صفحه اصلی   |   www.marvdashtnama.ir   |   

 

آخرین اخبار

  • پیام تبریک مدیر آموزش و پرورش مرودشت به مناسبت عید سعید فطر
  • قدرت نمایی و تيراندازي با سلاح در روز 13 فروردين//دستگیری متهمین در مرودشت
  • بلاگرها از کدام خدا سخن می‌گویند؟
  • وقتی به بوی تعفن تورم عادت کرده ایم!
  • روز قدس تحقق نابودی اسرائیل و روز حیات اسلام است
  • گزارش تصویری: راهپیمایی روز قدس در مرودشت
  • تماشا کنید: ماجرای یک سرقت بزرگ / گوزن زرد ایرانی چگونه اسرائیلی شد؟
  • تخت جمشید با بیش از 290 هزار بازدید در رتبه دوم توجه گردشگران
  • ثبت بیش از ۱۷ هزار نفر روز مسافر در مدارس مرودشت
  • عکاسی حیرت انگیز یک خلبان
  • تفرجگاه تنگ بستانک(بهشت گمشده) کامفیروز شهرستان مرودشت به میراث فرهنگی فارس واگذار شد
  • اول، بساط دلالی باید جمع شود
  • وابستگی مجامع بین المللی به غرب دلیل سکوت در برابر جنایات رژیم غاصب می باشد
  • دادستان شهرستان مرودشت از برخورد جدی و قانونی با پدیده گران‌فروشی و کم فروشی در اماکن تحت پوشش میراث فرهنگی مرودشت خبر داد.
  • بازگشایی آبراهه‌های تخت جمشید مقابل گردشگران نوروزی
  • پایان موج نخست سفرهای نوروزی / بیش از ۱۱هزار نفر از هم میهنانمان در مدارس شهرستان مرودشت اسکان موقت داده شدند
  • مجموعه جهانی تخت جمشید با ۶۶ هزار بازدید کننده تا 5 فروردین
  • فارس استان برتر کشور در اسکان مهمانان نوروزی درمدارس در پایان دور اول سفرهای نوروزی ۱۴۰۳
  • تحقق شعار سال باعث اقتدار کشور می شود
  • روایتی از عملیاتی که جهان را تکان داد
  • نقش رستم مرودشت؛ تاریخچه، جاذبه‌ها و تصاویر
  • پاسارگاد؛ بقایای تاریخ هخامنشی
  • ۱۰ هزار مسافر نوروزی لحظه تحویل سال را در تخت جمشید جشن گرفتند
  • مرد سال ورزش ایران: هادی چوووووووپان!
  • ۵۲ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در مرودشت آماده شد
  • اعلام صحت انتخابات در ۱۲ حوزه انتخابیه فارس توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید
  • رعایت شئونات دینی و اسلامی مورد توجه مردم وگردشگران باشد
  • 37 دوره مهارتی در قالب طرح افزایش نفوذ دانش در مرودشت برگزار گردید
  • درخشش بانوان مچ اندازی مرودشت در رقابت های قهرمانی ایران
  • مرودشت فاتح مسابقات قهرمانی اهداف پروازی استان فارس
  •  

     


    گُل به خودی شورای شهر؟

    نويسنده - خبرنگار: محمد دبیری

     
    3032
    :كد
    يك شنبه 9 فروردين 1394

    محمد دبیری- مهمترین وظیفه شورای شهر، نظارت بر عملکرد مجموعه شهرداری می باشد و به همین دلیل، در راستای تسهیل امور و ایجاد یک تعامل دوسویه بین این دو نهاد، انتخاب شهردار، به عنوان اولین وظیفه شوراها تعریف گردیده است. “آشنایی بیشتر با



    محمد دبیری- مهمترین وظیفه شورای شهر، نظارت بر عملکرد مجموعه شهرداری می باشد و به همین دلیل، در راستای تسهیل امور و ایجاد یک تعامل دوسویه بین این دو نهاد، انتخاب شهردار، به عنوان اولین وظیفه شوراها تعریف گردیده است. “آشنایی بیشتر با وظایف شورای شهر، درس گرفتن از تجربیات تلخ گذشته و فرصت سوزی های مکرر” از عواملی بود که شهروندان را بر آن داشت تا در انتخابات دوره چهارم شورا، دقت نظر بیشتری را اعمال کرده و راه را برای ورود چهره های جدید هموار سازند. به همین دلیل، انتظار آنان از این تازه واردین نیز، ارائه رویکردی فراجناحی و متفاوت با گذشته بوده است.

     بدون شک، توسعه و پیشرفت یک شهر، علیرغم داشتن همه ابزارهای فیزیکی و انسانی، نیازمند وجود منابع مالی پایدار و مستمر است که بدون آن پرداختن به امور عمرانی و خدماتی میسرنمی شود. شهرداری، به عنوان یک نهاد غیر انتفاعی ملزم به تأمین مخارج خود می باشد و برای رسیدن به درآمد پایدار و مستمر، باید حمایت و همکاری همه جانبه و مداوم شورای شهر را به همراه داشته باشد اما از قرائن و شواهد پیداست که برخی از عزیزان حاضر در شورای شهر مرودشت این مهم را درک نکرده و یا تمایلی به درک آن ندارند!

     شایعه راه افتاده پیرامون احتمال حضور دکتر احمدی (شهردار) در انتخابات نمایندگی شهرستان و اظهارات ضد و نقیض برخی از دوستان حاضر در شورا، این شائبه را بوجود آورده که شورای شهر از جاده مردم محوری به مسیر سیاست زدگی افتاده است.

     اگر آسفالت معابر و کوچه ها نقش “پیراهن عثمان” را برای منتقدان شهرداری بازی می کند، چرا دوستان در مصاحبه ها و اظهار نظرها، همین آسفالت را افتخار شورا می دانند؟؟ اگر با فرار به جلو، پرداخت حقوق کارگران را به شهردار گوشزد می کنیم، چرا از تصویب بودجه پیشنهادی سال ۹۴ شهرداری غفلت ورزیده ایم؟؟

     آخرین جلسه شورای شهر در تاریخ ۹۳/۱۲/۲۷ جهت تعیین تکلیف بودجه پیشنهادی ۵۰ میلیاردی شهردار برای سال ۹۴ به دلیل عدم حضور برخی از دوستان شورا به حد نصاب نرسید و برگزار نگردید. علیرغم حضور آقایان استواری، یعقوبی، وحید همایون، زارعی نژاد و جمعی از اصحاب رسانه، به دلیل غیبت مابقی اعضاء و به دلایل نامشخص، جلسه برگزار نگردید تا عملأ کار شهردار برای ارائه خدمات به شهروندان در سال جدید سخت و نفس گیر باشد!!

     لایحه بودجه سال ۹۴ که توسط شهردار در تاریخ ۹۳/۱۱/۲ به شورای شهر ارائه گردیده، باید پس از تصویب توسط شورا و تایید فرمانداری، استانداری در سامانه بودجه کشور ثبت و نهایی می گردید که عملأ این اتفاق صورت نگرفت تا در حال حاضر، تنها راه پیش روی شهرداری در سال جدید درخواست یک دوازدهم از بودجه سال ۹۳ (۲۵ میلیارد) باشد. این در حالی است که همکاری شورا و شهرداری در شهری مانند جهرم باعث می شود که در تاریخ ۹۳/۱۱/۲ بودجه سال ۹۴ آن شهر مصوب شده و اقلام آن نهایی گردد.

     بنا بر اظهارات شهردار، بودجه ۲۵ میلیارد تومانی سال گذشته محقق گردیده و برای اولین بار در تاریخ شهرداری مرودشت یک متمم ۵ میلیاردی نیز به آن اضافه شده لذا چندان عجیب نیست که شهرداری بودجه سال آینده را با اقلام بالاتر پیشنهاد بدهد. اگر اعضای محترم شورا و منتقدان این بودجه ایرادی را وارد می دانند بهتر نیست به جای گره انداختن در کار شهرداری، با در پیش گرفتن رفتاری متمدنانه، سر میز گفتگو نشسته و پس از بحث و تبادل نظر، راه حلی منطقی برای آن بیابند؟ با این کار ضمن تسهیل خدمات شهرداری، کارنامه آنان از شایعه ها و شائبه های سیاسی بودن این مورد پاک و برحذر خواهد ماند.

     گفتنی است که از ۳۵۰۰میلیارد تومان بودجه ۱۰۵ شهرداری استان در سال گذشته، سهم شهرداری شیراز ۲۲۰۰میلیارد تومان بوده است که قطعا این مبلغ در سال آینده افزایش خواهد یافت. آیا به باور عزیزان حاضر در شورا، بودجه دومین شهر استان باید همان مبلغ ناچیز سال قبل باقی بماند؟؟

     امیدواریم غایبان محترم در این جلسه، حق مردم را به رسمیت شناخته و به استناد صحبت های خویش در نشریه زاگرس و سایت های خبری، اعلام نمایند با چه پشتوانه و راهکار مالی به دنبال تحقق عدالت اجتماعی (مهیارقیصری)، خدمت رسانی به مردم(محمد علی خسروی)، توسعه فرهنگی و اقتصادی(فریدون اتابکی)، تکمیل پروژه های ناتمام(علی کرم مختاری) و پرداخت حقوق کارگران (نادر امیدوار) هستند؟

     حداقل دوستان محترم به خاطر دریافت حق الزحمه خود از برگزاری جلسات شورا هم که شده، باید حامی برنامه مالی شهردار باشند و چندان منطقی نیست که با عدم حمایت از برنامه های ایشان در واقع ” گل به خودی ” بزنند چرا که  بر طبق قانون شوراها و به باور تمام شهروندان، پس از کش و قوس های فراوان، شهردار توسط همین اعضاء انتخاب شده و نقاط قوت و ضعف وی در کارنامه اعضای شورا نیزلحاظ می گردد.

     ظاهرأ حلقه مفقوده روابط شورا و شهرداری مرودشت بنا به فرموده مقام معظم رهبری همان “همدلی و همزبانی” می باشد که اگر در اولین فرصت حل نگردد راه را بر توسعه شهر دوم استان خواهد بست.

      محمد دبیری

    mddabiri@yahoo.com


    منبع:“پارس دشت”



    نظرات بینندگان
    کریم  رییس شورا اقای امیدوار مبارکه
    zareh  با عرض سلام. و تشکر از مسوولین مرودشت آنلاین. خدا رو شکر. فعلن بد هم که برای مردم نشده، تو طول حداقل بیست سال پیش قبلشم که جنگ نمیذاشت فکر عمران باشند اولین باره که مشکلات سیاسی بین مسوولین داره به نفع مردم تموم میشه. یجوری به هم گیر میدن انگار. نمیدونن با رای مردم شدن شورا و نماینده و فکر میکنن ارثشون هست تاوان رفتار اونا رو هم مردم باید بدن. ایکاش جای جنگ و جدال سیاسی و عملکرد یکی رو به چالش کشیدن برای معروف کردن خودشون به وظیفه خودشون عمل میکردن اونوقت مردم خودشون بهتر قضاوت میگردند. مثل مهندس برومندی اگه جای گشت و گذار و بنر زدن از طرف دفترش فکر قانونگذاری بود وضع این نبود یادمه تو تبلیغات چند سال پیش میگفت نماینده های سابق حق دو نماینده شهر رو پیگیری نکردن و... ! خوب اگر جای تعامل با مسوولین شهر و دنبال ضعیف نشون دادن عملکرد شهرداری تا این حد، دنبال مجوز حق از دست رفته مرودشت بود الان دیگه نمیخاست ترس از چیزی که هنوز هیچی مشخص نیست باشه و شورا رو از وظایف خودش دور کنه تا اهداف سیاسی ضررش رو شهر و مردم کنند. مردم خودشون بهترین قاضی هستند و مردم الان با مردم بیست سال قبل فرق کردند
    مرودشتی  سلام شورای شهر فراموش کرده که با رای مردم سرکار اومده وباید حافظ منافع مردم باشه نه اینکه وارد بازی انتخاباتی نماینده ها بشه و تیشه به ریشه شهر برنه
    شهروند  چرا اسم نه نفر رو فقط اوردین؟دوتای دیگه چطور شدن؟ یه طرفه به قضیه نگاه نکنید.هم شورا سیاسی هست و هم شهردار.شهرداری که به دنبال محبوبیت با پول بیتالماله مطمینا خطری برا رقیبان انتخابی خود محسوب میشه و اونام مطمینا هر تلاشی میکنن تا عملکرد شهردار ضعیف بشه.مشکل از مردم هست که در انتخابات این افراد رو انتخاب کردند.شهردارم خودش با رای همین مردم شورا شد.مشکل فقط دید شهروندان هست و بس
    شهروند  واقعا كه حقيقتو گفتي....احسنت به اين طرز بيان... 50 در صد اعضاي شورا دارن كاملا سياسي عمل ميكنن
    احمد  باید فاتحه این شورا را خواند صدرحمت به شوراها قبل
    ارسال نظرات
    نام
    ایمیل
    نظر*  
    کد امنیتی جمع 4 با 4
     

      - نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
    - نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.

     

     

     

     
     
    +تبلیعات در سایت مرودشت آنلاین با تعرفه های استثنائی - 09394084008
     
    1840
     
       
      logo-samandehi

    صفحه اصلی

    مدیریت سایت

    ارتباط با ما

    خبرنامه

    ایمیل

    آرشیو

    جستجو

    پیوند ها

    سفارش تبلیغات

    RSS

     

    بهترین نمایش در 768*1024     |    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرودشت آنلاین می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.    |    طراحی و تولید: H. Mokhtari