صفحه اصلی   |   www.marvdashtnama.ir   |   

 

آخرین اخبار

  • پیام تبریک مدیر آموزش و پرورش مرودشت به مناسبت عید سعید فطر
  • قدرت نمایی و تيراندازي با سلاح در روز 13 فروردين//دستگیری متهمین در مرودشت
  • بلاگرها از کدام خدا سخن می‌گویند؟
  • وقتی به بوی تعفن تورم عادت کرده ایم!
  • روز قدس تحقق نابودی اسرائیل و روز حیات اسلام است
  • گزارش تصویری: راهپیمایی روز قدس در مرودشت
  • تماشا کنید: ماجرای یک سرقت بزرگ / گوزن زرد ایرانی چگونه اسرائیلی شد؟
  • تخت جمشید با بیش از 290 هزار بازدید در رتبه دوم توجه گردشگران
  • ثبت بیش از ۱۷ هزار نفر روز مسافر در مدارس مرودشت
  • عکاسی حیرت انگیز یک خلبان
  • تفرجگاه تنگ بستانک(بهشت گمشده) کامفیروز شهرستان مرودشت به میراث فرهنگی فارس واگذار شد
  • اول، بساط دلالی باید جمع شود
  • وابستگی مجامع بین المللی به غرب دلیل سکوت در برابر جنایات رژیم غاصب می باشد
  • دادستان شهرستان مرودشت از برخورد جدی و قانونی با پدیده گران‌فروشی و کم فروشی در اماکن تحت پوشش میراث فرهنگی مرودشت خبر داد.
  • بازگشایی آبراهه‌های تخت جمشید مقابل گردشگران نوروزی
  • پایان موج نخست سفرهای نوروزی / بیش از ۱۱هزار نفر از هم میهنانمان در مدارس شهرستان مرودشت اسکان موقت داده شدند
  • مجموعه جهانی تخت جمشید با ۶۶ هزار بازدید کننده تا 5 فروردین
  • فارس استان برتر کشور در اسکان مهمانان نوروزی درمدارس در پایان دور اول سفرهای نوروزی ۱۴۰۳
  • تحقق شعار سال باعث اقتدار کشور می شود
  • روایتی از عملیاتی که جهان را تکان داد
  • نقش رستم مرودشت؛ تاریخچه، جاذبه‌ها و تصاویر
  • پاسارگاد؛ بقایای تاریخ هخامنشی
  • ۱۰ هزار مسافر نوروزی لحظه تحویل سال را در تخت جمشید جشن گرفتند
  • مرد سال ورزش ایران: هادی چوووووووپان!
  • ۵۲ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در مرودشت آماده شد
  • اعلام صحت انتخابات در ۱۲ حوزه انتخابیه فارس توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید
  • رعایت شئونات دینی و اسلامی مورد توجه مردم وگردشگران باشد
  • 37 دوره مهارتی در قالب طرح افزایش نفوذ دانش در مرودشت برگزار گردید
  • درخشش بانوان مچ اندازی مرودشت در رقابت های قهرمانی ایران
  • مرودشت فاتح مسابقات قهرمانی اهداف پروازی استان فارس
  •  

     

    استاندار فارس بیان کرد:
    به ایمانیه گفتم از بین پیغمبران جرجیس را انتخاب کردی؟

     
    2838
    :كد
    چهارشنبه 26 آذر 1393

    استاندار فارس همچنین اعلام کرد که از این به بعد سالن سینا و صدرای دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سالن جهاد دانشگاهی از نظر ما دیگر محیط دانشگاهی قلمداد نمی‌شود بلکه محیط بیرونی است چراکه اگر محیط دانشگاهی باشد ما نمی‌توانیم در آن ورود پیدا کنیم!



    به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، استاندار فارس از فعال کردن شورای گفتگو خبر داد و گفت: یکی از اقدامات ما فعال کردن شورای گفتگو بین بخش خصوصی و سازمان‌های دولتی است که گرفتاری‌های بخش خصوصی را حل کند و مشکلاتی که در استان قابل حل نیست را به سایر دستگاه‌های مرتبط در تهران ارجاع دهیم و آن‌ها به دولت منعکس و دولت هم در قالب لایحه به مجلس پیشنهاد دهد تا مشکلات بخش خصوصی حل شود.

    سیدمحمد احمدی در جلسه شورای اداری استان فارس که به میزبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه با موضوع وقف جمعی برگزار شد، تصریح کرد: برای تسریع در برنامه‌های اجرایی، جلسه شورای اداری نباید تنها در استانداری برگزار شود و تشکیل آن در اداره‌ها به‌صورت ادواری ضروری است.

    وی با بیان اینکه شورای اداری، اتاق فکر استان است و نمی‌خواهیم جلسات تشریفاتی تشکیل دهیم و فقط سخنرانی کنیم، اظهار کرد: منتظر نظرات و پیشنهادات سازنده مدیران و مسئولین دستگاه‌های استان هستیم.

    مقام ارشد دولت در استان فارس بر تلاش برای رسیدن فارس به جایگاه شایسته خود تاکید کرد و متذکر شد: در برخی استان‌ها هر یک از مسئولین و مدیران دستگاه‌ها مانند یک استاندار تلاش و عمل می‌کنند و به همین دلیل آمار بیکاری در آن استان‌ها کم و از وضعیت مطلوبی برخوردارند.

    اگر فرمانداری نتواند سرمایه گذار جذب کند جواب تلفن وی را نمی دهم

    احمدی با بیان اینکه عقب‌ماندگی‌ها از قبل زیاد است و باید همه تلاش کنند تا استان را به وضعیت مطلوب برسانیم، گفت: راهی جز بهره‌گیری از توانمندی‌های بخش خصوصی و ظرفیت‌های نهفته فارس نداریم که فرمانداران هم در زمینه جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال باید بیشتر تلاش کنند و اگر فرمانداری موفق نشود حداقل دو سرمایه‌گذار را جذب و ایجاد اشتغال کند، باید پاسخگو باشد و حاضر نیستم حتی تلفن وی را جواب دهم.

    وی با بیان اینکه با حضور دکتر نوبخت در استان پیش از تصویب بودجه 94 وضعیت استان در این بودجه ارتقا یافت، خاطرنشان کرد: مدیران برای هزینه‌کردن و دریافت اعتبارات بیشتر تلاش کنند و هر مشکلی باشد، اعلام نمایند تا پیگیری و کمک کنیم چراکه با تلاش بیشتر می‌توان اعتبارات بیشتر از آنچه مصوب شده را از جاهای مختلف دریافت کرد همچنانکه 200میلیارد تومان اعتبار علاوه بر بودجه مصوب جذب شد از جمله اینکه از دفتر مقام معظم رهبری برای اتمام پروژه‌های مصوب سفر معظم‌له مجددا 75میلیارد تومان اعتبار گرفتیم. همچنین به واسطه سفر جهانگیری، معاون رئیس‌جمهور 75 میلیارد تومان اعتبارات خشکسالی دریافت کردیم که اعتبارات خشکسالی از 20 میلیارد تومان در سال گذشته به 126 میلیارد تومان در سال جاری افزایش‌ یافته است.

    استاندار فارس با بیان اینکه وقتی رقم دو درصد نفت و گاز استان افزایش می‌یابد که استخراج نفت و تولیدات آن در استان انجام شود، اعلام کرد: قرار است با اتان‌گیری از پالایشگاه پارسیان خوراک 5 پتروشیمی استان فارس که راکد مانده بود، تامین شود.

    به‌زودی کلنگ احداث پالایشگاه دوم شیراز به زمین زده می شود

    احمدی با اشاره به مشکلات زیست‌محیطی احداث پالایشگاه دوم شیراز خاطرنشان کرد: این مشکلات با صحبت با خانم ابتکار برطرف شده و مجوز ساخت این پالایشگاه گرفته‌شده است و به‌زودی کلنگ آن به زمین زده می‌شود.

    احمدی با بیان اینکه بسیاری از کارخانه‌های و صنایع استان تعطیل شدند، عنوان کرد: کارخانه صنایع الکترونیک به دلیل وابسته بودن به وزارت دفاع تعطیل نشده و به دلیل صادرات ارزی از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است که حاصل تلاش جمعی بین دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی بوده است.

    تصویب کردیم که فارس به عنوان پایتخت فرهنگی و قطب الکترونیک کشور تصویب شود

    مقام ارشد دولت در استان فارس اعلام کرد که در جلسات مختلف با حضور مقامات و مسئولین کشوری تصویب کردیم که فارس به عنوان پایتخت فرهنگی و قطب الکترونیک کشور تصویب شود.

    بانک ها دندان روی جگر بگذارند تا چرخ کارخانه‌ها بچرخد

    وی همچنین با تاکید بر اینکه بانک‌ها باید تدابیری اتخاذ کنند تا شاهد تعطیلی واحدهای تولیدی نباشیم، اظهار کرد: بانک‌ها80 هزار میلیارد تومان وام‌های زودبازده از مردم طلب دارند که بانک‌ها باید تدبیر کنند و دندان روی جگر بگذارند تا چرخ کارخانه‌ها بچرخد و بتوانند وام‌های گرفته شده را پس دهند اما اگر کارخانه تعطیل شود چیزی جز تکه‌های آهن به بانک نمی‌رسد. همچنین ضروری است بانک‌ها تدبیر کنند که وام‌های سرمایه‌گذاری در جاهای دیگر مصرف نشود.

    از آیت الله ایمانی متشکرم

    احمدی در ادامه درمورد اهمیت وقف جمعی ضمن تشکر از آیت‌الله ایمانی که در این خصوص به صورت کارشناسانه وارد شدند، گفت: بیمارستان سرطان جنوب کشور در راستای وقف جمعی در شیراز در حال احداث است که با اجرایی شدن آن شاهد کاهش هزینه بیماران سرطانی در کشور به‌ویژه استان فارس هستیم.

    استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در ‌حالی که تهدیدهای داعش و سلفی‌ها وجود داشت، حضور 20 میلیون شیعه از 60 کشور جهان در عاشورای حسینی در کربلا، دنیا را به شگفتی و تعجب واداشت.

    وی با بیان اینکه یک میلیون و 600هزار ایرانی به صورت معجزه‌آسایی به کربلا رفتند، خاطرنشان کرد: برای ارائه تسهیلات به زائران 700 اتوبوس از استان فارس در مرزهای مهران و شلمچه حضور یافته و وظیفه انتقال زائران را بر عهده داشته است.

     

    اتفاقات روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تمام دلسوزان انقلاب را متاثر کرد

     

    مقام ارشد دولت در استان فارس در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به واقعه روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن بیان اینکه این اتفاق تمام دلسوزان نظام و انقلاب را متاثر کرد و همه نگران شدیم، این ماجرا را این گونه شرح داد: بنده از وزارت کشاورزی به ترکیه ماموریت داشتم که با همتای خود در ترکیه ملاقات کردم و قرار شد مبادلات اقتصادی داشته باشیم و طرفین در این خصوص نمایشگاه‌هایی را در شیراز و شهرهای مختلف ترکیه برگزار کنند که پس از این ماموریت ساعت 11 روز 16 آذر وارد استانداری شدم و ساعت از 12 گذشته بود که شنیدم فردی برای سخنرانی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز دعوت شده است.

    احمدی با اذعان به اینکه در سطح کشور همه نگران وقایع روز 16 آذر بودند، تاکید کرد: کشور به آرامش و امنیت نیاز دارد و مردم باید راحت باشند و دغدغه‌ای نداشته باشند و ما اگر نمی‌توانیم مشکلشان را حل کنیم حداقل مشکلی هم برایشان ایجاد نکنیم.

    به ایمانیه گفتم آقای دکتر از بین پیغمبران، «جربیس» را انتخاب کردی؟!

    استاندار فارس با بیان اینکه در جلسه شورای تامین استان در بند اول مصوبات اعلام کردیم که دانشگاه‌ها از دعوت افراد حاشیه‌ساز خودداری کنند و فردی که بخواهد حاشیه‌سازی کند نباید در دانشگاه صحبت کند، ادامه داد: ساعت 14 روز 16 آذر با دکتر ایمانیه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تماس گرفتم و گفتم آقای دکتر از بین پیغمبران، «جربیس» را انتخاب کردی؟! نمی‌شد از شخص دیگری برای سخنرانی دعوت می‌کردید؟ از شما بعید است! که وی در پاسخ گفت نگران نباشید، در محیط دانشگاه هستیم، خودمان مدیریت می‌کنیم که مشکلی پیش نیاید.

    احمدی با یادآوری اینکه طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، نظارت و دعوت از سخنران در محیط دانشگاه توسط کمیته نظارت دانشگاه انجام می‌شود که متشکل از رئیس دانشگاه، نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه، نماینده وزیر و مدیرکل حراست دانشگاه است، اضافه کرد: براساس مصوبه شورای امنیت کشور برقراری و تامین امنیت جلسات در دانشگاه برعهده شورای تامین استان نیست زیرا امنیتی‌ها و نظامی‌ها نباید وارد محیط دانشگاه شوند و خود مسئولین دانشگاه نسبت به تامین امنیت جلسات باید پاسخگو باشند.

    وی با بیان اینکه ممکن است دانشگاه‌های علوم پزشکی از دستگاه‌های مرجع هم استعلام گرفته باشد اما من نسبت به برگزاری این مراسم احساس خطر کردم، چراکه هادی غفاری چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب هرجا بوده حرکتی کرده است و مطمئن بودم حاشیه‌سازی می‌کند، گفت: شب 16 آذر در دانشگاه فرهنگیان سخنرانی داشتم اما مرتب به اطرافیان می‌گفتم تماس بگیرند که بییند در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اتفاقی نیفتاده است!

    ما رضایت ندادیم! اما نفهمیدیم از کجا ضربه می‌خوریم!/ غفاری نه در بین اصلاح‌طلبان و نه در بین اصولگرایان جایگاهی ندارد

    استاندار فارس با تصریح اینکه هادی غفاری نه در اردوگاه اصلاح‌طلبان است و نه در اردوگاه اصولگرایان و جایگاهی ندارد، اظهار کرد: تعجب ما اینجا بود و من واقعا مشکوکم و مکاتبه کرده‌ام و دستور داده‌ام که دستگاه‌های امنیتی و قضایی ریشه قضیه را پیدا کنند که چه شد که چنین شخصی دعوت شده و چرا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز؟! نگرانی ما از دانشگاه شیراز بود و کسانی برای سخنرانی در این دانشگاه دعوت شدند و ما رضایت ندادیم! اما نفهمیدیم از کجا ضربه می‌خوریم!

    غفاری در سخنرانی خود از خط قرمز عبور کرد/ دانشجویان حق داشتند اعتراض کنند

    احمدی ضمن اظهار تاسف از اینکه غفاری در سخنرانی خود از خط قرمز عبور کرد، اعتراض دانشجویان را به‌حق دانست و افزود: این اتفاق دل همه ما را به درد آورد و در این شکی نیست و دانشجویان حق داشتند اعتراض کنند زیرا کسی نمی‌تواند ببیند به ولی او توهین شود اما ساکت بنشیند.

    مشروعیت همه ما وابسته به ولایت فقیه است

    وی با تاکید بر اینکه خط قرمز ما ولایت فقیه است و مشروعیت همه ما وابسته به ولایت فقیه است و هیچ‌کدام از ما به خودی خود موضوعیتی نداریم و در قانون اساسی نیز بر آن تاکید شده است، ابراز کرد: اگر کسی در دل، ظاهر، وعمل ولایت فقیه را قبول ندارد، برود دنبال کار خودش چراکه ما با تمام وجود به ولی‌فقیه عقیده داریم و لذا هرکسی در هر مقامی در هر جایی و نقطه‌ای حق عبور از این خط قرمز و اهانت به ساحت مقدس ولایت فقیه را ندارد.

    اداره اطلاعات فارس از غفاری به دادگاه روحانیت شکایت کرد

    استاندار فارس با اعلام اینکه سخنان غفاری به شدت محکوم است و اداره اطلاعات با هوشمندی تمام نسبت به وی در دادگاه ویژه روحانیت اقامه شکایت کرد، خاطرنشان کرد: از این پس انتخابات را در پیش داریم و قطعا افراد زیادی برای سخنرانی به فارس دعوت می‌شوند که ممکن است برخی هم بدشان نیاید که شهرها را به‌هم بریزند اما بدانند ما با خون جگر داریم کشور را اداره می‌کنیم و می‌خواهیم امنیت آن را با کمک و تشریک مساعی همه مردم و دستگاه‌ها تامین کنیم و من دست همه کسانی که برای حفظ آرامش استان تلاش می‌کنند را می‌بوسم چراکه ما در فضای آرام می‌توانیم کار کنیم.

    احمدی اظهار کرد: به دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌ها اعلام می‌کنیم که هر دانشگاه، سازمان و تشکیلاتی که بخواهد سخنران دعوت کند ما سخنران را چک می‌کنیم و دانشگاه‌ها هم تا نظر ما را نگیرند نباید در هیات نظارت دانشگاه آن را مطرح کنند!

    اجازه نمی دهیم هر کس هر چی دلش خواست بگوید

    وی با بیان اینکه آزادی بیان هست و دموکراسی و مردم‌سالاری در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد و مردم باید حرفشان را بزنند، در عین حال خاطرنشان کرد: آزادی معنی دارد و انسان‌ها را مقید می‌کند و هیچ کسی آزاد نیست که هرچه دلش خواست بگوید و این خلاف تصور و عقل است که هرکس هرچه دلش بخواهد بگوید و ما هم چنین اجازه‌ای را نخواهیم داد.

    از این به بعد سالن سینا و صدرای و سالن جهاد دانشگاهی دیگر محیط دانشگاهی قلمداد نمی‌شود!

    استاندار فارس همچنین اعلام کرد که از این به بعد سالن سینا و صدرای دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سالن جهاد دانشگاهی از نظر ما دیگر محیط دانشگاهی قلمداد نمی‌شود بلکه محیط بیرونی است چراکه اگر محیط دانشگاهی باشد ما نمی‌توانیم در آن ورود پیدا کنیم!

    من نگذاشتم ابتکار در جهاد دانشگاهی سخنرانی کند/ در هیئت دولت علیه من جوسازی شد

    مقام ارشد دولت در استان فارس با یادآوری اینکه خانم ابتکار، معاون رئیس‌جمهور از سوی برادران اصلاح‌طلب برای سخنرانی در جهاد دانشگاهی دعوت شده بود، گفت: در استانداری به خود وی گفتم که من اجازه نمی‌دهم کسی در این سالن سخنرانی کند زیرا مراکز حساس و حیاتی استان در این قسمت است و اگر اتفاقی بیافتد شهر قفل می‌شود و بنده با کمال احترام شما را برای سخنرانی در سالن احسان همراهی می‌کنم اما این موضوع در هیات دولت هم مطرح و در آنجا جوسازی‌ها علیه من شد.

    به باهنر گفتم خون از دماغ کسی بیاید بنده باید پاسخگو باشم

    احمدی همچنین با اشاره به لغو سخنرانی باهنر در سالن جهاد دانشگاهی که از طرف اصولگرایان دعوت شده بود، یادآور شد: بنده در تهران بودم و خود مهندس باهنر شخصا با من تماس گرفت و من به وی گفتم شما معاون قوه مقننه، خانم ابتکار معاون قوه مجریه و بنده هم نماینده قوه مجریه اما با کسی تعارف نداریم و اگر حتی خون از دماغ کسی بیاید بنده باید پاسخگو باشم بنابراین به نفع شما و شیراز نیست که در این سالن سخنرانی کنید و در هر سالن دیگری قدم شما بر سر و چشم ما هست.

    فکر نمی‌کنم کمتر از دیگران دلسوز باشیم

    مقام ارشد دولت با تاکید بر اینکه خط قرمز ما و موجودیت ما مشخص است و اهل جبهه و جنگ بودیم و بازمانده شهدا و دستبوس خانواده رزمندگان و ایثارگران هستیم، اظهار کرد: افتخار ما دفاع از حیثیت و کیان نظام است و همه ارکان نظام باید از مقام شامخ رهبری حمایت، حفاظت و دفاع کنیم و در این خصوص فکر نمی‌کنم کمتر از دیگران دلسوز باشیم و مطمئن باشید با تمام وجود از خط و ربط کشورمان دفاع می‌کنیم.

    اجازه نمی‌دهیم شیراز جولانگاه هرکسی شود/ به دنبال پیدا کردن سرنخ‌های دعوت از غفاری هستیم

    استاندار فارس بر اینکه اجازه نمی‌دهیم شیراز جولانگاه هرکسی شود و بخواهد آرامش شهر را بر هم بزند، تاکید و اظهار کرد: با قاطعیت و ظرافت به دنبال پیدا کردن سرنخ‌های دعوت از غفاری هستیم و تا به حقیقت نرسیم، آرام نمی‌نشینیم.

    گفتنی است در این جلسه از 101 وقف جدید در استان فارس رونمایی شد و احمدی، استاندار فارس مبلغ 5 میلیون تومان و آیت‌الله ایمانی، نماینده ولی‌فقیه در فارس مبلغ 15 میلیون تومان از اوراق مشارکت وقف جمعی برای ساخت بیمارستان سرطان جنوب کشور را خریداری کردند.


    منبع:شیرازه



    نظرات بینندگان
    ارسال نظرات
    نام
    ایمیل
    نظر*  
    کد امنیتی جمع 4 با 4
     

      - نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
    - نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.

     

     

     

     
     
    +تبلیعات در سایت مرودشت آنلاین با تعرفه های استثنائی - 09394084008
     
    1459
     
       
      logo-samandehi

    صفحه اصلی

    مدیریت سایت

    ارتباط با ما

    خبرنامه

    ایمیل

    آرشیو

    جستجو

    پیوند ها

    سفارش تبلیغات

    RSS

     

    بهترین نمایش در 768*1024     |    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرودشت آنلاین می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.    |    طراحی و تولید: H. Mokhtari