صفحه اصلی   |   www.marvdashtnama.ir   |   

 

آخرین اخبار

  • پایان موج نخست سفرهای نوروزی / بیش از ۱۱هزار نفر از هم میهنانمان در مدارس شهرستان مرودشت اسکان موقت داده شدند
  • مجموعه جهانی تخت جمشید با ۶۶ هزار بازدید کننده تا 5 فروردین
  • فارس استان برتر کشور در اسکان مهمانان نوروزی درمدارس در پایان دور اول سفرهای نوروزی ۱۴۰۳
  • تحقق شعار سال باعث اقتدار کشور می شود
  • روایتی از عملیاتی که جهان را تکان داد
  • نقش رستم مرودشت؛ تاریخچه، جاذبه‌ها و تصاویر
  • پاسارگاد؛ بقایای تاریخ هخامنشی
  • ۱۰ هزار مسافر نوروزی لحظه تحویل سال را در تخت جمشید جشن گرفتند
  • مرد سال ورزش ایران: هادی چوووووووپان!
  • ۵۲ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در مرودشت آماده شد
  • اعلام صحت انتخابات در ۱۲ حوزه انتخابیه فارس توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید
  • رعایت شئونات دینی و اسلامی مورد توجه مردم وگردشگران باشد
  • 37 دوره مهارتی در قالب طرح افزایش نفوذ دانش در مرودشت برگزار گردید
  • درخشش بانوان مچ اندازی مرودشت در رقابت های قهرمانی ایران
  • مرودشت فاتح مسابقات قهرمانی اهداف پروازی استان فارس
  • پاکسازی و درختکاری در مجموعه جهانی تخت جمشید
  • اسناد مالکیت تخت جمشید و کاخ اردشیر بابکان صادر شد
  • بنیاد شهید در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش موثری دارد
  • ماموریت مجلس دوازدهم چیست؟
  • چند نصیحت برادرانه به تازه انتخاب شدگان
  • گزارش تصویری: حضور مردم مرودشت در پای صندوق رای + جشن رای اولی ها در دبیرستان دخترانه شاهد و فرزانگان
  • کشف رد پای انسان‌های ۱۴ هزار ساله در ارسنجان
  • انتخابات مجلس در حوزه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد به دور دوم کشید. + آرای همه نامزدها
  • یک باند خرید و فروش آراء در مرودشت بازداشت شد
  • ممنوعیت استقرار غرفه ها در مسیر اصلی تخت جمشید مرودشت در ایام نوروز
  • اعلام آمادگی یک سرمایه گذار برای ساماندهی مجموعه‌ی میراث جهانی تخت جمشید مرودشت با ۱۰هزار میلیارد ریالی
  • درخشش شطرنج باز مرودشتی در مسابقات بین المللی کاسپین
  • قهرمانی سعید رزمیان در مسابقات پرورش اندام کشور
  • بهره برداری از بیش از ۵٠ پروژه عمرانی
  • جهاد تبیین اولویت اصلی نامزدها باشد
  •  

     

    نماینده مرودشت ارسنجان پاسارگاد در نشست خبری مطرح کرد:
    سینما در دوره من فروش نرفته است/ بیشترین مدیر بومی در دوره من منصوب شده است/دوره قبل هیچ جناح سیاسی از من حمایت نکرد

     
    3499
    :كد
    يك شنبه 1 آذر 1394

    نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی گفت: نشست پرسش و پاسخ با خبرنگاران به منظور ارائه اطلاعات دقیق به خبرنگاران، پاسخگویی به دغدغه ها آنها و استقبال از فضای نقادی تشکیل شده است.



    نشست پرسش و پاسخ نماینده مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد با اصحاب رسانه مرودشت در سالن همایش دانشکده سماء برگزار گردید.

    نماینده مرودشت ارسنجان و پاساگاد در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: تلاش اصحاب رسانه در شهرستان مرودشت منشا تحولات بسیاری بوده و هست.

    محمد مهدی برومندی افزود:  قلم زدن کار مقدسی است و باید قداست این حوزه را حفظ کرد و بنده افتخار می کنم در سه سال و نیم که نماینده مجلس شورای اسلامی بودم حتی یک مورد شکایت در مراجع قضایی و جاهای دیگر از اصحاب رسانه نداشتم و بدترین انتقاد ها و شدیدترین تخریب ها، علیه من صورت گرفته است.

    برومندی تصریح کرد: بعضی از نقدهای اصحاب رسانه نسبت به بنده حق و برخی ناحق بوده و آنجایی هم که نقدها ناحق بوده، بنده درصدد پاسخ گویی همراه با نارحتی و نگرانی نبوده ام و معتقد هستم فضا باید باز باشد و افراد بتوانند منصفانه نقد کنند. 

    عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در شماره گذشته هفته نامه مرودشت مطلبی با تیتر" اگر نماینده را نقد نکنیم به مردم دروغ گفتیم" منتشر شد و من واقعا از پیشنهاد دوستان در خصوص نقد نماینده استقبال کردم و پیشنهاد کردم نشست پرسش و پاسخی با حضور اصحاب رسانه تشکیل گردد تا ضمن پرداختن به تمامی دغدغه های اعضای حوزه رسانه، اطلاعات دقیقی در اختیار آنها قرار گیرد.

    برومندی در پاسخ به یکی از خبرنگاران در خصوص وضعیت بخش کشاورزی بیان داشت: کشور ایران جزء مناطق خشک و نیمه خشک جهان است و متوسط بارندگی کشور ما 240 میلی متر است و مهم ترین عامل محدود کننده در بخش کشاورزی موضوع آب است.

    وی افزود: در بحث استفاده صحیح از آب خیلی عقب هستیم بدین شکل که راندمان آبیاری در کشور ما کمتر از چهل درصد است و از همین مقدار کم آبی هم که وجود دارد  92 درصد به بخش کشاورزی تعلق گرفته و تقریبا 35 درصد از 92 درصد به صورت صحیح استفاده می شود و بقیه تلف می گردد.

    برومندی حوزه کشاورزی را یکی از مزایای نسبی استان فارس دانسته و گفت: در تولید غذای کشور استان فارس نقش مهمی دارد به گونه ای که  12 درصد غذای گیاهی کشور در استان فارس تامین می شود و 25 درصد از این مقدار در مرودشت تولید می گردد و مرودشت بخود یکی از قطب های کشاورزی استان و کشور است.

    وی در خصوص عضویت در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در ابتدای نمایندگی، نمایندگان مجلس باید یک کمیسیون تخصصی انتخاب کنند که آن هم بر اساس مدارک تحصیلی و سوابق اجرایی است و با توجه به اینکه بنده هم در علوم سیاسی و هم در حوزه کشاورزی کارشناسی ارشد داشتم و فرماندار بوانات هم بودم می توانستم در بسیاری از کمیسون های مجلس بروم اما به عنوان تنها نماینده استان فارس در کمیسیون کشاورزی مجلس حضور پیدا کردم و کمیسیون کشاورزی آب منابع طبیعی 23 عضو دارد و تنها عضوش از استان فارس بنده هستم و با نظام رای گیری اعضای کمیسون انتخاب می شود و از سال دوم تاکنون بنده عضو هیات رئیسه و سخنگوی کمیسیون آب منابع طبیعی مجلس هستم و کلیه طرح ها و لوایح که در کمیسیون بحث می شود وقتی به صحن علنی می آید بنده به عنوان سخنگوی کمیسون باید از آن طرح و لایحه دفاع کنم تا نمایندگان مجلس به آن رای مثبت یا منفی دهند و از انجا که عضو این کمیسون هستم نسبت به مسائل کشاورزی ایران و کشورهای دیگر آگاهی بیشتری دارم.

    منوچهر رفیعی, محمود اینانلو خبرنگاران مرودشت

    برومندی اذعان داشت: در ابتدای سال بنده و وزیر نیرو در اجلاس جهانی آب در کره جنوبی حضور یافته و به همراه نمایندگان پارلمان های دنیا و وزرای انرژی و آب دنیا در سمیناری چند روزه به بحث و تبادل نظر پیرامون بحران آب پرداختیم.

     وی افزود: مشکل بحران آب یک مشکل اساسی و نیازمند برنامه ریزی صحیح است. مجلس و دولت در تلاش هستند که از منابع بودجه ای کشور برای استفاده بهینه از آب در بخش کشاورزی تدابیر مناسبی اتخاذ گردد.

    برومندی تصریح کرد: بر اساس قسمتی از قانون بودجه، 85 درصد روش های نوین آبیاری را دولت پرداخت می کند و 15 درصد باقیمانده در مناطق محروم رایگان است و در سایر موارد از طریق تسهیلات و آورده کشاورزی انجام می شود. ما 6 میلیون زمین قابل آبیاری در کشور داریم و تا کنون 1200 هکتار زمین را به روش های آبیاری نوین مجهز کرده ایم و این نشان می دهد در اجرای روش های نوین آبیاری در کشور بسیار عقب هستیم.

     

    وی عنوان کرد: بحث نصب کنتورهای حجمی بر چاه های کشاورزان اخیرا مطرح شده است و با این کنتورها کشاورز تنها به مقداری که معین شده می تواند آب برداشت کند.

     

     

     

    برومندی ابراز داشت: در مدت نمایندگی ام دو وزیر کشاورزی تجربه کرده ام و هر دو وزیر را به شهرستان آورده ام و دو هفته پیش هم میزبان محمود حجتی رییس جهاد کشاورزی بوده ایم. ما در شهرستان به دنبال تغییر الگوی کشت هستیم و افزایش تولیدات گلخانه ای و تولید پسته و زعفران در شهرستان به صورت تخصصی دنبال می شود.

    وی در خصوص عدم استفاده صحیح از آب در بخش کشاورزی بیان داشت: با هزینه هایی که انجام می شود کشاورز می تواند در هر هکتار به طور متوسط 50 تن گوجه برداشت نماید یعنی در هر متر مربع حدود 5 کیلیو گرم و امروز در دنیا با یک دهم آبی که ما مصرف می کنیم در کشورهای مختلف بین 600 تا 1050کیلوگرم گوجه فرنگی برداشت می کنند.

    وی اظهار داشت: در تدوین برنامه ششم توسعه ملاحظاتی از قبیل توسعه کشت های گلخانه ای، افزایش مصرف بهینه آب و هماهنگی کشاورزان با دولت در خصوص نوع کشت انتخابی، پیش بینی شده است.

    وی در خصوص بیمه های خسارات محصولات کشاورزی بیان داشت: کمتر سالی را می توان یافت که دولت برای بیمه محصولات کشاورزی بیش از 150 میلیارد تومان پول گذاشته باشد و ما در کمیسیون کشاورزی مجلس و کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس این مبلغ را به مقدار بالاتری افزایش می دهیم و در سال جاری 1150 میلیارد تومان برای بیمه کشاورزی اعتبار در نظر گرفته بودیم اما هر ساله خسارت ها بیشتر از این رقم بوده و منابع پایداری برای اعتبار صندوق بیمه ای کشور در قانون بودجه وجود نداشته است.

    خبرنگاران مرودشت

    وی افزود:  بانک کشاورزی 5500 میلیارد تومان از صندوق بیمه کشاورزی و دولت طلبکار است که پول بابت خسارت به کشاورزان پرداخته و هنوزبه این پول دسترسی پیدا نکرده است و از طرفی از 1150 میلیارد تومان اعتبار بیمه کشاورزی سال 94 دولت تنها 17 درصد را تخصیص داده است و ما بقی را به دلیل مشکلات بودجه ای نتوانسته است تخصیص دهد.

    سخنگوی کمیسیون منابع طبیعی مجلس تاکید کرد: در سفری که وزیر جهاد کشاورزی در ماه جاری به مرودشت داشتند بر پرداخت بیمه کشاورزان تاکید کردم و قرار است در هفته آینده دولت 200 میلیارد تومان دیگر به صندوق بیمه تزریق کند و قول داده اند خسارت گندم را به ما پرداخت کنند و ما به شدت پیگیر آن هستیم.

    وی افزود: طرحی را من و همکارانم در مجلس آماده کردیم که تا روز گذشته 110 امضا داشته است و دو فوریتی است و به دنبال این هستیم که دولت را مکلف کنیم تا اعتبارات صندوق بیمه کشاورزی در بودجه، 100 درصد تخصیص یافته تلقی گردد.

    برومندی عنوان کرد: اطلاع رسانی به مردم باید با نهایت دقت صورت گیرد تا فرافکنی نشود و مسئولان، مردم و رسانه ها باید به گونه ای رفتار کنند که فضای دوستی، وحدت و برادری در جامعه تحکیم شود و نباید با فضاسازی های کاذب و ارائه اطلاعات غلط  ذهن جامعه را به نفع خود یا به نفع گروهی خاص مهندسی کرد. باید واقعیت ها را به مردم گفت و مردم دانا و اهل تجزیه و تحلیل هستند.

    وی عنوان داشت: در شهرستان مرودشت و سراسر کشور فضای جامعه به سمت انتخابات می رود و مردم هم به خوبی می دانند اظهار نظرهایی را که در این روزها می شود باید با دقت نظر بیشتری دنبال کنند.

     

    در حدود سال 1382 و در اوایل احداث راه آهن، در همه شهر احداث ایستگاه راه آهن آغاز شد جز مرودشت

     

     

     

    وی در پاسخ به یکی از خبرنگاران در خصوص احداث ایستگاه راه آهن مرودشت بیان داشت: شهر ما دومین شهر استان فارس و شهر هدف گردشگری است و قطعا توسعه راه آهن می تواند به توسعه پرشتاب شهرستان کمک نماید. در  سال 82 به بعد ساخت راه آهن و ساخت ایستگاه ها عملیاتی تر شد اما متاسفانه برای مرودشت ایستگاهی در نظر گرفته نشده بود. پیگیری های بنده منجر به این شد ایستگاه مسافری شهر مرودشت  و زرقان به صورت مشترک در دشت آهوچر احداث شود و بعد از آن برای تخت جمشید هم یک ایستگاه نزدیک نقش رستم در نظر گرفته شود. ایستگاه دشت آهوچر آغاز شده بود اما ایستگاه نزدیک نقش رستم عملا شروع نشده بود و من به عنوان نماینده مردم به شدت اعتراض کردم و بیان کردم ایستگاه راه آهن را برای رفاه مردم ایجاد می کنند و اگر ایستگاه راه آهن در دشت آهوچر ساخته شود نارضایتی مردم را به دنبال دارد.

    خبرنگاران مرودشت

    وی افزود: من دو مرحله معاونین وزیر راه و شهرسازی را به شهرستان مرودشت آوردم و یک بار هم آخوندی وزیر راه و شهرسازی را به مرودشت آوردم و در خصوص ایستگه راه اسنادی در سایت من قرار گرفته و من نامه ای به وزیر راه و شهرسازی نوشتم و وی دستور دادند یک ایستگاه فاخر با یک معماری خوب برای مرودشت ساخته شود. معماری به مسابقه گذاشته شد و از طرح های ارائه شده، سه طرح برگزیده شد و ایستگاه راه آهن مصوب شد و در کنار آن پل دهبید هم که رها شده بود با 5/5 ساخته و افتتاح شد و پل ورودی فتح آباد به علت مشکلاتی که در مالکیت دارد متوقف شده است که اعتبار آن موجود است.

    وی ادامه داد: ایستگاه راه آهن حد فاصل ایستگاه موقت و پل فتح اباد است و در مرحله خرید زمین بودیم که بین زارعین آنجا اختلافی ایجاد شد و پرونده قضایی شد و  در همین چند روز گذشته به وزیر راه و شهرسازی در خصوص تسریع در ساخت ایستگاه راه آهن مرودشت تذکر دادم. وزیر معتقد است ماده 8 و9 باید اجرا گردد و  زمین را تملک کنند و پول را به حساب صندوق دادگستری بریزند و هر کس که مالک این زمین شد برود و پول را بگیرد تا کار مردم متوقف نشود. مساحت ایستگاه 20 هکتار است و اعتبار آن 50 میلیارد تومان است و واقعا به مرودشت و منطقه غرب شهر صفا خواهد داد و باعث رونق آن منطقه خواهد شد و من به دنبال این هستم که بعد از شروع احداث این ایستگاه دولت را متقاعد کنم تا یک ایستگاه هم در نزدیکی نقش رستم ایجاد نماید.

    برومندی بیان داشت: با رفع خلاهای موجود در خط دوم راه آهن تخت جمشید، مرودشت و شیراز از طریق مترو مرودشت به شیراز پیوند خواهد خورد.

     

    سینما در دوره نمایندگی من فروش نرفته است و مردم می دانند در چه دوره ای و به چه کسی فروخته شده است

     

    وی افزود: در هفته نامه مرودشت مطلبی تحت عنوان "خاموشی سینما نمره منفی در کارنامه نماینده" نوشت: در سه سال و نیمی که من نماینده مرودشت هستم سینما تعطیل بوده و قبل از اینکه من نماینده شوم سینما به فروش رفته و فردی سینما را خریده و مدتی در زندان بوده و فکر کنم الان هم در زندان باشد و اجازه می خواهم به اون فضای انتخاباتی وارد نشده و فضای برادری دوستی و وحدت را تقویت نمایم. همه مردم و خواص می دانند که سینما را چه کسی خریده و سینما چه سالی فروش رفته است و قطعا رسانه ها دنبال خواهند کرد که سینما ابوذر در چه سالی به فروش رفته و به چه کسی فروخته شده و این فرد جزء فعالان سیاسی کدام تشکیلات بوده و وجدان های بیدار خود قضاوت خواهند کرد اما در دوره من افتاده می خواستند سینما را مجددا بفروشند و تغییر کاربری انجام دهند و بنده گفته ام این فضا فضای فرهنگی است و فضای فرهنگی باید با کاربری فرهنگی به حیات خود ادامه دهد و بنده و شورای اسلامی شهر اجازه نخواهیم داد که فضای فرهنگی شهر تغییر یابد. بخش خصوصی این سینما را خریده و در اختیار دولت نیست که من به دولت بگویم بیا و این سینما را درست کن و شخصی آن را خریده که مشکلات قضایی حقوقی داشته و دارد. 

    عضو اتحادیه بین المجالس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در یادداشت مذکور هفته نامه مرودشت آمده "بخش فرهنگ و هنر شهرستان بدترین دوران خود را در زمان مجلس نهم تجربه کرده و انتصاب مدیر غیر بومی در اداره فرهنگ و ارشاد و تعطیلی اکثر انجمن ها در این دوره اتفاق افتاده است"، فکر می کنم مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت  به این موارد پاسخ خواهند داد اما من به عنوان فرزند مرودشت در زمانی که در فرمانداری بودم از محل اعتبارات نفت و گاز به احداث کتابخانه عمومی در محله مختارآباد کمک کردم  و به احداث نگارخانه مرودشت کمک کردم و در سال گذشته از محل اعتبارات ماده 180 صد میلیون برای تکمیل سالن مهر اعتبار تخصیص دادم.

    برومندی تصریح کرد: به دنبال این بودم که یک فرهنگسرای آبرومند در مرودشت ساخته شود و شما می دانید وظیفه من امور اجرایی نیست و پیگیری امور مردم هست. من سراغ آقایان رییس جمهور رسیدم و درخواست کردم مرودشت یک فرهگسرا ی بزرگ و در شان خود می خواهد و مکاتبه کردم و ساخت یک فرهنگسرا برای مرودشت نیازمند مجوز کمیسون 215 قانون برنامه پنجم توسعه است. در سه سالی که من در مجلس بودم با کسری شدید بودجه همراه بودیم و همواره دولت از آغاز پروژه های جدید جلوگیری کرده و اعتبار را به پروژه هایی تزریق کرده که بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند . اما ما این موضوع را دنبال کرده و بر اساس ماده 215 برای خیلی از پروژه ها مجوز گرفتیم و بیمارستان دوم مرودشت  هم بر همین اساس است.

    وی اظهار داشت: در لایحه بودجه دولت ها سهم حوزه فرهنگ و ورزش بسیار ضعیف است یعنی اعتباری که دولت ها برای فرهنگ در نظر می گیرند بسیار بسیار کم است و برای این حوزه  که متولی ساخت فضاهای فرهنگی است بسیار محدود است.

     وی تصریح کرد: در حوزه فرهنگی عملکرد من ضعیف نیست. روزی که نماینده شدم مرودشت 6 شبکه تلویزیونی و شبکه رادیویی اندکی داشت اما با پیگیری های ما امروز 20 کانال تلویزیونی و 21 کانال رادیویی در مرودشت وجود دارد و تخت جمشید به عنوان مهم ترین اثر فرهنگی تاریخی کشور تا سال 94 ردیف اعتباری مستقل نداشته و پس از سفر نوبخت به تخت جمشید، برای نخستین بار به تخت جمشید و پاسارگاد ردیف بودجه ای مستقل تعلق گرفت.

    http://marvdashtna.ir/files/images/94-Aban/DSC_0072.JPG

     

    وی عنوان داشت: مصلی مرودشت یکی از پر افتخار ترین مکان های مقدس شهرستان مرودشت است که نماز جمعه در آنجا برگزار می شود و در آینده یکی از پایگاه های فرهنگی قوی شهرستان خواهد بود. در سال گذشته از محل اعتبارات ماده 180، پانصدمیلیون تومان به مصلی اختصاص یافت و نزدیک به 60 درصد آن اعتبار جذب شده است و آن مقداری هم که جذب نشده به خاطر کسری بودجه بوده است. یکی دیگر از اقدامات فرهنگی ساخت دارالقرآن بوده است.

     

     

     

     

    با عوارض پتروشیمی، حقوق کارکنان شهرداری پرداخت شده است پس چطور میتوان گفت پولی به شهرداری واریز نشده است؟

     

     

     

    وی افزود: شهرهایی مثل مرودشت که جمعیت آنها بالاتر از بیست هزارنفر است معمولا از اعتبارات دولتی بی نصیب هستند و در این چند سال در مجلس مواردی را در قانون بودجه آوردیم که بتوان به شهرها و شهرداری ها کمک کرد لذا در حوزه قانون گذاری برای شهرهای کوچک و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت به دولت اجازه تزریق اعتباراتی داده شد. 8 شهر در حوزه انتخابیه من وجود دارد و با قوانینی که در مجلس تصوب کردیم و اعتبارات ماده 180 که توزیعش در اختیار نماینده بود از طریق قیر یارانه ای در همه شهرهای حوزه انتخابیه ام مخصوصا شهرهای زیر20 هزار نفر جمعیت انقلاب آسفالت کردیم و بررسی کنید در دو سال اخیر چند متر مربع در کامفیروز و سیدان و ... آسفالت داشتیم و در حال حاضر چقدر داریم و در خصوص شهر مرودشت و سایر شهرهای شهرستان مرودشت یک قانون دیگر هم داریم و آن قانون مالیات بر ارزش افزوده است که طبق آن پتروشیمی مکلف است یک درصد فروش خود را به عنوان آلایندگی و سایر عوارض به شهرداری ها و دهیاری های شهرستان مرودشت پرداخت کند و در سه سالی که من نماینده بوده ام تا دو ماه قبل حدود 26 میلیارد تومان مالیات از پتروشییمی برای دهیاری ها دریافت شده و به حساب آنها واریز شده و حدود 22 میلیارد تومان به حساب شهرداری مرودشت واریز شده است. پتروشیمی مجوزی را دریافت کرده است که ما صنعت سبز هستیم و با روش هایی آلایندگی را کم کردیم و بنده به عنوان سخنگوی کمیسیون محیط زیست مجلس، این مسائل را دنبال کردم و بارها در اداره دارایی و وزارتخانه جلسه داشتم تا این مبالغ به حساب شهرداری ها واریز شود و بنده از اداره دارایی مرودش میخواهم گزارشی را به مردم بدهد که چقدر اعتبار به حساب شهرداری ها ریخته شده است. پول به حساب شهرداری ریخته شده است و اتفاقا مردم باید بدانند صنعتی که در کنار شهرشان است با وجود مضراتی که ممکن است داشته باشد منافعی هم برای مردم دارد در هفته گذشته ما از پتروشیمی بابت عوارض آلاینده یک میلیارد و دویست میلیون تومان پول دریافت کردیم و با این مقدار پول بخش قابل ملاحظه ای از حقوق کارگران و پرسنل شهرداری پرداخت شده است و مگر ما می توانیم بگوییم که از جایی پول به حساب شهرداری ریخته نشده است؟

    تقریبا یک میلیارد و دویست و ده میلیون تومان در دو فقره چک از وزارت راه و شهرسازی پول دریافت و به حساب شهرداری مرودشت واریز شده است تا مسیرهای مسن مهر آسفالت شود البته من گلایه دارم زیرا ورودی مسکن مهر باید کامل آسفالت می شد چرا که پول آن را ما از وزارت راه و شهرسازی گرفتیم و به حساب شهرداری ریخته شده است.

    در خصوص جاده مسکن مهر رجاباد هم که از طریق وزارت راه آسفالت شد به شهرداری حدود ششصدمیلیون تومان در خصوص زیرساختها و بلوارکشی داده شد و این تعهدات هنوز انجام نشده است.

     از اعتبارات ماده 180 که در اختیار بنده بوده یک ملیارد تومان به شهرداری مرودشت اعتبار دادم که 57 ال 58 درصد این اعتبار به شهرداری تزریق شده است و شهرداری قیر خریده و آسفالت کوچه ها و معابر را انجام داده است و با توجه به اینکه ما کارخانه آسفالت هم داریم با مبلغ یک میلیارد تومان می توان بالغ بر 60هزار متر مربع و حتی بیشتر آسفالت کرد.

     اتفاق دیگری که برای شهرداری مرودشت در سال گذشته  افتاد در هیچ دوره ای از تاریخ نیفتاده است و در پلاک 101 که محدوده آن از بیست متری شهید صدوقی تا کوشک و از خیابان اصلی مرودشت تا شصت متری است، دو و یک چهارم زمین ها و خانه ها به دولت تعلق داشته و با دولت در این مقدار به طور مشاعی شریک بوده اند به همین منظور وزارت راه و شهرسازی ورود کرده و علیه مردم حکم می گرفت و می گفت یا بیا سهم من را بده یا قلع و قمع می کنم یا اینکه مردم برای اخذ مجوز و ساخت و ساز جدید به شهرداری رفته و شهرداری به آنها یک استعلام می داد و طرف می رفت اداره راه و شهرسازی و اداره راه و شهرسازی می گفت سهمم را تصفیه کن تا جواب استعلام را بدهم و این مشکل چهل سال در مرودشت روی زمین مانده بود و در خصوص سهم دولت مردم از شش میلیون تا بیست و شش میلیون هم پرداخت کردند و پول به قیمت روز محاسبه می گردید اما پس از چانه زنی های فراوان و جلسات متعدد با آقای وزیر و مساعدت خاص آخوندی وزیر راه و شهرسازی، سفر سید محمد پژمان رییس سارمان ملی زمین و مسکن، بازدید و حضور مدیران کل حوزه مسکن و دفاع فریدون اتابکی در جلسه بازدید و همکاری اعضای شورا به جمع بندی رسیدیم و نهایتا دولت با ما توافق کرد که در پلاک 101 دو و یک چهارم را دولتی و به نرخ منطقه بندی حساب کند و این مقدار برای فردی که پیش از این باید 6 میلیون می داد 60 هزار تومان شد.

    وی افزود:  8 تا 9 هزارخانه در پلاک 101 بوده و برآورد دولت این است که حدود 60 میلیارد تومان به مردم کمک کرده و این مردم که می خواستند سند بگیرند به شهرداری مراجعه کرده و در خصوص کاربری زمین استعلام می گرفتند و شهرداری نیز عوارض چند ساله انها را دریافت و کسانی را هم که مجوز نداشتند به کمیسیون ماده صد ارجاع داده است.

    برومندی گفت: فرماندار مرودشت در جلسه ای که صوتش موجود است بیان کرد "پرونده های ما در یک هفته از 7 پرونده به هفتاد پرونده رسید" و حجم بالایی از نقدینگی وارد شهرداری شد که می توانید عدد آن را از اداره درآمد شهرداری بگیرید و از مردم که بهترین شاهد هستند بپرسید که به طور میانگین برای این مورد چقدر پرداخت کرده اند.

     

    برومندی بیان داشت: مردم شهرک مهدیه به شورای شهر مرودشت رای می دهند و پرونده هایشان در کمیسیون صد مطرح می شود و بلواری که از میدان تمدن تا میدان ملل ساخته شده است را شهرداری احداث کرده است. شهرداری مرودشت و شورای شهر مرودشت وظیفه خدمت رسانی به شهرک مهدیه را بر عهده دارد و از میدان تمدن تا میدان ملل که به سمت تخت جمشید می رویم جز محدوده ای است که شهرداری باید خدمات دهد بنده وزارت راه و شهرسازی را دعوت کردم و به اینجا آوردم و این محور را که یکی از بدترین محورها بود و مردم و گردشگران واقعا رنج می بردند با اعتبار وزارت راه روکش آسفالت انجام دادم و یکی از افتخارات دوره نمایندگی من همین مورد بود. این پروژه به شهرداری بالغ بر 4 میلیارد تومان کمک کرد تا شهرداری به جای این که این محور را آسفالت کند این مبلغ را به کوچه ها برده و آنجا را آسفالت کند.

     

     

     

    برومندی در خصوص آسفالت شصت متری هم بیان داشت: شصت متری وضعیت بسیار اسفناکی داشت و به عنوان یک محور پر تردد مرودشت نیازمند بازسازی و ترمیم بود و چنانچه شهرداری می خواست این کار را انجام دهد باید پنج شش میلیارد نقدینگی وسط می گذاشت و بنده از وزیر راه مجوز و اعتبار گرفتم، پیمانکار اداره راه و شهرسازی 150 هزار متر مربع را در این محور آسفالت کرده است و با یک لایه دیگر آسفالت در ضلع شرقی این محور به 200 هزار متر مربع می رسد. با کمک من  به جای اینکه شهرداری این مبلغ را در شصت متری که جزء شهر است هزینه کند، از وزارت راه و شهرسازی کمک گرفتیم تا شهرداری 150 هزار متر مربع از کوچه ها و دیگر معابر را آسفالت نماید.

     

    برخی افراد با مهندسی عدم فعالیت و رکود به دنبال کسب نتیجه مورد نظر خود در انتخابات بوده و مانع دریافت قیر رایگان شدند

     

     

     

     

    برومندی اذعان داشت: همراه با برفی دخت و نادر امیدوار رییس شورا به تهران رفته و با وزارت راه جلسه گذاشتیم و به اندازه 1600 تن قیر از وزارت راه درخواست کردیم. در حال حاضر ما باید این قیر را گرفته باشیم و بخش های قابل ملاحظه ای از شهر به ویژه از میدان عاشورا در ورودی شهر تا میدان تمدن را روکش کرده باشیم متاسفانه به دلیل مشکلاتی که در شورای شهر بود، عدم انتخاب شهردار و اینکه برخی رکود و عدم فعالیت در شهر را مهندسی می کردند تا میوه آن را در 7 اسفند بچینند، تاکنون مانع دریافت قیر شدند. به محض اینکه شهردار منصوب شد و ما از آن خلا رها شدیم و چند روزی مجددا محمدرضا زارع سرپرست شهرداری شد، ما مجددا کارهایمان را انجام دادیم و فکر کنم این هفته هزارتن اول را به مرودشت بدهند که با این میزان قیر می توان 64000 تن آسفالت تهیه کرد.  

     

     

     

     

     

    به جای بحث های انتخاباتی کار مردم را انجام دهیم

     

     

     

    برومندی تصریح کرد: مردم خود در انتخابات تصمیم خواهند گرفت و هر کسی را انتخاب کنند و هر تصمیمی بگیرند محترم است و این بحث ها را باید کنار گذاشت و  باید کارمردم و وظایف مان را انجام داده و موجب افتخار برای مردم باشیم و شرایط حل مشکلات مردم را فراهم کنیم.

     

     

     

    برومندی اظهار داشت: اینکه عملکرد من در این دوره چهل ماهه چگونه بوده مردم باید ارزیابی کنند و  وظیفه ما  اطلاع رسانی اقدامات و عملکرد های انجام شده به مردم عزیز است و مردم خود باید قضاوت کنند. من یک استدعا از مردم شریف حوزه انتخابیه ام دارم و آن این است که در ارزیابی عملکرد من دوران نمایندگی بنده را با سایر دوره ها داوری کنید. دوره ای که من نماینده بودم به لحاظ اقتصادی از دوره جنگ هم بسیار سخت تر بود. کاهش قیمت نفت و کاهش تعداد بشکه های نفت فروخته شده یکی از محدودیت های دوره ما بود. محدودیت دوم ما شرایط دولت بوده است یعنی سالی که ما به مجلس رفتیم آخر سال هفتم دولت احمدی نژاد بوده است و یک سال به دولت احمدی نژاد مانده بود دولتی که هفت سال کار کرده بود و دیگر خسته بود. رییس جمهور می دانست دیگر انتخاب نمی شود و وزرا هم می دانستند چون رییس جمهور انتخاب نمی شود دیگر انتخاب نخواهند شد و مشکلاتی هم بین دولت و مجلس در خصوص هدفمندی یارانه ها بود بنابراین سال اول مجلس ما گذشت و یک سال فضا فضای انتخابات ریاست جمهوری بود و شما باید این دوره را با دوره مجلس دهم مقایسه کنید سال آینده 7 خرداد که نمایندگان به مجلس می روند سال بعدش انتخابات ریاست جمهوری دولت است یعنی دولت باید اینقدر تلاش کند تا بتواند رای مردم را بگیرد و وزرا می دانند اگر رییس جمهور انتخاب شود باید از این نمایندگانی که تازه به مجلس آمده اند رای اعتماد بگیرند پس نماینده با قدرت مانور بالاتری کار می کند و این شرایط برای برخی دوره ها در قبل وجود داشته اما برای من وجود نداشت. در ابتدای کار ما دولت از شروع پروژه های جدید خودداری می کرد و اعتبار را هم به پروژه های بالای 80 درصد می داد بنابراین می خواهم بگویم که مردم وقتی می خواهند قضاوت کنند و به من نمره دهند عملکرد من را کنار این موارد قرار دهند.

     

    من هر یک از عملکردهای خود را معادل چند دوره می دانم

     

     

     

    من هر یک از عملکردهای خود را با در نظرگرفتن شرایط بودجه ای معادل چند دوره می دانم و بدون تعارف شما از اداره گاز مرودشت بپرسید ابتدای انقلاب اسلامی تا سال 91 چند روستا گازرسانی شده است و در این دوره چه تحولی در گازرسانی شده است. ما امروز در حال اجرای پروژه گازرسانی 60میلیاردی کامفیروز هستیم از پل خان به بالا تنها کوه سبز گاز داشته و با پروژه هایی که این هفته در رامجرد جنوبی شروع می کنیم ما هیچ روستای بدون گازی در رامجرد جنوبی نخواهیم داشت. یک پروژه ای که شاید بتوان آن را بزرگترین پروژه گارزرسانی روستاهای جنوب کشور نامید پروژه گازرسانی 32 روستای ابرج و درودزن است که در مرحله انتخاب پیمانکار است که به گفته مدیرعامل گاز نزدیک به سی میلیارد هزینه اجرای پروژه است. در پایان مجلس نهم به جز  در کامفیروز، هیچ روستای بدون گازی نخواهیم داشت و از 184 روستای واجد الشرایط 42 روستا گازرسانی شده تحویل گرفتیم و این حجم روستا گازرسانی شده تحویل می دهیم.

    برومندی افزود: در این شرایط بودجه ای ساخت بیمارستان دوم مرودشت، بیمارستان سیدان و ارسنجان در دستور کار است و بیمارستان شهید مطهری مرودشت هم قطعا بیمارستان سه چهار سال پیش نیست و پیشرفت هایی داشته است.

     

    سی سال در جاده درودزن هیچ کاری نشد و حالا در بدترین وضعیت بودجه ای به سامان می رسد

     

     

     

    وی تصریح کرد: افتخار می کنم امروز در منطقه ابرج که مردم 10 سال در نوبت برقی کردن چاه های کشاورزی بودند خارج از نوبت چاه هایشان را برق دار می کنند و همچنین افتخار می کنم جاده درودزن که از آن به عنوان قتل گاه یاد می شد و ما طی سال 91 و 92 در این جاده 75 کشته دادیم امروز در این بضاعت بودجه ای چهار بانده می شود. بیش از سی سال در این جاده  کار عمرانی صورت نگرفته و در بحرانی ترین زمان بودجه ای مملکت این جاده به سامان می رسد. در حال حاضر حدود پانزده کیلیومتر از جاده دروزن آماده افتتاح است و بقیه هم بالای پنجاه درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

     

    دانشگاه آزاد مرودشت به عنوان دانشگاه مستقل شناخته خواهد شد

     

     

     

     

    وی گفت: کلنگ دانشگاه دولتی در کنار دانشگاه پیام نور به زمین زده شد و در حال ساخت است و در خصوص توسعه دانشگاه آزاد مرودشت تلاش کردم و افتخار می کنم در این شهر 12 رشته دکترا عملا کارش را آغاز کرد و 8 رشته دکترای دیگر در مراحل نهایی است و دانشگاه مرودشت به دانشگاه جامع تبدیل شد و ما در کشور تنها دانشگاه علوم تحقیقات و نجف آباد را داریم که مستقل است و اتفاقاتی دارد می افتد که دانشگاه مرودشت هم به عنوان دانشگاه مستقل شناخته شود.

     

     

     

     

     

    گناه ما چیست که علوم تحقیقات با امکانات و پول دانشگاه مرودشت به نام علوم تحقیقات فارس ساخته شد

     

     

    وی افزود: دولت اعلام کرد همه دانشگاه های علوم تحقیقات در دانشگاه آزاد ادغام شوند .به من اعلام شد که امروز نامه ای به علوم تحقیقات مرودشت ارسال شده که شما در واحد شیراز ادغام شدید و من از شنیدن این خبر خیلی ناراحت شدم به حدی که می خواستم سکته کنم و گفتم چرا علوم تحقیقات را می خواهید با شیراز ادغام کنید و چرا دانشگاهی که در شهر من است با دانشگاه آزاد مرودشت ادغام نمی شود و آنها گفتند این علوم تحقیقات فارس است نه مرودشت و گفتیم گناه ما چیست روزی که با پول دانشگاه مرودشت و امکانات مرودشت دانشگاهی درست کردند و اسمش را گذاشتند دانشگاه علوم تحقیقات فارس و زمانی که بنده نماینده نبودم آقایان در محضر صد شیراز دانشگاه علوم تحقیقات را در قبال گرفتن وجه مالی رسما واگذار کردند.

     

    اگر علوم تحقیقات را به شیراز بردید بخشداری درودزن را هم به فرمانداری شیراز ببرید

     

     

     

    نامه ای به فرجی دانا نوشتم و  مجمع نمایندگان فارس هم امضا کردند که دانشگاه علوم تحقیقات فارس از ادغام مستثنی گردد و به دنبال استقلال بودم و من به فرجی دانا گفتم اگر می خواهید این واحد را با شیراز ادغام کنید پس به دولت بگویید بخشداری درودزن هم با فرمانداری شیراز ادغام کند . مگر من می گذارم که این اتفاق بیفتد و یک ساعت با استدلال زمین و زمان را به هم دوختم و با فرجی دانا صحبت کردیم و دو سه روز بعد هم استیضاح فرجی دانا اتفاق افتاد. فرجی دانا به میرزاده زنگ زد و تلفنی صحبت کرد و گفت برومندی نماینده مرودشت استدلال درستی دارد و نامه ام را پاراف کرد و من سراغ میرزاده رفتم و ادغام متوقف شد و نهایتا گفتند علوم تحقیقات در مرودشت ادغام شود و ما یک رشته هایی را در دانشگاه آزاد مرودشت داشتیم مثل حسابداری، و در علوم تحقیقات هم داشتیم و نمی توان دو رشته حسابداری در یک دانشگاه داشت. در زمانی که نماینده نبودم علوم تحقیقات به آن وضع گرفتار شد و الان که من نماینده ام علوم و تحقیقات به عنوان یکی از ظرفیت های شهر در واحد مرودشت ادغام شد.

    برومندی بیان داشت: ما در حوزه مخابرات مشکلات زیادی داشتیم و من در ابتدای نمایندگی هنگامی که زیرساخت های مخابراتی مرودشت را با سایر شهرستان ها مقایسه کردم دیدم متاسفانه امکانات مخابراتی شهرستان ما نسبت به بقیه شهرستان های فارس و بلکه کشور یک نسل عقب تر است و مشکل دوم در حوزه مخابرات مسئله تحریم ها بود چرا که اجازه ورود دستگاه بی تی اس را نمی دادند. با حمایت آشکار و بی پرده بنده مهندس روزگار که مرودشتی بود مدیر عامل مخابرات استان فارس شد و برای اولین بار است و از آقای روزگار توقعاتی داشتیم و جلساتی با حضور استاندار، وزیر آقای واعظی و مجمع نمایندگان در وزارتخانه داشتیم و آقای مرتضی براری معاون وزیر ارتباطات به شیراز دعوت و در دفتر استاندار جلسه ای برگزار شد. نزدیک به ده دوازده میلیارد تومان در یکی دو ماه گذشته صرف تعویض دکل های بی پی اس شده و در شهر مرودشت یکی دو جا را برای نصب آنتن اجازه ندادند و این دکل ها با بهترین تکنولوژی روز نصب شد و پس از مرحله نصب به اداره بهینه سازی داده شده است و امام جمعه بزرگوار مرودشت در هفته گذشته در نماز جمعه پیرامون این موضوع صحبت کرده و من با مدیر عامل و اداره مخابرات مرودشت صحبت کردم و گفتند ظرف دو سه هفته آینده اداره بهینه سازی کار را تمام می کند و من هم به عنوان نماینده شما منتظر هستم ببینم در این دو سه هفته چه کار می خواهند کنند.

    وی در پاسخ به یکی از خبرنگاران بیان داشت: ساخت دفتر خبر جهرم زمانی شروع شد که وضعیت بودجه کشور خوب بود و من نیز در خصوص دفتر خبر مرودشت مکاتبات متعددی داشته ام و امیدوارم به نتیجه برسد.

    در جلسه ای در استان حضور یافتم که مدیر کل کشاورزی گفت ما جوجه ریزی را کم کردیم تا بازار را تنظیم کنیم و من گفتم متاسفم در جلسه ای نشستم که جلوی تولید را می گیریم تا بازار را تنظیم کنیم و این مایه تاسف است چرا که تعداد زیادی گرسنه در جهان وجود دارد.

    محمد مهدی برومندی نماینده مرودشت

    وی در خصوص یادداشت یکی از شهروندان مرودشت در خصوص سفر نماینده به لتونی بیان داشت: من افتخار می کنم اولین نماینده مرودشت هستم که با رای مستقیم (بالای 130 رای) جزء 15نمایندگانی هستم که عضو بین المجالس هستم و همه همکاران من یا وزیر بودند یا چند دوره نماینده بودند ولی من از شهرستان مرودشت در دو دوره که دوره هایش دو ساله است انتخاب شدم و در مذاکرات ژنو با آقای لاریجانی بودم و نویسنده مطلب مذکور نوشته بود چرا با رییس مجلس جایی نرفتی و معتقدم نباید قلم را آلوده کرد. من با جناب لاریجانی با 20 رییس مجلس مذاکره داشتم و خودم در راس هیاتی در روسیه بودم و در اجلاس جهانی آب در کره جنوبی

    بودم ضمنا لتونی هم کشور ضعیفی نیست این کشور در سال 2015 رییس اتحادیه اروپا بوده و همواره در مجامع بین الملل رای منفی به جمهوری اسلامی ایران می داد و ما باید فضای بین المللی را در خصوص جمهوری اسلامی تغییر دهیم و بنادری که در کنار لتونی در کنار دریای بالتیک دارد باید مشکلات اقتصادی تجاری ما را در تفاهم نامه هایی تسهیل کند و ما به حوزه دریای بالتیک دسترسی پیدا کنیم انها می خواهند در 7 اسفند نتایج دیگری بگیرند و می آیند این چیزها را می نویسند.

     

     

     

     

     

    ما باید به دنبال استفاده از فرصت های پسا برجام، اجرای دقیق برجام و احقاق حقوق ملت باشیم

     

     

    نماینده مردم مرودشت ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی در خصوص برجام بیان داشت: در خصوص برجام برخی تصمیمات نظام جمهوری اسلامی ایران تصمیمات کلان است و یک فرد خاص یا یک قوه خاص تصمیم نمی گیرد عالیترین مقام کشور رهبر معظم انقلاب اجازه مذاکرات را داده و دولت مذاکره کرده است و مقام معظم رهبری همواره از مذاکره کنندگان به عنوان بهترین، متعهدترین سخت کوش ترین و وفادارترین افراد یاد کرده است. بنده به عنوان نماینده مجلس بعد از مذاکرات در نطقی در مجلس از مذاکرات تقدیر کردم. برجام یک موضوع پذیرفته شده بین المللی است که در نظام بین الملل ما به این تفاهم رسیدیم که تحریم های ظالمانه که ملت ایران را دچار رنج کرده است برداشته شود و ما باید تحریم ها را برداریم  و حقانیت ملت ما مشخص است و فتوای شرعی هم داریم که دنبال سلاح هسته ای نیستیم.

     

    وی افزود: بنابراین باید به راهکاری بیندیشیم که مردم را از این بن بست و مشکلات رها کنیم. دولت تلاش کرده و به یک نتایجی با نظام بین الملل رسیده و مجلس طرحی را آماده کرده که در اجرای برجام این ملاحظات دیده شود و من به آن طرح رای مثبت دادم و حتی نام نویسی کرده بودم  به عنوان موافق صحبت کنم. برای حل بسیاری از مشکلات مردم که امروزه با آن روبرو هستند علاوه بر راهکار اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری ارائه کردند و همه به دنبال آن هستیم باید از این تحریم های ظالمانه عبور کنیم و بنده به این موضوع رای دادم و شورای نگهبان و برخی مراجع دیگر نظام هم تایید کردند و مقام معظم رهبری هم اصل برجام را به صورت مشروط ابلاغ کردند و ما امروز باید به دنبال هم افزایی و به دنبال استفاده از فرصت های پسابرجام، اجرای دقیق برجام و احقاق حقوق ملت باشیم. معتقدم بحث اقتصاد مقاومتی بحث بسیار مهمی است و ما باید بر اساس توانمندی های داخلی و وظایفی که داریم اقدام کنیم.

     

     

     

     

     

    با اعطای وام به صنعت خودرو مخالف هستم

     

     

    صنعت خودرو کره تقریبا با صنعت خودروی ایران آغاز شد و در هر کشوری که می روید تعداد زیادی خودروی کره ای را مشاهده می کنید. ما نیز فرصت زیادی به خودروسازان دادیم و من به عنوان نماینده مردم یکی از منتقدین اعطای وام اخیر به صنعت خودرو هستم. من سعی کردم در مجلس وکیل الدوله نباشم و از تصمیمات خوب دولت همواره حمایت کردم اما تصمیم غلط را هم باید گفت. چه تعداد خودرو باید ساخته شود و به مردم داده شود و چه مقدار بنزین باید مصرف شود و چه حجمی از الایندگی و مصرف باید ایجاد شود؟ آیا ما به کشاورزان و تولید کنندگان نظیر این وام 5 ساله و 7 ساله 16 درصد را دادیم؟

    http://marvdashtna.ir/files/images/94-Aban/DSC_0080.JPG

      دولت یارانه زعفرانیه نشین ها را حذف و خسارت کشاورزان و تولید کنندگان را بدهد

      وی افزود: برای حل مشکلات کشور، دولت و مجلس باید از محافظه کاری دست بردارند و این ها را حل کنند. دولت در صورتی جرات ندارد یارانه مردم زعفرانه و اقدسیه و ... را نپردازد که خسارت کشاورز و تولید کنننده را هنوز نداده است.

    وی گفت: مشکل اشتغال با سخنرانی حل نمی شود و یک موضوع ملی است و در سطح ملی باید حل شود. تعطیلی کارخانجات به خاطر فرمول های اقتصادی غلط است و در کشور فقط آزمایش تعطیل نشده است. در خصوصی سازی خصولتی کردیم و بد عمل کردیم. آزمایش سال 84 به فروش رفت و هیچ مکانیز کنترل کننده ای برای آن در نظر گرفته نشده بود و هیچ مراقبتی هم صورت نگرفته است و اگر طرف تنها دستگاه ها را بفروشد هزاران برابر پول زمین است و حتی دنبال فروش خاک آن بوده اند و من جلوی آنها ایستادم. من در دوره نمایندگی ام سه بار استاندار، یک بار بیست نماینده در کمیسیون صنایع مجلس و چهار بار معاون وزیر صنایع را به آزمایش آوردم و اخیرا هم نعمت زاده وزیر صنعت را به آزمایش آوردم و چند روز پیش هم به وزیر تذکر دادم که چه کردید؟ این ها صنایع مرده ما است و ما باید به دنبال توسعه صنایع باشیم. در حال حاضر مجوز شهرک صنعتی شیمی و پتروشیمی را گرفتیم و در مرحله خرید زمین هستیم. توسعه شهرک صنعتی فتح آباد و کمک به فاز دوم پتروشیمی از دیگر اقدامات بوده است.

    وی اظهار داشت: تا یکی دو ماه آینده تکلیف تحریم ها مشخص می شود گروه های خارجی فعلا برای ارزیابی می آیند و من به استتاندار هم گفتم که در استان فارس یک کمیته بسیار قوی همراه با آمایش سرزمین و میز سرمایه گذاری داشته باشیم تا بتوانیم از فرصت پسابرجام حداکثر فرصت را برای استان و شهرستان ببریم.

    برومندی در خصوص هتل آپادانا بیان داشت: رییس جمهور پس از سفر خود به استان فارس به دو نکته اشاره کرد یکی باز پس گیری هتل آپادانا از ارتش و واگذاری آن به میراث فرهنگی و دوم تملک خانه های اطراف سعدی و ساخت باغ و هت و فضای سبز در جوار آرامگاه سعدی. دوشنبه هفته آینده در خصوص هتل مذکور با سلطانی فر رییس میراث فرهنگی کشور وقت ملاقاتی دارم و قرار است آخرین پیشنهاد ها را در این خصوص بگیریم و بخشی از ردیف بودجه ای را صرف پارک حاشیه و سنگ فرش از میدان ملل تا تخت جمشید کنیم و منتظر هستیم تخصیص اعتبار صورت گیرد.

    وی در خصوص اعتبارات حوزه فرهنگ بیان داشت: اعتبارات حوزه فرهنگ اعتبارات محدودی است و یکی از بی پول ترین وزارت خانه ها وزارت فرهنگ و ارشاد است و این شاخص سازمان مدیریت و برنامه ریزی باعث می شود وقتی نمایندگان و فرمانداری ها مبالغی را پرداخت می کنند این شاخص ها را در نظر بگیرند اما امسال ماده 180 را خود استانداری ها و فرمانداری ها تقسیم کردند و نماینده چندان ورود نکردند. من در نطقی در مجلس بیان کردم که در لایحه تنظیم بودجه به جوانان، ورزش و فرهنگ توجه شود.

     وی در خصوص لزوم ایجاد فرهنگسرا در مرودشت بیان داشت: ما در شهر مرودشت نیازمند یک فرهنگسرا هستیم و فرهنگسرایی که در ذهن ما هست بالغ بر 5 میلیارد اعتبار نیاز دارد و شما زمانی که از ماده 180 اعتبار می گذارید باید حداقل نیمی از آن اعتباری باشد که آن پروزه را پوشش می دهد یعنی ظرف دو یا حداکثر سه سال پروژه به بهره برداری برسد. من سال گذشته حدود و سیزده و نیم میلیارد اعتبار ماده 180 داشتم و اغلب روستاهای ما مشکل آب رسانی داشتند و اولویت اول استان رسیدگی به مشکل آب بود و ما یک توزیع منطقه ای و یک توزیع بخشی داریم و در بسیاری موارد در شرایط بحرانی تصمیم می گیریم و وقتی می بینیم 40 روستای شهرستان آب ندارد ناگزیر می شویم که در توزیع اعتبار به این سمت برویم.

    خبرنگراان مرودشت

    وی بیان داشت: من در خصوص فرهنگسرا مکاتبه کردم و تلاش می کنم دولت را متقاعد کنم که این پروژه جدید را شروع کند و با شهردار و شورای شهر صحبت کردم که وظیفه ما فقط آسفالت کردن نیست و احداث فضای سبز و کار فرهنگی هم هست. شهرداری با عوارضی که از پتروشیمی می گیرد باید ساخت یک فرهنگسرا را شروع کند و تاجگردون رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس قول داده بعد از اینکه ساخت فرهنگسرا به مرحله فنداسیون رسید از محل اعتبارات دولتی به عنوان پروژه نیمه تمام به آن مبالغی را تزریق کند.

    و

     


    منبع:مرودشت نا



    نظرات بینندگان
    قهرمانی  اقای برومندی چی شد صنعت توریسم مروشت چی شد پارک جنگلی پل خان چی شد چهار سال کجا بودی چرا مرودشت ایستگاه قطار نداره
    نخبه  سلام. امروز داشتم لیست کارهایی که مهندسمون تو این چهار سال انجام داده میخوندم پنجاه تا کار انجام داده بنده خدا. تا مورد چهل زیر سازی و اسفالت کوچه ها و چند تا از روستاهای نور چشمی بخش مرکزی و پیگیری روکش اسفالت که به عبارتی بیست مورد اخر هزینه ای جز یه روبان وقیچی نداشته واسه نماینده. به نظر شما ما جونای بیکار احتیاج به اسفالت داریم یا شغل.؟ البته کسی که میخواد وارد این عرصه شه باید در وحله اول علمش رو داشته باشه اون هفتاد تا قولی که دادی چی شد اقای نماینده؟ فقط اسفالت؟ شما همه سخنرانیاتون رو با آیات قران شروع میکنید اما ایا میدونین که با توجه به قولهایی که دادید مردم به شما رای دادن؟و زیر دین مردم هستید تا ابد. چون حداقل ده درصد از قول هایی که دادید رو عملی کردید. تو رو به همون ایات قران عوام فریبی بسه. قضاوت با خود مردم
    علی حبیبی  توی عمرم ادمی که با احساسات مردم بازی کند ندیدم مثل برومند
    کمه  به نظر من باید غوو بکشی تا بگی کسی توی مردشت کار نمیکنه. خدارحمت کنه جلیل رشیدی
    علی عشقی  خالی بند. کاش به جای تبلیغات به فکر این همه جوان بیکار بودی
    نواز  برومندی یه ادمه خالی بند بیش نیست
    علی  واقعا مهندس برومندی کار کرده است
    ارسال نظرات
    نام
    ایمیل
    نظر*  
    کد امنیتی جمع 4 با 4
     

      - نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
    - نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.

     

     

     

     
     
    +تبلیعات در سایت مرودشت آنلاین با تعرفه های استثنائی - 09394084008
     
    2049
     
       
      logo-samandehi

    صفحه اصلی

    مدیریت سایت

    ارتباط با ما

    خبرنامه

    ایمیل

    آرشیو

    جستجو

    پیوند ها

    سفارش تبلیغات

    RSS

     

    بهترین نمایش در 768*1024     |    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرودشت آنلاین می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.    |    طراحی و تولید: H. Mokhtari