صفحه اصلی   |   www.marvdashtnama.ir   |   

 

آخرین اخبار

  • پیام تبریک مدیر آموزش و پرورش مرودشت به مناسبت عید سعید فطر
  • قدرت نمایی و تيراندازي با سلاح در روز 13 فروردين//دستگیری متهمین در مرودشت
  • بلاگرها از کدام خدا سخن می‌گویند؟
  • وقتی به بوی تعفن تورم عادت کرده ایم!
  • روز قدس تحقق نابودی اسرائیل و روز حیات اسلام است
  • گزارش تصویری: راهپیمایی روز قدس در مرودشت
  • تماشا کنید: ماجرای یک سرقت بزرگ / گوزن زرد ایرانی چگونه اسرائیلی شد؟
  • تخت جمشید با بیش از 290 هزار بازدید در رتبه دوم توجه گردشگران
  • ثبت بیش از ۱۷ هزار نفر روز مسافر در مدارس مرودشت
  • عکاسی حیرت انگیز یک خلبان
  • تفرجگاه تنگ بستانک(بهشت گمشده) کامفیروز شهرستان مرودشت به میراث فرهنگی فارس واگذار شد
  • اول، بساط دلالی باید جمع شود
  • وابستگی مجامع بین المللی به غرب دلیل سکوت در برابر جنایات رژیم غاصب می باشد
  • دادستان شهرستان مرودشت از برخورد جدی و قانونی با پدیده گران‌فروشی و کم فروشی در اماکن تحت پوشش میراث فرهنگی مرودشت خبر داد.
  • بازگشایی آبراهه‌های تخت جمشید مقابل گردشگران نوروزی
  • پایان موج نخست سفرهای نوروزی / بیش از ۱۱هزار نفر از هم میهنانمان در مدارس شهرستان مرودشت اسکان موقت داده شدند
  • مجموعه جهانی تخت جمشید با ۶۶ هزار بازدید کننده تا 5 فروردین
  • فارس استان برتر کشور در اسکان مهمانان نوروزی درمدارس در پایان دور اول سفرهای نوروزی ۱۴۰۳
  • تحقق شعار سال باعث اقتدار کشور می شود
  • روایتی از عملیاتی که جهان را تکان داد
  • نقش رستم مرودشت؛ تاریخچه، جاذبه‌ها و تصاویر
  • پاسارگاد؛ بقایای تاریخ هخامنشی
  • ۱۰ هزار مسافر نوروزی لحظه تحویل سال را در تخت جمشید جشن گرفتند
  • مرد سال ورزش ایران: هادی چوووووووپان!
  • ۵۲ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در مرودشت آماده شد
  • اعلام صحت انتخابات در ۱۲ حوزه انتخابیه فارس توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید
  • رعایت شئونات دینی و اسلامی مورد توجه مردم وگردشگران باشد
  • 37 دوره مهارتی در قالب طرح افزایش نفوذ دانش در مرودشت برگزار گردید
  • درخشش بانوان مچ اندازی مرودشت در رقابت های قهرمانی ایران
  • مرودشت فاتح مسابقات قهرمانی اهداف پروازی استان فارس
  •  

     


    نقد و تحلیلی بر مصاحبه آقای اسماعیل استواری

    نويسنده - خبرنگار: رحیم مختاری

     
    2660
    :كد
    سه شنبه 1 مهر 1393



    در سایت خبری،تحلیلی مرودشت آنلاین مصاحبه ای با آقای اسماعیل استواری عضو محترم شوراء شهر مرودشت در راستای فعالیت شوراء و شهرداری قرار گرفته است که نکاتی چند پیرامون آن مورد توجه می باشد:  
    : 1-((واقعا با وجود عدم دریافت هیچ گونه وجهی از دولت و وجود تحریم های بسیار، شجاعت و جسارت زیادی نیاز است که به طور رایگان به آسفالت و جدول کشی معابر پرداخت و کارهای را انجام داد که در سال های گذشته بی سابقه بوده است...)) این مورد با صحبت های نماینده محترم مجلس شورای اسلامی تعارض دارد،که یا می تواند نشان دهنده عدم ارتباط و هماهنگی کافی نهاد شهرداری با نماینده محترم باشد، یا از سوی دیگر شهرداری که ادعا میکند اینقدر بدهکار هست و در طول مبارزات انتخاباتی 24 خردادماه آقای استواری بر ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری شعار می دادند و تاکید می کردندکه شهرداری از درآمد پایدار برخوردار نیست،حال چگونه در طول این یکسال برای شهرداری این همه درآمد ایجاده شده که طبق ماده 76 بند 10 از انتشار آن برای اطلاع عموم امتناع می کنند و نیازی به کمک دولت هم نیست!در صورتی که با رای مستقیم مردم به شوراء راه یافتید و نباید گفت:مصلحت ایجاب نمی کند.و نباید برای خود خطوط قرمز مصنوعی ایجاد کرد،یا منافع شهر را قربانی مصلحت نباید کرد. . مورد دیگر تحریم هاست که در طول این مدت برای مدیرانی که سوءمدیریت دارند بهانه ای شده که عملکرد خود را توجیه کنند.درست است که در طول این سالها تحریم ها بی سابقه بودند،آیا برای کارهای عمرانی یا فرهنگی که باید در سطح شهر انجام بگیرد یا به عبارتی برای تحقق بخشیدن به فصل ششم قانون شهرداری(در وظایف شهرداری)واقعا تحریم ها مانعی شده اند که وظایف به درستی انجام نگیرد؟ در راستا تحقق بخشیدن به ماده55 قانون شهرداری که در 57 بند، مورد توجه مقنن قرار گرفته است،اجرایی شدن کدامیک منوط به رفع تحریم هاست؟

     

    2-جنابعالی در حداقل 4 مورد عملکرد سلف خود را زیر سوال بردید،که در دوران گذشته کشتی شهر بر گل نشسته و حالا بر روی امواجی از دریا قرار گرفته،باید این را گفت:که در دوره قبل شهردار محترم بودجه شهرداری را بر توسعه فضای سبز هزینه میکردند،مثل پارک پرستار،پارک پردیس و کتابخانه آن،پارک حاشیه ای خلیج فارس،بوستان ملت و بلوار شصت متری،پمپ گاز،ساماندهی گلزار شهدا و...(علی رغم انتقاداتی که وارد است) شهردار فعلی در جدول کشی،زیرسازی و آسفالت تمرکز کرده اند.در برنامه ریزی های هر دو عدم رعایت عدالت مشهود بوده و هست.این در صورتی است که شهردای ها براساس محله محوری حرکت می کنند،که بدلیل نادیده گرفتن این اصل اساسی عدالت هم قربانی شده است.آنچه که برای برخی از نقاط شهری در اولویت اول است برای برخی دیگر اینگونه نیست، همان گونه که تبصره 1 بند 6 ماده 55 بیان می کند، یک هنرمند اولویت اولش راه اندازی سینما و تماشاخانه است،همان گونه که برای ساماندهی وضعیت دست فروشان هنوز اقدامی انجام نگرفته یا مغفول ماندن بسیاری از بندهای همین ماده 55 که نویسنده این سطور، در قسمت نظرات سایت مرودشت آنلاین به آن ها اشاره کرده است.همان طور که مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس جمهور و اعضای دولت فرمودند:(رعایت انصاف در انتقاد از اقدامات و سیاست های دولت های گذشته،همواره دولت ها نسبت به دوره های گذشته خود منتقد بوده اند که ایرادی هم ندارد،اما این انتقاد نباید حالت اغراق آمیز و تخریب پیدا کند...اگر برخی سیاست ها یا عملکردهای دوره گذشته را قبول نداریم، بهترین شیوه،اصلاح آن در عمل است و این روش بهتر از اظهارنظر است.)

     

    3- ((وضعیت بودجه های عمرانی کشور زیاد مناسب نیست)) این گفته، آنچه را که به ذهن متبادر می کند،دولتی بودن بودجه های شهرداری است،این در صورتی است که شهرداری یک نهاد عمومی و غیر دولتی است که درامد‌های خود را از محل درآمدهای وصولی از شهروندان،موسسات وکارخانجات... تامین می‌نمایند. طبق آئین نامه شهرداری ها فصل دوم درآمد‌ها ماده 29 دولت هیچ گونه الزامی برای پرداخت وجه به شهرداری ها را ندارد بلکه می تواند کمک هایی اعطا کند،که در برخی از مواد قانونی و اسناد بالا دستی به آن اشاره شده است.به عبارتی دیگر نیازمندی به بودجه های دولتی، که در شرایط فعلی برخورداری از آنها با مشکلاتی همراه است.

     

    4- در همایش اجرایی کردن سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری محور فعالیت های شهرداری ها در روزهای 10و11 خردادماه در مشهد که منجر به صدور بیانیه ای از سوی شهرداران،معاونان و مدیران اقتصادی و سرمایه گذاری کلانشهر ها و شهرهای بزرگ گردید با محور هایی از سیاست‌ها که مرتبط به فعالیت‌های حوزه اقتصاد شهری می‌باشد، شناسایی و با صدور بیانیه‌ای تاکید شد که موارد ذیل محور تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی در شهرداری‌های کلانشهرها و شهرداری‌های مراکز استان با رویکردها و راهبردهای زیر قرار گیرد:

    الف)رویکردها: جهادی: سهم درآمدهای پایدار در اقتصاد شهری می‌بایست با رشد متناسبی ارتقاء یابد. انعطاف‌پذیر: سیاست‌ها و مقررات حاکم بر اقتصاد شهری متناسب با شرایط مختلف اقتصادی بروزرسانی و اجرایی گردد. فرصت‌ساز: با فراهم آوردن فرصت برای سرمایه گذاری خرد و کلان و تأمین فضای رقابتی در اقتصاد شهری، از کلیه فرصت های ممکن به منظور ایجاد ارزش افزوده برای شهروندان و شهرداری و گسترش درآمدهای پایدار، استفاده گردد. درون‌زا: با نگاه درون‌نگر از تمامی ظرفیت‌ها برای تولید ثروت در راستای توسعه متوازن و عدالت اجتماعی، استفاده گردد. برون‌گرا: استفاده مطلوب از توانمندی و ظرفیت‌های اقتصادی بخش خصوصی جهت پیشبرد برنامه‌های مدیریت شهری

    ب) راهبردها: تأمین شرایط و فعال‌سازی کلیه امکانات و منابع مالی و به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه در فعالیت‌های اقتصادی ساماندهی نوآوری‌ها و ایده‌پردازی‌ها در اقتصاد شهری در راستای پیشبرد اقتصاد دانش‌بنیان. تقویت رقابت‌پذیری در اقتصاد شهری و به کارگیری ظرفیت و قابلیت‌های متنوع بخش خصوصی در انجام وظایف و مأموریت های مدیریت شهری. تلاش جهت ارتقاء شاخص‌های عدالت اجتماعی از طریق فراهم کردن بستر فعالیت بخش خصوصی در مناطق کم‌برخوردار با هدف توسعه متوازن و پایدار شهری. اخذ مصوبات راهگشا از نهادهای قانونگذار و مراجع ذیربط در راستای تسهیل مقررات و گسترش مشوق‌های لازم به منظور توسعه فعالیت بخش خصوصی در اقتصاد شهری. برنامه‌ریزی‌های ویژه برای جذب و تشویق سرمایه‌گذاری خارجی با اولویت کشورهای اسلامی. انجام مبادلات تهاتری در دارایی‌های حاصل از سرمایه‌گذاری، در قبال تعهدات و بدهی‌های شهرداری این موارد باید در راستا سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد.

    حال شهروندان قضاوت کنند،که با بیان این ها و آنچه که در وضعیت اقتصادی و مدیریتی شهر میبینیم،بستر های لازم برای اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی در شهر و شهرداری در طول این یکسال چگونه شکل گرفته است؟برنامه ریزی ها برای مشارکت مردم و بخش خصوصی که از مهترین موارد در اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی است چگونه شکل گرفته؟ هماهنگی های بین بخش های بسار مهم و حیاتی که شریان اصلی اقتصاد شهرستان می باشد چگونه است؟راهکارهای نوین برای ایجاد اشتغال و بهره وری بیشتر برای شهرداریها که نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی است در طول یکسال چگونه بوجود آمده اند؟نقش گردشگری در ایجاد درآمد های پایدار برای شهرداری،که از وضعیت خوبی برخوردارنیست،چگونه می تواند برای تحقق این سیاست ها به کار آید؟هنوز میتوان سوالات بیشتری طرح نمود،اما در مطالب بعدی اشاره خواهیم نمود.

    نتیجه گیری ما این است که نباید با افکار پوپولیستی با مردم و افکار عمومی صحبت کنیم،پوپولیسم با بی ثباتی همراه است،برای این که برخی از افراد به اهدافی که در ذهن خود دارند،به مرور زمان به ان برسند با بیا ن حرف هایی در صدد این هستند که مردم را در یک فضای زمانی و مکانی محصور کنند،که این نوع از افکار فقط برای دوره کوتاهی می تواند مردم را راضی نگه دارد،اما آینده را تخریب و برنامه ریزی هایی که باید براساس علم،منطق و نظرات کارشناسی صورت گیرد،باعث نادیده گرفتن آنها میشود.بعضا این برنامه ها به گونه ای طراحی میشوند،که برگشت ناپذیر میشود.




    نظرات بینندگان
    شهروند  شهرما خیلی مشکل داره و هیچکس بفکرش نیست.چه شهردار چه شورا.چندماهه کارگران شهرداری حقوق نگرفتن؟فقط چندتا خیابان اسفالت شده و یه خیابان موزاییک شده.دیگه چکاری شده تو مرودشت؟پارک زده شده مکان فرهنگی اموزشی زدن یه شهربازی که چندساله بلاتکلیفه یه پارکی نداریم داخلش احساس امنیت کنیم و.... مرودشت بعدشیراز دومین شهره که واقعا نسبت به شیراز هیچکاری داخلش انجام ندادن
    وزیری  بسیار خوب وعالی بود.متشکر از تحلیلی که ارائه دادید.
    حمید  با سلام ضمن تقدیر و تشکر از عوامل سایت خواهشمندم هر مطلبی را روی سایت نگذارید و مطالب پخته را بگذارید ما از تحلیل آقای مختاری چیزی نفهمیدیم
    مجید روزگار  آقاای مختاری پیشنهاد می دهم با مطالعه و دقت بیشتری به تحلیل بپردازید چون مواردی که شما گفتید همه نشان از بی اطلاعی شما دارند شما خودت هم ندانستی چی میگی فقظ صحبت های دیگران را نوشتی
    سیدمحمدحسینی  آقای رحیم مختاری خداروشکر شهردار با جدیت کار می کند کدام خانه در شصت متری مجوز دارد که شما صحبت از عدالت می کنیدشهردار خوبی داریم لطفا حمایت کنید و مغرض نباشید
    lawyer  lawyer :واقعا خوب بودادامه بدین به همین روند لطفا عکس العمل مسولین رو حتما انعکاس بدید
    حقوقدان  با تطبیق دادن متن در حوزه مدیریت شهرداری خیلی از ضعف ها مشخص می شود.متاسفانه نباید با چشمان بسته یه استقبال مسائل شهر رفت اگر تا الآن این گونه فکر میکردیم حالا شهر را جور دیگر میدیدیم.
    مرودشتی  بالاخره شهر ما هم کسی را دارد که نسبت به مصاحبه های مسوولین تحلیل ارائه بده،از این نوع تحلیل ها در سایت های خبری و تحلیلی شهرستان تاالآن ندیده بودم.بسیار عالی و خوب و دقیق بود.
    فلاحی  خودت فهمیدی چی گفتی؟؟
    ارسال نظرات
    نام
    ایمیل
    نظر*  
    کد امنیتی جمع 4 با 4
     

      - نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
    - نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.

     

     

     

     
     
    +تبلیعات در سایت مرودشت آنلاین با تعرفه های استثنائی - 09394084008
     
    1944
     
       
      logo-samandehi

    صفحه اصلی

    مدیریت سایت

    ارتباط با ما

    خبرنامه

    ایمیل

    آرشیو

    جستجو

    پیوند ها

    سفارش تبلیغات

    RSS

     

    بهترین نمایش در 768*1024     |    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرودشت آنلاین می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.    |    طراحی و تولید: H. Mokhtari