صفحه اصلی   |   www.marvdashtnama.ir   |   

 

آخرین اخبار

  • پایان موج نخست سفرهای نوروزی / بیش از ۱۱هزار نفر از هم میهنانمان در مدارس شهرستان مرودشت اسکان موقت داده شدند
  • مجموعه جهانی تخت جمشید با ۶۶ هزار بازدید کننده تا 5 فروردین
  • فارس استان برتر کشور در اسکان مهمانان نوروزی درمدارس در پایان دور اول سفرهای نوروزی ۱۴۰۳
  • تحقق شعار سال باعث اقتدار کشور می شود
  • روایتی از عملیاتی که جهان را تکان داد
  • نقش رستم مرودشت؛ تاریخچه، جاذبه‌ها و تصاویر
  • پاسارگاد؛ بقایای تاریخ هخامنشی
  • ۱۰ هزار مسافر نوروزی لحظه تحویل سال را در تخت جمشید جشن گرفتند
  • مرد سال ورزش ایران: هادی چوووووووپان!
  • ۵۲ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در مرودشت آماده شد
  • اعلام صحت انتخابات در ۱۲ حوزه انتخابیه فارس توسط سخنگوی شورای نگهبان/ تعداد حوزه‌های تاییدشده به ۱۳۳ رسید
  • رعایت شئونات دینی و اسلامی مورد توجه مردم وگردشگران باشد
  • 37 دوره مهارتی در قالب طرح افزایش نفوذ دانش در مرودشت برگزار گردید
  • درخشش بانوان مچ اندازی مرودشت در رقابت های قهرمانی ایران
  • مرودشت فاتح مسابقات قهرمانی اهداف پروازی استان فارس
  • پاکسازی و درختکاری در مجموعه جهانی تخت جمشید
  • اسناد مالکیت تخت جمشید و کاخ اردشیر بابکان صادر شد
  • بنیاد شهید در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش موثری دارد
  • ماموریت مجلس دوازدهم چیست؟
  • چند نصیحت برادرانه به تازه انتخاب شدگان
  • گزارش تصویری: حضور مردم مرودشت در پای صندوق رای + جشن رای اولی ها در دبیرستان دخترانه شاهد و فرزانگان
  • کشف رد پای انسان‌های ۱۴ هزار ساله در ارسنجان
  • انتخابات مجلس در حوزه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد به دور دوم کشید. + آرای همه نامزدها
  • یک باند خرید و فروش آراء در مرودشت بازداشت شد
  • ممنوعیت استقرار غرفه ها در مسیر اصلی تخت جمشید مرودشت در ایام نوروز
  • اعلام آمادگی یک سرمایه گذار برای ساماندهی مجموعه‌ی میراث جهانی تخت جمشید مرودشت با ۱۰هزار میلیارد ریالی
  • درخشش شطرنج باز مرودشتی در مسابقات بین المللی کاسپین
  • قهرمانی سعید رزمیان در مسابقات پرورش اندام کشور
  • بهره برداری از بیش از ۵٠ پروژه عمرانی
  • جهاد تبیین اولویت اصلی نامزدها باشد
  •  

     


    متن کامل نطق میان دستور نماینده مرودشت در مجلس شورای اسلامی

     
    2436
    :كد
    پنج شنبه 5 تير 1393

    نطق میان دستور جناب آقای مهندس برومندی نماینده مردم شریف شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی چهارشنبه مورخ ۴/۴/۱۳۹۳ بسم الله الرحمن الرحیم با



    نطق میان دستور جناب آقای مهندس برومندی

    نماینده مردم شریف شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد

    در مجلس شورای اسلامی

    چهارشنبه مورخ ۴/۴/۱۳۹۳بسم الله الرحمن الرحیم

     

    با درود به ارواح طیبه شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و با درود به روح پرفتوح و ملکوتی حضرت امام راحل عظیم الشأن و با آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری حضرت آیت ا… العظمی خامنه‌ای؛

    عرض سلام، ادب و احترام دارم به محضر شریف ملت بزرگ ایران اسلامی، نمایندگان معزز مردم در مجلس شورای اسلامی و با عرض سلام به مردم عزیز و شریف حوزه انتخابیه‌ام شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد؛

    پیشاپیش حلول ماه پرخیر و برکت رمضان را به محضر شریف ملت عزیز ایران تبریک عرض نموده و شهادت مظلومانه آیت ا.. دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان را تسلیت می گویم و هفته قوه قضائیه را به قضات شریف کشور و حوزه انتخابیه‌ام تبریک می گویم و ضمن تقدیر از تیم های ملی فوتبال و والیبال که باعث افتخار و غرور ملی مان شدند انشاء ا.. دعا کنیم امشب تیم ملی فوتبال کشورمان پیروز میدان باشد.

    در این فرصت کوتاه مطالبی را عرض مینمایم. با توجه به شرایط حاکم بر منطقه خاورمیانه و وضعیت عراق باید گفت امروز بر همگان اثبات شد که تنها کشوری که به دنبال ثبات در منطقه است جمهوری اسلامی ایران است و آمریکا بازی خطرناکی را در منطقه آغاز کرده است که طعم تلخ آن را خواهد چشید، مدعیان دموکراسی از گروهی تکفیری افراطی حمایت می کنند که ننگین‌ترین فجایع و جنایات بشری را مرتکب می‌شوند.

    آمریکا بداند مردم سوریه و عراق اجازه نخواهد داد نقشه های شوم استکبار و صهیونیست‌ها در کشورشان عملی شود و انتخاب آقای بشار اسد مشت محکمی بر دهان شما بود. مگر نمی‌گفتید مردم سوریه علیه حاکمیت قیام کرده اند و حاکمیت سوریه را قبول ندارند، مگر نمی گفتید آقای بشار اسد مردم سوریه را به خاک و خون کشیده است، امروز بر همه ثابت شد که کسانی که مردم را به خاک و خون می‌کشیدند و سر مردم را از تن جدا می کردند تروریست های تکفیری اجاره ای شما بودند، اگر مردم سوریه علیه حاکمیت خود بودند پس چگونه بالای ده میلیون رای به رئیس جمهوری قانونی خود دادند.

    آمریکا می‌خواهد شکست خفت بار خود را در عراق جبران نماید و داعش تروریست‌های اجاره‌ای را به عراق منتقل کرده است که با هوشیاری ملت عراق، وحدت شیعه و سنی و همه اقوام و با هدایت مراجع معظم تقلید و علمای بزرگ اسلام این نقشه شوم استکبار راه به جایی نخواهد برد.

    اما در مسائل داخلی و حوزه انتخابیه ام مطالبی را عرض می نمایم.

    امروز اشتغال و بیکاری مهمترین مشکل مردم است. از دولت محترم درخواست رسیدگی ویژه دارم.

    اولین تذکر اینجانب به وزیر محترم کشور است. آقای وزیر؛ تقسیم کشور به پنج قطب بدون در نظر گرفتن مصالح کشور و اینکه استان فارس سومین حرم اهل بیت در این تقسیم بندی دیده نشده است موجی از نگرانی و نارضایتی را در استان پهناور و شهیدپرور فارس ایجاد نموده است گرچه روز گذشته ریاست محترم مجلس در جلسه علنی این موضوع را از طرف شما منتفی اعلام کرد اما باید عرض کنم در صورت اصرار وزارت کشور بر این موضوع، با واکنش جدی و قانونی نمایندگان فارس مواجه خواهد بود.

    همچنین از وزیر محترم کشور درخواست ارتقاء فرمانداری مرودشت به فرمانداری ویژه، ارتقاء روستاهای فاروق، کناره، زنگی آباد، فتح آباد و سیوند به شهر را دارم.

    تذکر بعدی به بنیاد شهد و امور ایثارگران است.

    امروز پدران و مادران معظم شهدا در دوران کهولت به سر می برند و نیازمند پرستاری و رسیدگی ویژه می باشند، متاسفانه حق پرستاری به این عزیزان تعلق نمی گیرد و در حد محدود می باشد، لذا درخواست رسیدگی فوری و عاجل دارم تا به این عزیزان و سرمایه های انقلاب اسلامی و چشم و چراغ ملت توجه ویژه شود.

    تذکر بعدی به وزیر محترم راه و شهرسازی است:

    جناب وزیر؛ متاسفانه از تعداد پروازهای روزانه شیراز به شدت کم شده است و به طور مثال روزانه چند پرواز شرکت ماهان به یک پرواز و چند پرواز شرکت آسمان نیز حذف شده است و مشکلات زیادی برای مردم ایجاد شده منتظر دستور مثبت جنابعالی هستیم.

    تکمیل محور مرودشت – درودزن که در سال گذشته چهل کشته و در سه ماهه اول سال جاری حدود ۱۰ کشته داشته است را تسریع نمائید.

    تسریع در احداث محور پاسارگاد، ارسنجان، خرامه که از نیازهای اساسی مردم منطقه می‌باشد مورد استدعاست. تکمیل و تحویل مسکن مهر در شهرهای مرودشت، سعادت شهر از درخواست‌های جدی مردم است.

    از وزیر محترم راه و شهرسازی، رئیس محترم سازمان ملی زمین و مسکن جناب دکتر پژمان به دلیل تعیین تکلیف در صدور اسناد پلاک ۱۰۱ مرودشت بعد از چهل سال سردرگمی مردم تشکر می کنم.

    تسریع در شروع و احداث ایستگاه راه آهن مرودشت و دو خطه نمودن راه آهن مرودشت، تخت جمشید از درخواست های فوری مردم است و با توجه به پیگیریهای مکرر اینجانب و برگزاری بیش از بیست جلسه و دستور ویژه وزیر محترم درخواست آغاز عملیات اجرایی را دارم.

    درخواست بعدی اینجانب از دولت محترم و بویژه وزارت آموزش و پرورش و مجلس محترم است که به نقش و جایگاه معلمان عزیز باید توجه نمود زیرا توسعه کشور با توسعه نیروی انسانی آغاز می شود باید به فوریت اقدام عملی در جهت ارتقاءشان و منزلت معلمان در دستور کار قرار گیرد.

    طرح رتبه بندی معلمان یکی از راهکارهای علمی برای احقاق حقوق این قشر عزیز است. امروز نباید معلمین عزیز ما مشکل معیشت داشته باشند واقعاً حقوق یک معلم را با هزینه های امروز مورد ارزیابی قرار دهیم متوجه خواهیم شد که با چه مشکلاتی مواجه اند، امروز برخی از این عزیزان در تامین هزینه های زندگی خود و فرزندانشان با مشکل جدی مواجه هستند. از رئیس جمهور محترم درخواست می نمایم همانگونه که در جلسه حضوری هم به محضرتان عرض نمودم باید به تخت جمشید و پاسارگاد به عنوان فاخرترین آثار باستانی و تمدنی کشور توجه شود. امروز ورود هرگردشگر به کشور ۸ شغل ایجاد می کند چرا به وضعیت تخت جمشید و پاسارگاد و ایجاد زیرساخت های لازم برای آثاری که سالیانه چند میلیون گردشگر داخلی و خارجی را پذیرا می باشد توجهی نمی شود، درخواست اینجانب این است که کمیته ای در دولت محترم ویژه این کار تشکیل شود و به این آثار جهانی توجه و تصمیم گیری لازم صورت پذیرد.

    چرا ردیفی در بودجه کل کشور برای این آثار جهانی ایجاد نمی شود تا موجب حفظ و نگهداری و ایجاد زیرساخت های لازم برای مجموعه پارسه پاسارگاد شود.

    تذکر بعدی اینجانب به وزارت محترم نیرو است:

    متاسفانه شهرها و روستاهای استان فارس با مشکل جدی کم آبی مواجه است. بیش از پانصد روستای استان فارس آبرسانی سیار می شود و تا پایان تابستان وضعیت بسیار وخیم تر خواهد شد، انتظار تخصیص اعتبار و توجه ویژه دارم آبرسانی به روستاهای شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد و اجرای طرح فاضلاب مرودشت، ارسنجان و سعادت شهر و سیدان ضرورت جدی دارد انتظار رسیدگی فوری دارم.

    از وزیر محترم نیرو و مدیر عامل شرکت توانیر بدلیل تکمیل پروژه پست برق شهدای ابرج بخش درودزن تشکر می کنم. از وزارت محترم بهداشت و درمان و معاونت و برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری به دلیل تخصیص اعتبار بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی مرودشت و بیمارستان ۶۴ تختخوابی ارسنجان تشکر می کنم و درخواست تسریع در عملیات اجرایی پروژه رادارم.

    تذکر بعدی اینجانب به وزارت صنعت، معدن و تجارت است کارخانه صنعتی آزمایش که مهمترین کارخانه صنعتی کشور در تولید یخچال و لوازم خانگی بود سالهاست تعطیل است، بیش از چهل جلسه اینجانب با وزیر محترم و معاونین ایشان داشته ام تا کارخانه آزمایش که ۲۵۰۰ کارگر داشت و روزانه ۲۰۰۰ یخچال تولید می کرد مجدداً فعال شود آقای وزیر لطفاً هیئت حمایت دولتی را تشکیل دهید و آزمایش را رها نکنید و به قولتان عمل نمایید.

    اعطای بیمه کارگران ساختمانی به کارگران و اجرای استفساریه مجلس شورای اسلامی در مورد اعمال ۷۳۰۰ روز به عنوان ماخذ مشاغل سخت و زیان آور توسط سازمان تامین اجتماعی تا حل مشکل این عزیزترین وشریف ترین انسانها که در مشاغل سخت و زیان آور شاغلند مورد استدعا اینجانب و فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی است.

    تذکر بعدی من به دولت محترم و وزیر جهاد کشاورزی است چرا خشکسالی استان فارس این زلزله خاموش را جدی نمی گیرید و خشکسالی فارس را اعلام نمی کنید.

    وقتی در استانی سیل می‌اید همه اعضای دولت به آنجا سفر می کنند و اعتبار تخصیص می دهید، زیرا مردم معیشت وزندگی شان به خطر افتاده است آیا سیل با خشکسالی که هر دو ویرانگر است با هم فرق دارد. کشاورزان فارس محتاج نان شب هستند کسانی که نان مملکت را تامین می کردند.

    آقای وزیر جهاد کشاورزی به هر بخش از تولید کنندگان مراجعه می کنیم گریه می کنند، امروز دامداران و تولید کنندگان شیر وگوشت و پروتئین می نالند.

    تولید کنندگان گوجه فرنگی، هنداونه و صیفی جات می نالند. از تولید حمایت نمی شود. قیمت محصولات منصفانه نیست و پاسخگوی هزینه های کشاورزان نیست. قیمت گندم پاسخگوی هزینه‌های آن نیست و همین عدم توجه به تولید داخلی موجب واردات گندم و محصولات کشاورزی شده است.

    جناب وزیر محترم نفت و جناب وزیر محترم جهاد کشاورزی

    کشاورزان برای تهیه چند لیتر سوخت که بتوانند غذای مردم را تامین نمایند در رنج و عذاب هستند اگر هر فردی چند دستگاه اتومبیل داشته باشد می تواند چند کارت سوخت داشته باشد و بنزین یارانه‌ای و آزاد استفاده نماید چرا کشاورزان که غذای مردم را تامین می نمایند از داشتن یک کارت سوخت محروم هستند. دولت و مجلس محترم باید این مشکل را حل کنند.

    از دولت محترم تسریع در گازرسانی روستاها، بهسازی روستاها، احداث سالنهای ورزشی برای جوانان، ایجاد فضاهای فرهنگی و تخصیص اعتبارات فرهنگی در حوزه انتخابیه ام را خواستارم./ق

     

    والسلام علیکم و رحمة الله و برکاتة


    منبع:سایت مهندس برومندی



    نظرات بینندگان
    ارسال نظرات
    نام
    ایمیل
    نظر*  
    کد امنیتی جمع 4 با 4
     

      - نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
    - نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.

     

     

     

     
     
    +تبلیعات در سایت مرودشت آنلاین با تعرفه های استثنائی - 09394084008
     
    1336
     
       
      logo-samandehi

    صفحه اصلی

    مدیریت سایت

    ارتباط با ما

    خبرنامه

    ایمیل

    آرشیو

    جستجو

    پیوند ها

    سفارش تبلیغات

    RSS

     

    بهترین نمایش در 768*1024     |    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرودشت آنلاین می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.    |    طراحی و تولید: H. Mokhtari