بود وبه راستي چه راهكاري بايد پيشه كنيم تا شهري كم ترافيك وبدون آلودگي صوتي داشته باشيم آيا طرح خط ويژه شهرداي طرحي نا سالم ونا كار آمد است،نصب تابلو هايي برازنده خيابانها وبولوار باشد توقع زيادي است ، آيا تفكر در رانندگي ودقت در انتخاب مسير هاي خلوت كار مشكلي است.