صفحه اصلی   |   www.marvdashtnama.ir   |   

 

آخرین اخبار

  • گزارش تصویری: به مناسبت روز کارگز
  • گزارش تصویری: مسابقات وزنه برداری قهرمانی استان فارس در بخش بانوان
  • گزارش تصویری: مسابقات وزنه برداری قهرمانی استان فارس
  • گزارش تصویری: جلسه شورای اداری شهرستان مرودشت
  • کاهش هفتاد و دو درصدی ابتلا به سالک در سال گذشته
  • ۲ قلاده گربه جنگلی در مرودشت زنده‌گیری شدند
  • مدال برنز مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته بانوان کشور به ورزشکار دختر مرودشتی رسید
  • سند مالکیت تخت جمشید رونمایی شد
  • با کسب ۹ نشان طلا،نقره و برنز آینده سازان کشتی مرودشت بر سکوی دوم فارس ایستادند
  • عملیات وعده صادق ضربه کاری به رژیم غاصب کودک کش بود
  • آدم ربایی نافرجام باحضور به موقع کارآگاهان پلیس فارس
  • آغاز کشت چغندر قند بهاره در شهرستان مرودشت
  • دیدار صمیمی مدیران با مردم، در مسجد الزهرا (س) مرودشت
  • رها سازی آب سد درودزن به منظور حمایت از تولید و کشاورزان مرودشت
  • حجاب وعفاف در جامعه باید نهادینه شود
  • چهار وزنه‌بردار فارسی در لیست جدید تیم ملی بزرگسالان ایران
  • پیام تبریک مدیر آموزش و پرورش مرودشت به مناسبت عید سعید فطر
  • قدرت نمایی و تيراندازي با سلاح در روز 13 فروردين//دستگیری متهمین در مرودشت
  • بلاگرها از کدام خدا سخن می‌گویند؟
  • وقتی به بوی تعفن تورم عادت کرده ایم!
  • روز قدس تحقق نابودی اسرائیل و روز حیات اسلام است
  • گزارش تصویری: راهپیمایی روز قدس در مرودشت
  • تماشا کنید: ماجرای یک سرقت بزرگ / گوزن زرد ایرانی چگونه اسرائیلی شد؟
  • تخت جمشید با بیش از 290 هزار بازدید در رتبه دوم توجه گردشگران
  • ثبت بیش از ۱۷ هزار نفر روز مسافر در مدارس مرودشت
  • عکاسی حیرت انگیز یک خلبان
  • تفرجگاه تنگ بستانک(بهشت گمشده) کامفیروز شهرستان مرودشت به میراث فرهنگی فارس واگذار شد
  • اول، بساط دلالی باید جمع شود
  • وابستگی مجامع بین المللی به غرب دلیل سکوت در برابر جنایات رژیم غاصب می باشد
  • دادستان شهرستان مرودشت از برخورد جدی و قانونی با پدیده گران‌فروشی و کم فروشی در اماکن تحت پوشش میراث فرهنگی مرودشت خبر داد.
  •  

     


    بررسی تغییر جانمایی و معماری ایستگاه‌ راه‌آهن مرودشت در کارگروه مکان‌یابی ایستگاه‌های راه‌آهن

     
    3493
    :كد
    شنبه 30 آبان 1394

    مدیرکل دفتر مهندسی و تاسیسات زیربنایی راه‌آهن با اشاره به بررسی تغییر جانمایی و معماری ایستگاه‌ های راه‌آهن رشت ، اردبیل ، ارومیه و مرودشت گفت : تجدیدنظر در جانمایی ایستگاه‌ها بر اساس توجه به مقوله شهرسازی ریل‌پایه انجام می‌شود.



    به گزارش آفتاب مرودشت،مدیرکل دفتر مهندسی و تاسیسات زیربنایی راه‌آهن با اشاره به بررسی تغییر جانمایی و معماری ایستگاه‌ های راه‌آهن رشت ، اردبیل ، ارومیه و مرودشت گفت : تجدیدنظر در جانمایی ایستگاه‌ها بر اساس توجه به مقوله شهرسازی ریل‌پایه انجام می‌شود.
    وحید علی‌قارداشی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به رویکرد جدید وزارت گفت: جانمایی و معماری بسیاری از ایستگاه‌های مسافری راه‌آهن بر مبنای توسعه ایستگاه‌های چند منظوره، تقویت حمل و نقل همگانی، پوشش قطارهای پرسرعت و حومه‌ای تغییر کرده است.
    وی با اشاره به تشکیل کارگروه مکان‌یابی ایستگاه‌های راه‌آهن به دستور دکتر آخوندی در وزارت راه و شهرسازی گفت: دبیرخانه مکان‌یابی این کارگروه در راه‌آهن است و جلسات کارگروه با حضور نمایندگانی از شرکت راه‌آهن ، معاونت معماری و شهرسازی ، شرکت عمران و بهسازی شهری ایران ، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تشکیل می‌شود.
    مدیرکل دفتر مهندسی و تاسیسات زیربنایی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: چند داور مستقل نیز برای نظارت بر این جلسات از سوی دکتر آخوندی تعیین شدند و حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ، ایرج کلانتری معمار و شهرساز و سیدرضا هاشمی مشاور معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی نیز در جلسات حضور دارند و در نهایت با نظر تمام افراد حاضر در جلسه ، مکان جدید ایستگاه‌ها تعیین می‌شود.
    وی با یادآوری اینکه تغییر مکان یا جانمایی جدید ایستگاه‌های راه‌آهن ایران باید مصوبه‌ای از این کارگروه داشته باشد ، افزود: در این صورت علاوه بر کارکارشناسی تعیین محل جدید ایستگاه‌ها ،
    ۴ معاون وزیر هم باید از نظر شهرسازی و حمل و نقلی محل جدید ایستگاه‌ها را تأیید کنند.
    قارداشی با یادآوری اینکه تغییر مکان دو ایستگاه مهم و بزرگ مسافری راه‌آهن قم و همدان با تصمیم همین کارگروه صورت گرفت از بررسی تغییر جانمایی و معماری ایستگاه‌های راه‌آهن رشت، اردبیل ، ارومیه و مرودشت در کارگروه مکان‌یابی ایستگاه‌های راه‌آهن خبر داد و گفت: پس از اتمام کار کارشناسی هریک از دستگاه‌ها ، کارگروه تشکیل جلسه می‌دهد و تصمیم گیری و تصویب می‌کند.
    این مقام مسئول در شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران این اقدامات را در جهت شهرسازی ریل‌پایه برشمرد و تأکید کرد: متأسفانه یکی از دلایل استقبال نکردن از راه‌آهن در کشور جانمایی غلط ایستگاه‌ها است بنابراین تجدید نظر در جانمایی ایستگاه‌ها بر اساس توجه به مقوله شهرسازی ریل‌پایه انجام می‌شود. البته این مهم باید پیش از ساخت شهر در نظر گرفته می‌شد به همین دلیل پیاده کردن شهرسازی ریل‌پایه برای شهرهای جدید سهولت بیشتری دارد و می‌تواند از معضلات ترافیکی کلانشهرهایی چون تهران بکاهد.


    منبع:آفتاب مرودشت



    نظرات بینندگان
    ارسال نظرات
    نام
    ایمیل
    نظر*  
    کد امنیتی جمع 4 با 4
     

      - نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
    - نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.

     

     

     

     
     
    +تبلیعات در سایت مرودشت آنلاین با تعرفه های استثنائی - 09394084008
     
    1213
     
       
      logo-samandehi

    صفحه اصلی

    مدیریت سایت

    ارتباط با ما

    خبرنامه

    ایمیل

    آرشیو

    جستجو

    پیوند ها

    سفارش تبلیغات

    RSS

     

    بهترین نمایش در 768*1024     |    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرودشت آنلاین می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.    |    طراحی و تولید: H. Mokhtari