صفحه اصلی   |   www.marvdashtnama.ir   |   

 
+تبلیعات در سایت مرودشت آنلاین با تعرفه های استثنائی - 09394084008

آخرین اخبار

  • اجرای ممنوعیت تردد کامیون‌ها در سطح شهر و اعمال طرح پارک ممنوع در خیابان اصلی
  • شتاب در تکمیل بزرگ‌ترین پروژه درمانی شمال فارس؛ موانع افتتاح بیمارستان سرداران شهید بررسی شد
  • منشأ بوی نامطبوع ورودی شهر مرودشت از میان برداشته می‌شود
  • ناتوی عربی فروپاشید
  • جوان ۲۶ ساله، برادر و نامزدش را به قتل رساند
  • جلسه هم‌اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت با بیمارستان مرودشت
  • قرآن سرچشمه ی آنچه از دنیا و آخرت می‌خواهیم است.
  • لایروبی بستر رودخانه کُر در ورودی شهر مرودشت
  • جمهوری اسلامی اکنون دست برتر در میدان دیپلماسی و جنگ می باشد
  • کنترل تنگه هرمز در اختیار ایران است
  • تامین نان با کیفیت مطالبه به‌حق شهروندان است
  • بانوان سیدان پیشگام کارآفرینی و رونق اقتصاد محلی
  • درخشش مرودشتی ها در لیگ برتر تکواندوی کشور
  • 18 هدف مهم متعلق به ارتش شرور امریکا طی دو موج عملیاتی مورد هدف قرار گرفتند.
  • بازار فروش؛ مهم‌ترین مطالبه هنرمندان صنایع‌دستی مرودشت
  • مرودشت در مسیر کشاورزی نوین؛ از آبیاری هوشمند تا تغییر الگوی کشت
  • تجلیل از خانواده ورزشکار شهید پویا یزدانی
  • عبدالحسین نجفی به عنوان ریس جدید آب و فاضلاب شهرستان مرودشت منصوب شد.
  • دستگیری ۱۷ سارق در طرح امنیتی مرودشت
  • عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، به عضویت هیأت تحریریه دو مجله ISI منصوب شد.
  • چرا ایران زد؟ چه نتیجه ای گرفت؟
  • بازدید سیدمختار امیری فرماندار مرودشت از کارخانجات آرد و بیسکوئیت دادلی
  • آغاز فصل برداشت جو در مرودشت
  • شناسایی دومین دندانپزشک قلابی در مرودشت
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی گندم مرودشت
  • خون شهدا باعث نجات دین، اسلام ورشد مسیر انقلاب شده است
  • مردم منشأ قدرت کشور هستند
  • گزارش تصویری: مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در سیدان
  • پتروشیمی شیراز؛ آلودگی و بیکاری در مرودشت
  • دستگیری زن سارق طلاجات کودکان در مرودشت
  •  

     

     

    رئیس بیمارستان شهید مطهری مرودشت:
    نخستین حمام شیمیایی سلامت محور در بین شهرستانهای استان فارس در بیمارستان شهید مطهری مرودشت راه‌اندازی شد

    6578
    :كد
    جمعه 14 شهریور 1404

    نخستین حمام شیمیاییِ دربین شهرستان‌های استان فارس در ورودی اورژانس این واحد بیمارستانی راه‌اندازی شد.



    به منظور پیشگیری،ارتقاء و آمادگی بیمارستان شهید مطهری مرودشت در مدیریت حوادث شیمیایی و آلودگی‌های صنعتی و همچنین رعایت استاندارهای هنگام کار و ایمنی پرسنل، نخستین حمام شیمیاییِ دربین شهرستان‌های استان فارس در ورودی اورژانس این واحد بیمارستانی راه‌اندازی شد.

    غلامرضا ودیعی با اعلام این خبر و در تشريح جزئيات بیشتر آن گفت: این بخش با مساحت 12 متر مربع، دارای پنجره‌های دوجداره، دو دوش و پوشش کامل سرامیک از کف تا سقف می‌باشد و امکان شست‌وشو و ضدعفونی بیماران پیش از ورود به اورژانس را فراهم می‌کند که این مهم در گام‌ نخست با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی برای پرسنل شاغل در این واحد بیمارستانی بسیار مهم خواهد بود.

    🔸 رئیس بیمارستان شهید مطهری مرودشت با بیان اینکه حمام شیمیایی به عنوان نقطه نخست آلودگی‌زدایی بیماران در حوادث شیمیایی عمل کرده و با قرار گرفتن در مسیر ورودی فوریت‌ها، مانع انتقال آلودگی به بیمارستان می‌شود اظهار داشت: با تکمیل و راه‌اندازی این بخش، گامی مهم در ایمنی بیمارستان، حفاظت از پرسنل و پیشگیری از گسترش آلودگی در حوادث غیرمترقبه برداشته خواهد شد.

    🔹 ودیعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه؛ کارکنان شاغل در بیمارستان با بسیاری از مخاطرات بهداشتی غیرعفونی (مخاطرات شیمیایی بیمارستان) سر و کار دارند، این مخاطرات شامل مخاطرات شیمیایی، فیزیکی، موتاژن ها و تراتوژن ها، مخاطرات پوستی و استرس می‌باشند تأکید کرد: این مخاطرات به لحاظ نقطه نظر موقعیتی در بیمارستان، اثرات بهداشتی، توصیه ها و استانداردهای موجود برای کار ایمن در مقابل آنها، پایش و کنترل محیطی توصیه شده است زیرا مواد شیمیایی می‌توانند مزمن یا حاد بر سلامت شاغلین و کادر درمان داشته باشد.

    🔸 رئیس بیمارستان شهید مطهری مرودشت با نگاه‌ مهم به این موضوع که،بعضی از مواد شیمیایی ویژگی‌هایی دارند که به دلیل همین ویژگی‌هامی توانند توسط کارکنان درک شوند و به عبارت دیگر دارای علائم هشدار دهنده به منظور شناسایی توسط کارکنان باشند تصریح کرد: بیشترین ویژگی هشدار دهنده معمول، بوی ماده می باشد. با توجه به درجات مختلف توانایی افراد در تشخیص بوی مواد شیمیایی ، این ویژگی می تواند یک علامت هشداری کافی و یا ضعیف برای درک ماده شیمیایی توسط افراد محسوب گردد. مقدار بوی منتشر شده از کمترین غلظت ماده شیمیایی به عنوان حد آستانه بویایی قلمداد می شود که با راه‌اندازی این واحد پیشگیر- بهداشتی در بیمارستان مرودشت می‌توان مرزبندی آسیب‌ها را تا حدود بسیار  زیادی کاهش داد.

    ✍پ.ن: افرادی که در معرض آلاینده­ های ناشی از صنایع پتروشیمی هستند نسبت به سایر افراد ساکن در مناطق دارای اقتصاد کشاورز محور امید به زندگی (که به عنوان یکی از شاخص ­های مهم سلامت محسوب می ­شود) کمتری دارند به همین دلیل ساخت حمام شیمیایی در بیمارستان مرودشت یکی از ضروریات مهم بود که با نقش‌آفرینی رئیس این بیمارستان، برای نخستین بار در بین شهرستانهای فارس در مرودشت راه‌اندازی شد.

    هرچند که؛ علیرغم وجود نگرانی‌ها در زمینه اثرات آلاینده­ های مرتبط با صنایع پتروشیمی شیراز بر سلامت شهروندان مرودشتی، به‌ویژه  در جنگ 12 روزه که نگرانی‌ها را به دلیل وجود بخش قابل توجهی از مواد شیمیایی افزایس داده بود که با مدیریت دقیق و در کوتاه‌ترین زمان ممکن در حوزه پدافند غیرعامل این مهم مديريت شد اما، متأسفانه تاکنون مطالعات جامعی در زمینه بررسی اثرات آلاینده­ های صنایع پتروشیمی بر سلامت شهروندان ساکن و مُقیم در مناطق نزدیک به این صنایع انجام نشده است، بنابراین ضروريست و امیدواریم با پيگيری مدیران شهرستانی ( نماینده مردم در مجلس و فرماندار فرمانداری ویژه شهرستان مرودشت) و سایر دستگاه‌های متولی، نگرانی‌های موجود در این خصوص  به حداقل ممکن برسد.


    منبع:اخبار مرودشت



    نظرات بینندگان
    ارسال نظرات
    نام
    ایمیل
    نظر*  
    کد امنیتی جمع 4 با 4
     

      - نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
    - نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.

     

     

     

     
     
    721
     
      logo-samandehi

    صفحه اصلی

    مدیریت سایت

    ارتباط با ما

    خبرنامه

    ایمیل

    آرشیو

    جستجو

    پیوند ها

    سفارش تبلیغات

    RSS

     

    بهترین نمایش در 768*1024     |    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرودشت آنلاین می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.    |    طراحی و تولید: H. Mokhtari