صفحه اصلی   |   www.marvdashtnama.ir   |   

 

آخرین اخبار

  • جهش سازندگی برای مردم گرانقدر مرودشت با مصوبه های شورای اسلامی
  • دیدار فرماندار ویژه شهرستان مرودشت با مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس
  • کشف سه خودرو سرقتی در سه عملیات جداگانه توسط پلیس مرودشت
  • آمادگی بالای ستاد مدیریت بحران شهرستان در مواجهه با بحران ها
  • محور تخت جمشید یک محور فرهنگی و شناسنامه مرودشت است
  • زندگی در کنار پسماندهای عفونی!
  • کسب مدال های رنگارنگ مسابقات کیوکوشین کاراته ایچی گکی قهرمانی کشور
  • تجمع بزرگ بسیجیان در مرودشت برگزار شد
  • حضور تاریخی ۲وزنه بردار جوان مرودشتی در رده‌ی سنی بزرگسالان در رقابت‌های جهانی
  • بررسی و رفع مسائل حوزه تولید و صنعت شهرستان باحضور اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی
  • مدیرجدید آموزش و پرورش شهرستان مرودشت منصوب شد
  • شکل گیری مرکز رسیدگی به امور مساجد، زمینه حضور جوانان را فراهم می سازد
  • اجراي طرح مبارزه با خرده فروشان و جمع آوري معتادين متجاهر در"مرودشت"
  • حمایت قاطع عبداللهی از کشاورزان
  • انتصاب سیمین رحیمی بعنوان رئیس اداره کتابخانه های عمومی مرودشت
  • اقدامات بیمه سلامت در خدمات دهی به روستائیان و اقشار کم درآمد شایان تقدیر است
  • رژیم غاصب صهیونیستی توان مقابله با حزب الله را ندارد
  • حمایت کامل دولت و وزارت جهادکشاورزی به توسعه‌ی کشت های گلخانه‌ای
  • شرکت گسترده مردم مرودشت در راهپیمایی ۱۳ آبان
  • سفر رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و معاونین وزارت جهاد کشاورزی به شهرستان مرودشت
  • خداحافظی فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت پس از ۱۵۷۰ روز خدمت صادقانه در شهرستان
  • ایستگاه فطار شهری مرودشت؛ آیا شان مرودشت این است؟
  • تشییع و خاکسپاری شهید علیزاده شهید حادثه تروریستی تفتان در مرودشت
  • ارتقا ورزشکاران از قهرمان به پهلوان با تمرین و تزکیه
  • جولان سگ های ولگرد چالش سلامت شهروندان مرودشتی
  • چمن زمین فوتبال بوستان نیایش بازسازی و نوسازی شد.
  • شروع کوبنده بارشهل در سال زراعی 1403
  • آمادگی کامل شهرستان مرودشت جهت برگزاری دقیق و جامع سرشماری کشاورزی
  • دومین همایش ملی پژوهشهای نوین در علوم ورزشی در مرودشت برگزار خواهد شد.
  • اجرای عملیات لوله گذاری در ورودی شهر مرودشت
  •  

     

     


    راه‌‌های کاهش مشکلات ترافیک در شهرها

    نويسنده - خبرنگار: نادر امیدوار

     
    2988
    :كد
    جمعه 15 اسفند 1393

    برخی از راه‌کارهای حل این معضل، شامل گسترش حمل و نقل عمومی، توجه ویژه به برنامه‌‌ریزی شهری و اجباری شدن استفاده از خودروهای همگانی برای جابه‌‌جایی کارمندان و پرسنل سازمان‌‌ها و اداره‌‌ها است.



    مراکز اصلی شهرها به ندرت خلوت هستند. مشکلات ناشی از ترافیک در همه جای دنیا موجب نارضایتی مردم است. ترافیک زیاد موجب تاخیر در انجام امور شهری و کاهش بازدهی اقتصادی فعالیت‌‌های شهروندان، افزایش آلودگی هوا و آلودگی صوتی و اثرات منفی بر محیط زیست و هم‌چنین ایجاد خستگی و استرس ناشی از رانندگی در ترافیک‌‌های سنگین برای شهروندان می‌شود.
    هم‌‌چنان که شهرها گسترش می‌‌یابند، به تعداد خودروهایی که فضای خیابان‌‌ها را اشغال می‌کنند، هم اضافه می‌‌‌‌شود و افزایش حجم ترافیک به یک مشکل اساسی تبدیل می‌‌شود. برخی از راه‌کارهای حل این معضل، شامل گسترش حمل و نقل عمومی، توجه ویژه به برنامه‌‌ریزی شهری و اجباری شدن استفاده از خودروهای همگانی برای جابه‌‌جایی کارمندان و پرسنل سازمان‌‌ها و اداره‌‌ها است.

    حمل و نقل عمومی یکی از راه‌‌های مقابله با ترافیک، پرداختن ویژه به حمل و نقل عمومی است. استفاده از مسیرهای ویژه برای اتوبوس، احداث پارکینگ و ارائه‌‌ی خدمات به شهروندانی که خودروی خود را در این پارکینگ‌‌ها می‌‌گذارند و از سیستم‌‌های حمل و نقل عمومی برای رفتن به مراکز اصلی شهر استفاده می‌کنند، سرمایه‌‌گذاری برای ایجاد سیستم‌‌های حمل و نقل عمومی سریع مثل مترو یا اتوبوس‌‌های تندرو، از راه‌‌های مدیریت ترافیک هستند.

    برنامه‌‌ریزی شهری

    یکی از مسائلی که موجب افزایش حجم ترافیک می‌‌شود، گسترش شهرها و جابه‌‌جایی روزانه‌‌ی افرادی است که در مناطق حومه‌‌ی شهر زندگی می‌کنند و به مراکز اصلی شهر رفت و آمد می‌نمایند. این سفرهای روزانه از حومه به مناطق مرکزی شهر، موجب گسترش ترافیک و مشکلات ناشی از آن می‌‌شود. ایجاد اماکن اقامتی موقت در مراکز اصلی شهر برای اسکان چند روزه‌‌ی این افراد و کاهش رفت و آمد آن‌‌ها از محل کار به مناطق مسکونی خود، می‌‌تواند تا حدی مشکلات ترافیک را کاهش دهد.

    استفاده از خودروهای همگانی برای سازمان‌‌ها و اداره‌ها

    در برخی از شهرهای بزرگ، اجرای این طرح در مدیریت ترافیک بسیار موثر بوده است. اجباری شدن استفاده از خودروهای عمومی برای دانش آموزان و کارکنان مدارس، مراکز تجاری و فروشگاه‌‌ها، دانشگاه‌‌ها و سایر سازمان‌‌ها برای رفت و آمدشان به محل کار، در ترویج فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه‌‌ی عمومی بسیار موثر است.
    ترافیک همواره در مناطق شهری وجود دارد. برنامه‌ریزان شهری و مسئولان اجرایی و شهروندان، همگی بر ضرورت حل معضل ترافیک اتفاق نظر دارند. عاملی که مسئله را پیچیده‌‌تر می‌‌کند، به توافق نرسیدن بر نوع راه حل است.. طراحان شهری باید از طریق پروژه‌‌های دقیق به ایجاد فضای مورد نیاز جدید برای سامان‌دهی ترافیک بپردازند. برای طراحی و اجرای این طرح‌ها به اطلاعات دقیق، تجزیه و تحلیل اطلاعات و بودجه نیاز است.

    راه‌کارها:

    ۱- مناطقی که مشکل دارند و علت مشکل آن‌ها را پیدا کرده طراحی برخی از خیابان‌ها به گونه‌ای است که باعث توقف خودروها می‌شود و به اصطلاح راه‌ را بند می‌آورد. این خیابان‌ها را شناسایی و به جمع‌آوری اطلاعات لازم و تحلیل آن‌ها بپردازیم هم‌چنین باید تعداد ماشین‌هایی را که در مناطق مختلف شهر به طور میانگین در رفت و آمد هستند، محاسبه کنیم در اکثر موارد، در همان خیابان‌های ده‌‌ها سال پیش، تعداد ماشین‌های در حال رفت و آمد، چندین برابر شده است. در چنین مواردی یکی از اقدامات ضروری، ایجاد مسیر جدید تعریض خیابان است.

    ۲- یکی از راه‌های تامین بودجه و هم‌چنین کنترل کردن جریان ترافیک، دریافت عوارض و هزینه بابت عبور از برخی مناطق خاص و مرکز شهر است.

    ۳- گسترش حمل و نقل عمومی هم‌زمان با گسترش و تجهیز را‌ه‌ها هم از اقدامات لازم برای کنترل و کاهش ترافیک است. در مناطقی از شهرکه همیشه با معضل ترافیک روبه‌رو هستند، ایجاد یک سرویس حمل و نقل کارآمد و سریع، موجب کاهش قابل توجه تعداد خودروهای شخصی می‌شود.

    ۴- الگوهای توسعه‌ی شهری باید از جهت ایجاد سازمان‌ها و اداره‌های جدید و مکان‌هایی که محل تجمع افراد هستند، کنترل شوند. اگر همه‌ی سازمان‌ها و اداره‌ها در مراکز اصلی شهر ساخته شوند، موجب افزایش ترافیک و عبور و مرور در این مناطق می‌شوند. بنابراین باید بخشی از این سازمان‌ها را به حومه‌ی شهر انتقال داد و ساختمان‌های اداری جدید را در این مناطق ساخت. از این طریق می‌توان حجم وسیعی از بار ترافیک را به مناطق حومه و اطراف شهر انتقال داد و ترافیک را در همه‌ی نقاط شهر تعدیل کرد.

    ۵- توزیع مناسب و برابر امکانات و پیش‌رفت‌ها در نقاط مختلف شهر، عامل مهمی در کاهش بار ترافیک در نقاط پر ازدحام شهر است. کلیه‌ی امکانات رفاهی و شهری در مناطق مختلف شهر باید به صورت یکسان توزیع شود تا از جابه‌جایی‌های شهروندان از نقاط محروم از امکانات به نقاط پیش‌رفته و مجهز شهری کاسته شود.

    ۶- مطالعه و بررسی مناطق مختلف شهر از جهت تغییراتی که برای کنترل ترافیک در هر منطقه مورد نیاز است و مشخص کردن کوتاه مدت یا بلندمدت بودن ایجاد این تغییرات، بسیار ضروری است.


    منبع:آفتاب مرودشت



    نظرات بینندگان
    شهروند  کوچه کلینیک تخت جمشید رو تعریض کنید 17 شهریور رو بوسیله یه زیر گذر به ژیان وصل کنید یک بریدگی سر سوپر گوشت رو ببندید اول کوچه نیک ایین رو تعریض کنید کوچه سینما قدیم رو تعریض گنید و خیلی کارای دیگه
    ارسال نظرات
    نام
    ایمیل
    نظر*  
    کد امنیتی جمع 4 با 4
     

      - نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
    - نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.

     

     

     

     
     
    +تبلیعات در سایت مرودشت آنلاین با تعرفه های استثنائی - 09394084008
     
    2186
     
       
      logo-samandehi

    صفحه اصلی

    مدیریت سایت

    ارتباط با ما

    خبرنامه

    ایمیل

    آرشیو

    جستجو

    پیوند ها

    سفارش تبلیغات

    RSS

     

    بهترین نمایش در 768*1024     |    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرودشت آنلاین می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.    |    طراحی و تولید: H. Mokhtari