صفحه اصلی   |   www.marvdashtnama.ir   |   

 
+تبلیعات در سایت مرودشت آنلاین با تعرفه های استثنائی - 09394084008

آخرین اخبار

  • بکار بردن واژه خائن برای تیم مذاکره کننده زشت و ناپسند است
  • مردم حتی با نزدیکان خود نیز اقدام به تنظیم اسناد عادی خرید و فروش اموال غیر منقول نکنند.
  • طلایی ترین فرصت تاریخ در دست بازیکنان تیم ملی فوتبال
  • شاهکارهای سه‌بعدی نقاش پرتغالی | عکس
  • کشف ۴ تن برنج تقلبي توسط پلیس مرودشت
  • همایش تجلیل از فعالان فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد
  • ماندگاری وگسترش دین خدا در گروه تبلیغ می باشد
  • بازدید فرماندار و نماینده مجلس از پروژه‌های شاخص آموزش و پرورش
  • اجرای ممنوعیت تردد کامیون‌ها در سطح شهر و اعمال طرح پارک ممنوع در خیابان اصلی
  • شتاب در تکمیل بزرگ‌ترین پروژه درمانی شمال فارس؛ موانع افتتاح بیمارستان سرداران شهید بررسی شد
  • منشأ بوی نامطبوع ورودی شهر مرودشت از میان برداشته می‌شود
  • ناتوی عربی فروپاشید
  • جوان ۲۶ ساله، برادر و نامزدش را به قتل رساند
  • جلسه هم‌اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت با بیمارستان مرودشت
  • قرآن سرچشمه ی آنچه از دنیا و آخرت می‌خواهیم است.
  • لایروبی بستر رودخانه کُر در ورودی شهر مرودشت
  • جمهوری اسلامی اکنون دست برتر در میدان دیپلماسی و جنگ می باشد
  • کنترل تنگه هرمز در اختیار ایران است
  • تامین نان با کیفیت مطالبه به‌حق شهروندان است
  • بانوان سیدان پیشگام کارآفرینی و رونق اقتصاد محلی
  • درخشش مرودشتی ها در لیگ برتر تکواندوی کشور
  • 18 هدف مهم متعلق به ارتش شرور امریکا طی دو موج عملیاتی مورد هدف قرار گرفتند.
  • بازار فروش؛ مهم‌ترین مطالبه هنرمندان صنایع‌دستی مرودشت
  • مرودشت در مسیر کشاورزی نوین؛ از آبیاری هوشمند تا تغییر الگوی کشت
  • تجلیل از خانواده ورزشکار شهید پویا یزدانی
  • عبدالحسین نجفی به عنوان ریس جدید آب و فاضلاب شهرستان مرودشت منصوب شد.
  • دستگیری ۱۷ سارق در طرح امنیتی مرودشت
  • عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، به عضویت هیأت تحریریه دو مجله ISI منصوب شد.
  • چرا ایران زد؟ چه نتیجه ای گرفت؟
  • بازدید سیدمختار امیری فرماندار مرودشت از کارخانجات آرد و بیسکوئیت دادلی
  •  

     

     


    شهر ما

     
    1379
    :كد
    سه شنبه 1 مرداد 1392



    پير شهري 80 ساله كه جمعيتي بالغ بر 300 هزار نفر با استعدادهاي فراوان در كشاورزي ، صنعت و گردشگري و ... ولي با امكاناتي خيلي كمتر از حد مورد انتظار !!

    یکی از مهمترين معضلات شهرمان تك خياباني بودن است كه مشكلات بسياري را بوجود آورده است.مرودشت به دليل اينكه  تعداد زيادي روستا و شهرك در اطرافش قرار دارد مركز عبور و مرور افرادي خيلي بيشتر از ساكنين خود مي باشد كه اين مورد اكثرا  باعث ترافيك در خيابان اصلي شهر مي شود كه عواقب خود را به دنبال دارد.

    اين تك خياباني بودن مضرات ديگري هم دارد از جمله تجمع اكثر اصناف در يك محدوده خاص از اين خيابان كه باعث تشديد ترافيك شده و از طرفي هم بدليل تقاضاي بالا باعث تعيين اجاره بهاي سنگين براي اين محدوده مي شود بطوري كه اجاره بها از حدود داروخانه سينا تا فلكه اصلي شهر بين  200 هزار تا بيش از 2 ميليون تومان در ماه متغير است ، حال فروشگاه هايي كوچك با اجاره روزانه حدود 70 هزار تومان چگونه اين مخارج را تامين مي كنند خود جاي تعجب دارد . قطعا اگر اين اجاره بها كمتر باشد قيمت تمام شده لوازم براي شهروندان نيز كاهش مي يابد.از طرفي شهروندان عزیز هم مي توانند با استقبال از فروشگاه هايي در مسير هاي فرعي تر خريد ارزانتر و راحت تري داشته باشند.

    اميد است كه با حضور افراد متخصص و تقريبا متفاوت در شوراي جديد شهر ، چاره انديشي و برنامه ريزي در اين مورد صورت بگيرد و با تشويق سرمايه گذاران براي ايجاد مكان هاي مناسبتر تجاري و تفريحي در نقاط ديگر شهر كه از وضعيت ترافيكي مناسبي نيز برخوردار باشد اين روند را تغيير داده و بصورت تدريجي شهر را از تك قطبي بودن نجات دهند.

    افراد مسئول مانند اعضاي  شورا، شهردار و فرماندار بايد هم فكري داشته باشند و با مدیریت شهری ، شرايط پيشرفت مرودشت را فراهم آورند نه اينكه به فكر قدرت سياسي و تصويه حساب هاي شخصي باشند و انتقادات را با بركناري پاسخ دهند!!

    شهر ما با وجود نقاط بي نظير گردشگري بايد وضعيت اقتصادي خيلي بهتري داشته باشد ولي بدليل بي توجهي به اين اماكن و نبودن مديريت مناسب تا كنون نتوانسته ايم از جاذبه هاي گردشگري خود بهره ي كافي ببريم. براي مثال يك هتل یا مسافر خانه و مكان تفريحي مناسب جهت استقرار مسافرين وجود ندارد و مسافرين و گردشگران براي گذراندن شب اكثرا به شيراز بر مي گردند.

     تك خيابان پركاربرد مرودشت علاوه بر شهروندان باعث مشكلات زيادي براي مسافران هم مي شود.مشکلات شهر فقط خیابان نیست و کار کارشناسی شده با برنامه ریزی مدون مسئولان را می طلبد.چند نكته خيلي كوچك : نبودن صندلي هايي در پياده رو ها – نبودن شیرآبه ها و آب سرد كن در مسيرها  و نبودن سرويس بهداشتي مناسب در مسیرهای پر رفت و آمد و خيلي اماكن و ....

    نكته جالب : همچنين استقبال و راهنمايي مسافرين به هيچ وجه مناسب نيست بطوريكه حتي  در ايام نوروز ماشين هاي مسافرين ( فرضا متخلف )بدليل نا آشنا بودن با شرايط شهر و نبودن پاركينگ ، در عرض چند دقيقه توسط يدك كشها به پاركينگ راهنمايي و رانندگي منتقل و باعث سردر گمي و مشكلات متعددي براي مسافران شده بود ، آنها با خانواده آواره پليس +10 و راهنمايي و رانندگي بودند و از اين وضع بسيار شاكي ، ولي آيا نمي توان حداقل در مورد مسافران (و در ايام تعطيلات مانند نوروز) كه از روي پلاك ماشين  نيز بومي نبودن مشخص است به جريمه بسنده كرد!!

    همه ما مشکلات بیشتری را لمس کرده ولی از حوصله این بحث خارج است و این داستان ادامه دارد . . .


    منبع:هفته نامه استخر مرودشت



    نظرات بینندگان
    لطف اله زراعت پیشه  اینجاشو قشنگ گفته : افراد مسئول مانند اعضاي شورا، شهردار و فرماندار بايد هم فكري داشته باشند و با مدیریت شهری ، شرايط پيشرفت مرودشت را فراهم آورند نه اينكه به فكر قدرت سياسي و تصويه حساب هاي شخصي باشند انتقادات را با بركناري پاسخ دهند!! کاملا به روز به روز ! این جریانات تاکسی رانی و ...
    ارسال نظرات
    نام
    ایمیل
    نظر*  
    کد امنیتی جمع 4 با 4
     

      - نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
    - نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.

     

     

     

     
     
    1452
     
      logo-samandehi

    صفحه اصلی

    مدیریت سایت

    ارتباط با ما

    خبرنامه

    ایمیل

    آرشیو

    جستجو

    پیوند ها

    سفارش تبلیغات

    RSS

     

    بهترین نمایش در 768*1024     |    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرودشت آنلاین می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.    |    طراحی و تولید: H. Mokhtari