رقابت نابرابر تاکسیهای بینشهری شیراز – مرودشت با مسافربرهای شخصی
|
2454
|
:كد |
سه شنبه 10 تير 1393 |
|
رانندگان ماشین های شخصی، مسافران ما را با ۳۰۰ تومان کمتر میبرند و کسی نیست که بگوید چرا با شخصی ها می روید.
|
رانندگان ماشین های شخصی، مسافران ما را با ۳۰۰ تومان کمتر میبرند و کسی نیست که بگوید چرا با شخصی ها می روید.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیـــرازه، معضلی به نام مسافربرهای شخصی سالهاست که در سیستم حمل و نقل کشورمان حکم فرماست. این مشکل از دهه ۴۰ شروع شد، در آن سالها به دلیل تعداد کم خودروها و مسافران این معظل چندان به چشم نمیآمد اما در سالهای اخیر که با انفجار جمعیت و آمار بالای تردد مسافران در درون شهرها و بین شهرها مواجه هستیم این معظل بیشتر به چشم میآید.این مسافرکشها که با وسیله شخصی خود مسافران را جابجا میکنند، اساسا از هفت دولت آزادند و به هیچ نهاد و ارگانی پاسخگو نیستند، اینان گرچه مسافران سرگردانی را که ساعتها زیر آفتاب سوزان یا سرمای زمستان ساعتها به انتظار تاکسی نشستند نجات میدهند اما آشکارا و به ناحق حقوق رانندگان تاکسیهایی را که زیر نظر اتحادیهها قانونی کار میکنند و مالیات میدهند تضییع میکنند.روز گذشته جمعی از تاکسیرانان خط شیراز – مرودشت که در رقابت نابرابر با مسافربران شخصی معاش زندگی خود را تامین میکنند، به دلیل افزایش نیافتن کرایهها پس از افزایش قیمت بنزین تجمع کرده و دست از کار کشیدند.
زارع راننده تاکسی خطی مسیر شیراز – مرودشت به خبرنگار شیرازه می گوید: شب عید امسال که بنزین لیتر ۴۰۰ تومان به ۷۰۰ تومان افزایش یافت، هیچ کس به فکر ما رانندگان تاکسی برون شهری نبود که مابه التفاوت این افزایش که روز ۱۰هزار تومان در سه سرویس را چگونه یک راننده اضافی پراخت می کند.
این راننده ادامه داد: راننده تاکسی برون شهری که مایحتاج زندگی خود را از این طریق فراهم می کند،از کجا روزی ۱۰ هزار تومان اضافی بدهد، لذا مجبور شدیم با رانندگان دیگرهماهنگ کردیم و امروز در خط مرودشت – شیراز ساعاتی را کار نکردیم تا به وضعیت کرایه های ما رسیدگی شود.
وی از پیگیری های انجام شده ازسوی رانندگان خاطر نشان کرد: طی ۲ ماه گذشته با مراجعه به سازمان های مربوطه از جمله شهرداری و حمل ونقل مبنی بر افزایش کرایه های تاکسی فقط وعده های شنیدیم که تا هفته آینده تصمیم می گیریم اما بعد از گذشت دو ماه امروز با تحسن رانندگان این نرخ تصویب شد.
زارع از افزایش ۵۰۰ تومانی کرایه این خط خبر داد و گفت: در پی این اعتراض قیمت کرایه این خط از ۳۳۰۰ تومان به ۳۸۰۰ تومان افزایش یافت.
قرض پول به خاطر پرداخت بیمه
راننده دیگری از سایر مشکلات خود مبنی بر نبود هزینه لاستیک و روغن سخن گفت و افزود: سازمان حمل و نقل بیمه های رانندگان را در صورت امکان قسطی نماید زیرا من۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بیمه داشتم که با ۲ سال تخفیف چیزی معادل ۸۰۰ هزار تومان باید پرداخت می کردم که از این مقدار۵۰۰ هزار تومان را از دوستان قرض نمودم تا بیمه خود را واریز نمایم.
وی با اشاره به نبود هیچ گونه قانون برای مسافربرهای شخصی یادآور شد: رانندگان ماشین های شخصی، مسافران ما را با ۳۰۰ تومان کمتر میبرند و کسی نیست که بگوید چرا با شخصی ها می روید.
راننده تاکسی خطی نسبت به اطلاع رسانی به مسافران در خصوص این نوع ماشین ها گفت: هراتفاقی که بیفتد؛ اعم از گم شدن گوشی موبایل، لب تاپ، انگشتر و… مسافربرهای شخصی هیچ تعهدی نسبت به برگشت آن ندارند ولی رانندگان خطی آن را به سازمان حمل و نقل تحویل می دهد و مسافر می تواند ظرف کمترین مدت زمان وسیله گم شده خود را از سازمان حمل و نقل دریافت نماید.
اطلاع رسانی به مسافران ضعیف است
این راننده تاکسی ادامه داد: اگر خدایی نکرده در این مسیر اتفاقی برای سرنشینان بیفتد، بیمه هیچ گونه خسارتی را قبول دار نیست؛ زیرا این ماشین ها بیمه سرنشین نیستند، لذا از سازمان های مربوطه میخواهیم جهت مسافران امتیازات این گونه ماشین ها را به مسافران اطلاع رسانی نمایند.
وی گفت: در این مسیر بیش از ۲۵۰ نفر بر روی تاکسی های برون شهری کار می کنند که حد اکثر طی یک روز سه بار این مسیر را می پیمایند.
وی همچنین در رابطه با این شغل بیان کرد: اگر از ساعت ۷ صبح الی ۲۳ شب کار کنیم می توان چرخ زندگی یک خانوده ۴ نفر را بچرخانیم
منبع:شیرازه
|
نظرات بینندگان |
|
ارسال نظرات |
|
|