صفحه اصلی   |   www.marvdashtnama.ir   |   

 

آخرین اخبار

  • پیام تبریک مدیر آموزش و پرورش مرودشت به مناسبت عید سعید فطر
  • قدرت نمایی و تيراندازي با سلاح در روز 13 فروردين//دستگیری متهمین در مرودشت
  • بلاگرها از کدام خدا سخن می‌گویند؟
  • وقتی به بوی تعفن تورم عادت کرده ایم!
  • روز قدس تحقق نابودی اسرائیل و روز حیات اسلام است
  • گزارش تصویری: راهپیمایی روز قدس در مرودشت
  • تماشا کنید: ماجرای یک سرقت بزرگ / گوزن زرد ایرانی چگونه اسرائیلی شد؟
  • تخت جمشید با بیش از 290 هزار بازدید در رتبه دوم توجه گردشگران
  • ثبت بیش از ۱۷ هزار نفر روز مسافر در مدارس مرودشت
  • عکاسی حیرت انگیز یک خلبان
  • تفرجگاه تنگ بستانک(بهشت گمشده) کامفیروز شهرستان مرودشت به میراث فرهنگی فارس واگذار شد
  • اول، بساط دلالی باید جمع شود
  • وابستگی مجامع بین المللی به غرب دلیل سکوت در برابر جنایات رژیم غاصب می باشد
  • دادستان شهرستان مرودشت از برخورد جدی و قانونی با پدیده گران‌فروشی و کم فروشی در اماکن تحت پوشش میراث فرهنگی مرودشت خبر داد.
  • بازگشایی آبراهه‌های تخت جمشید مقابل گردشگران نوروزی
  • پایان موج نخست سفرهای نوروزی / بیش از ۱۱هزار نفر از هم میهنانمان در مدارس شهرستان مرودشت اسکان موقت داده شدند
  • مجموعه جهانی تخت جمشید با ۶۶ هزار بازدید کننده تا 5 فروردین
  • فارس استان برتر کشور در اسکان مهمانان نوروزی درمدارس در پایان دور اول سفرهای نوروزی ۱۴۰۳
  • تحقق شعار سال باعث اقتدار کشور می شود
  • روایتی از عملیاتی که جهان را تکان داد
  • نقش رستم مرودشت؛ تاریخچه، جاذبه‌ها و تصاویر
  • پاسارگاد؛ بقایای تاریخ هخامنشی
  • ۱۰ هزار مسافر نوروزی لحظه تحویل سال را در تخت جمشید جشن گرفتند
  • مرد سال ورزش ایران: هادی چوووووووپان!
  • ۵۲ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در مرودشت آماده شد
  • اعلام صحت انتخابات در ۱۲ حوزه انتخابیه فارس توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید
  • رعایت شئونات دینی و اسلامی مورد توجه مردم وگردشگران باشد
  • 37 دوره مهارتی در قالب طرح افزایش نفوذ دانش در مرودشت برگزار گردید
  • درخشش بانوان مچ اندازی مرودشت در رقابت های قهرمانی ایران
  • مرودشت فاتح مسابقات قهرمانی اهداف پروازی استان فارس
  •  

     

    شهردار مرودشت در نشستی صمیمی با اصحاب رسانه مرودشت:
    پیش بینی بودجه 50 میلیارد تومانی برای سال 94

     
    3013
    :كد
    جمعه 29 اسفند 1393

    وی بودجه سال 94 را که شهرداری تحویل شورای شهر داده است 50 میلیارد تومان دانست و گفت دفاعیات این بودجه در شورا انجام شده است



    به گزارش "مرودشت آنلاین" داریوش احمدی شهردار مرودشت در نشستی صمیمی با اصحاب رسانه مرودشت به سوالات آنان پاسخ داد.


    شهردار مرودشت در ابتدای صحبت های خود با اشاره به نامگذاری سال 93 به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: اقتصاد مقاومتی  که در طی سال بر ان تاکید میشد به این معناست که سختی در اقتصاد هست و مدیران باید برای برنامه ‌ریزی‌های اقتصادی مشکلات بودجه‌ای را مورد توجه قرار داد. در مساله فرهنگ نیز برای رسیدن به فرهنگی در خور شأن و سابقه شهر مرودشت باید ابتدا بستر آن فراهم شود که سیمای فیزیکی مانند زیباسازی معابر، جوی، جدول و آسفالت شهر یکی از مهمترین قسمتهای این بستر سازی است  که شهرداری تلاش کرد در سال 93 این موارد را اجرایی کند. وی یکی از فعالیتهای فرهنگی شهرداری را یکسال معافیت از پرداخت عوارض به افرادی که ماهواره خود را تحویل می دهند  دانست.


    داریوش احمدی یکی از نیازهای شهر را مکانهایی برا گذران اوقات فراغت شهروندان عنوان کرد و افزود برای افزودن بر تعداد این مکانها با وجود مشکل بودجه ای، تلاشهایی در سال 93 انجام شده است و در سال آینده 4 پارک محله ای در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم در 6 ماهه اول سال 94 به بهره برداری برسد.


    شهردار مرودشت همچنین توانمند سازی مناطق را یکی از برنامه های شهرداری جهت حفظ تعادل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در کلیه مناطق شهر عنوان کرد و تاسیس خانه های محله که فعالتهای آن شبیه به فرهنگسراها می باشد را یکی از راههای رسیدن به این تعادل دانست و افزود در بعضی مناطق شهر مانند محله چمران بودجه تاسیس این مناطق در بودجه سال 94 پیش بینی شده است.


    احمدی با تشکر از همه رسانه ها که با راهنمائیها و انتقادات خود به کمک شهرداری شتافتند گفت انتقاد یکی از لازمه های پیشرفت است و شهرداری به دنبال ایجاد یک رضایتمندی نسبی در بین شهروندان است.


    در ادامه این جلسه شهردار مرودشت به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.


    اولین سوال مربوط به دخالت شهرداری در حفاریهای انجام شده توسط سایر ادارات بود که باعث ایجاد دست انداز و مزاحمت برای شهروندان میشود که شهردار در پاسخ به آن گفت انجام این حفاریها را خود شهرداری بر عهده گرفته است و پس از اتمام کار توسط ادارات، شهرداری تا 5 روز پس از آن به صورت استاندارد گودالهای ناشی از حفاری ها را تسطیح خواهد نمود.


    احمدی در پاسخ به کم بودن کیفیت آسفالت بخصوص در خیابانهای گلستان، حافظ و 17 شهریور، کم بودن کیفیت آسفالت خریداری شده،سرد بودن هوا هنگام کار آسفالت، زیر سازی نامناسب که قبلا انجام شده بود و حفاری توسط یکی از ادارات و ترکیدگی لوله و رها سازی آب توسط شهروندان ساکن کوچه و همچنین کنترل نشدن ترافیک در پایان کار آسفالت را از جمله دلایل مشکلات بوجود امده برای آسفالت این معابر عنوان کرد.
    وی همچنین گفت در سال 93، 250 هزار متر مربع از کوچه ها و خیابانها آسفالت شده است و برای آسفالتهای آینده تمام مراحل فنی در نظر گرفته خواهد شد تا اینگونه مشکلات پیش نیاید.


    شهردار مرودشت انجام زیر سازی بعضی کوچه های منتهی به 60 متری را یکی از فعالیتهای عمرانی شهرداری در سال 93 عنوان کرد و افزود آسفالت این کوچه ها به علت سرما به سال 94 موکول شده است. وی هزینه آسفالت و روکش محور شرقی در بلوار 60 متری را 3 میلیارد برآورد کرد و گفت در بودجه سال 93 پیش بینی این هزینه شده بود اما از آنجا که پروزه های بالای 150 میلیون تومان به مجوز شورا نیاز دارد، نامه آن برای شورا فرستاده شده است که متاسفانه شورای شهر هنوز پاسخ آن را نداده است. وی یکی از نیازهای فوری محله 60 متری را رفع مشکلات کانال شرقی دانست و گفت برای تکمیل این پروژه در سال 94 بودجه در نظر گرفته شده است.


    دکتر احمدی آسفالت کوچه هایی مانند روزگار و میرزاخانی را که آسفالت مجدد شده اند را  درخواست عده ای از مردم شهر دانست و بیان کرد بعضی معابر آبروی شهر هستند و باید به آنها رسیدگی شود.


    شهردار مرودشت درباره بودجه شهرداری گفت در سالهای گذشته روی 11-13 میلیارد در نظر گرفته می شده و در سال 91 به 23 میلیارد رسیده است  که 18 میلیارد آن محقق شده است. برای سال 93 بودجه 25 میلیارد پیش بینی شده بود که خوشبختانه در ابتدای بهمن ماه این 25 میلیارد تومان محقق شد و برای آن تا 30 میلیارد تومان مکمل تصویب شد. وی بودجه سال 94 را که شهرداری تحویل شورای شهر داده است 50 میلیارد تومان دانست و گفت دفاعیات این بودجه در شورا انجام شده است اما شورای شهر هنوز آن را تصویب نکرده است و بر روی بودجه کمتر تاکید دارد. وی گفت با توجه به پتانسیل های مرودشت این بودجه قابلیت تحقق دارد و با توجه به اینکه حداقل سرانه هر شهروند بر اساس استاندارد 200 هزار تومان است ما با درآمد 50 میلیارد تومانی تازه به خط فقر میرسیم. وی همچنین گفت: استاندارد هزینه ای بودجه 60 درصد عمرانی و 40 درصد جاری است که در سالهای قبل برعکس بوده است اما در سال 92 و 93 این نکته فنی در مخارج بودجه رعایت شده است.


    شهردار مرودشت همچنین به  قضیه آسفالت کوشک که در سال 93 باعث انتقادات زیادی به شهرداری شد اشاره کرد و گفت: ابتدا باید برای شهروندان این مساله روشن شود که فقط قسمتی از جاده جلو گلزار شهدای کوشک آسفالت شده نه کوچه های خود کوشک و همچنین مصوبه این آسفالت نیز مربوط به شورای سوم بوده است که با توجه به اینکه ساکنان کوشک مشکلات ناشی از دفن زباله های شهر مرودشت را در نزدیکی کوشک تحمل می کرده اند بنابراین شورای سوم این مصوبه را به نفع مردم کوشک تصویب کرده است و در ضمن بر اساس برخی قوانین مناطقی مانند کوشک که از آنها عوارض گرفته می شود باید به انها خدمات داده شود.


    دکتر احمدی انتقال جمعه بازار به پارک ملت  در سال 94 را خبر داد و گفت این بازار از این به بعد دو روز در هفته فعالیت خواهد داشت وی در مورد رفع مشکل ترافیک  گفت مکانهایی مانند پشت پاساژ ستاره، ابتدای خیابان طالقانی و ... جهت پارکینگ در نظر گرفته شده و در سال آینده حداقل 1 هکتار پارکینگ خواهیم داشت که امیدواریم به مقدار قابل توجهی مشکل ترافیک حل شود. احمدی در مورد آسفالت خیابان طالقانی هم گفت که این خیابان شیب کافی ندارد و ابتدا باید جداول گذاری آن تکمیل  و سپس به بحث آسفالت ان پرداخته شود.


    شهردار مرودشت اظهار کرد: توزیع عادلانه  آسفالت کوچه ها در مناطق مختلف شهر را یکی از برنامه های شهرداری است و آسفالت کوچه ها بصورت چرخشی است وی همچنین ایجاد نمایشگاه دائمی در مرودشت را یکی از نیاز های شهر بیان کرد اما راه رسیدن به ان مهم دانست که تاکنون با توجه به نظریات مختلف محقق نشده است.


    دکتر احمدی در رابطه با دوربرگردان خیابان ۶۰ متری و دولت‌آباد خاطر نشان کرد: هرجایی که سیاست و عمران به هم نزدیک شدند سیاست، عمران را متوقف می‌کند. وی ضمن تشریح گذرهای تندرو و کندرو تأکید کرد: دوربرگردان‌ها بر اساس اصول فنی از قبیل طول معبر، ورودی و خروجی، فاصله معبر تا دوربرگردان تعبیه شده‌اند. وی با تأکید بر اینکه چهارراه گذاشتن در خیابان شصت متری ممنوع است، عنوان کرد: باز کردن این تقاطع تعادل آن منطقه را بر هم زده و آنجا را تبدیل به قتلگاه می‌کند. شهردار مرودشت ضمن بیان اینکه ضوابط و تجربه حکایت از آن دارد که وجود چهارراه در این منطقه غیر اصولی است، عنوان کرد: شهرداری با مصوبه سیاسی شورای ترافیک یک کار غیرفنی انجام داده است. وی افزود: من به عنوان یک شهردار به لحاظ فنی این کار را تأیید نمیکنم و معیشت عده ای از افراد نباید باعث شود مسائل فنی نادیده گرفته شود و این کار هیچ مشکلی از منطقه را حل نمی‌کند.


    شهردار مرودشت در پایان گفت در بحث فرهنگی به خودمان نمره صفر می دهیم زیرا فرهنگ سازی یک مقوله سنگین است و لازم است یک کمیته فرهنگی با حضور کارشناسان شهرداری، رسانه ها و افراد صاحبنظر تصویب شود تا با تشکیل جلسات منظم 5 درصد بودجه فرهنگی شهرداری را در مسیر های درست ساماندهی کنند و به مسائل مختلف فرهنگی به صورت عادلانه رسیدگی شود.


    در پایان جلسه، با لوح تقدیر از فعالان حوزه رسانه شهرستان مرودشت توسط شهردار تجلیل شد.






    نظرات بینندگان
    ارسال نظرات
    نام
    ایمیل
    نظر*  
    کد امنیتی جمع 4 با 4
     

      - نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
    - نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.

     

     

     

     
     
    +تبلیعات در سایت مرودشت آنلاین با تعرفه های استثنائی - 09394084008
     
    1546
     
       
      logo-samandehi

    صفحه اصلی

    مدیریت سایت

    ارتباط با ما

    خبرنامه

    ایمیل

    آرشیو

    جستجو

    پیوند ها

    سفارش تبلیغات

    RSS

     

    بهترین نمایش در 768*1024     |    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرودشت آنلاین می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.    |    طراحی و تولید: H. Mokhtari