صفحه اصلی   |   www.marvdashtnama.ir   |   

 
+تبلیعات در سایت مرودشت آنلاین با تعرفه های استثنائی - 09394084008

آخرین اخبار

  • اجرای ممنوعیت تردد کامیون‌ها در سطح شهر و اعمال طرح پارک ممنوع در خیابان اصلی
  • شتاب در تکمیل بزرگ‌ترین پروژه درمانی شمال فارس؛ موانع افتتاح بیمارستان سرداران شهید بررسی شد
  • منشأ بوی نامطبوع ورودی شهر مرودشت از میان برداشته می‌شود
  • ناتوی عربی فروپاشید
  • جوان ۲۶ ساله، برادر و نامزدش را به قتل رساند
  • جلسه هم‌اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت با بیمارستان مرودشت
  • قرآن سرچشمه ی آنچه از دنیا و آخرت می‌خواهیم است.
  • لایروبی بستر رودخانه کُر در ورودی شهر مرودشت
  • جمهوری اسلامی اکنون دست برتر در میدان دیپلماسی و جنگ می باشد
  • کنترل تنگه هرمز در اختیار ایران است
  • تامین نان با کیفیت مطالبه به‌حق شهروندان است
  • بانوان سیدان پیشگام کارآفرینی و رونق اقتصاد محلی
  • درخشش مرودشتی ها در لیگ برتر تکواندوی کشور
  • 18 هدف مهم متعلق به ارتش شرور امریکا طی دو موج عملیاتی مورد هدف قرار گرفتند.
  • بازار فروش؛ مهم‌ترین مطالبه هنرمندان صنایع‌دستی مرودشت
  • مرودشت در مسیر کشاورزی نوین؛ از آبیاری هوشمند تا تغییر الگوی کشت
  • تجلیل از خانواده ورزشکار شهید پویا یزدانی
  • عبدالحسین نجفی به عنوان ریس جدید آب و فاضلاب شهرستان مرودشت منصوب شد.
  • دستگیری ۱۷ سارق در طرح امنیتی مرودشت
  • عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، به عضویت هیأت تحریریه دو مجله ISI منصوب شد.
  • چرا ایران زد؟ چه نتیجه ای گرفت؟
  • بازدید سیدمختار امیری فرماندار مرودشت از کارخانجات آرد و بیسکوئیت دادلی
  • آغاز فصل برداشت جو در مرودشت
  • شناسایی دومین دندانپزشک قلابی در مرودشت
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی گندم مرودشت
  • خون شهدا باعث نجات دین، اسلام ورشد مسیر انقلاب شده است
  • مردم منشأ قدرت کشور هستند
  • گزارش تصویری: مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در سیدان
  • پتروشیمی شیراز؛ آلودگی و بیکاری در مرودشت
  • دستگیری زن سارق طلاجات کودکان در مرودشت
  •  

     

     


    «جم» و بقيه در به در مخاطب ايراني!

     
    4142
    :كد
    جمعه 32 تير 1395

    شبكه‌هاي ماهواره‌اي هم اينقدر بد نيستند، خصوصاً سريال‌هاي تركي و ايراني شبكه جم تي‌وي!



    شبكه‌هاي ماهواره‌اي هم اينقدر بد نيستند، خصوصاً سريال‌هاي تركي و ايراني شبكه جم تي‌وي! حالا چرا؟ چون لااقل مي‌شود با اينها، نبوغ يك سري بازيگر و فيلمساز ايراني را ديد و تازه فهميد بازي نچسب و كار بي‌ريختِ بقيه يعني چه! بالاخره اين هم خوبي ماهواره هست كه آدمي مي‌فهمد تلويزيون خودمان كجا و توليدات بقيه كجا!

    البته نه اينكه سريال‌هاي ما همگي آش دهن‌سوزي باشند، ولي در حد قياس واقعاً يك سر وگردن بالاتر از عمده توليدات ماهواره‌اند. اتفاقاً بايد آنوري هم بسازد و پخش كند تا اينهايي كه همين داخل نشسته‌اند و مدام فاز انتقاد دارند، كمي فرق خوب و بد را تشخيص بدهند. اين نيز مي‌تواند كاركرد خوب ماهواره باشد. از كنايه كه بگذريم؛ با كمي انصاف مي‌شود گفت كه برخي برنامه‌هاي تلويزيون انصافاً براي ماهواره شاخ شده‌اند. البته اولويت فعلي رسانه ملي آنطور كه مشخص است برنامه‌هاي گفت‌وگومحور عام‌پسند است. مثال بي‌رقيبش را مي‌شود «ماه عسل» فرض كرد كه البته براي يك دوره خاص بود، اما همين «خندوانه»، «نود» و «دورهمي» نيز همه جوره براي ماهواره شاخ و شونه مي‌كشند.

    زماني مي‌گفتند فلان سريال ايراني خيابان‌خلوت‌كن است؛ شايد الان نشود به‌طور مصداقي از سريالي اسم برد، ولي زماني كه خندوانه يا نود هم پخش مي‌شود، اينها نيز مخاطب ميليوني دارند. مسابقات پيامكي اين برنامه‌ها به نوعي اثبات قضيه‌اند. اين يعني برنامه جذاب و خلاق، مخاطب را درگير مي‌كند حتي مخاطبي كه عادت به سريال‌هاي بي‌‎مزه تركي جم تي‌وي و ماهواره كرده است نيز سرش به برنامه‌هاي تلويزيون داخل گرم مي‌شود. وگرنه شبكه‌اي مثل نسيم، مگر چند سال است كه راه افتاده است، اما كمتر برنامه‌سازي هست كه دلش نخواهد برايش توليد برنامه كند؛ چون مخاطبش را پيدا كرده و البته هم نگه داشته است. پس مي‌شود برنامه‌هاي جذاب سالم ساخت بدون هيچ انحراف و چيپ‌سازي، ولي بيننده را پاي تلويزيون نشاند. همان كاري كه ماهواره مي‌كند، اما كاملاً برعكسش يعني با قصه بي‌كيفيت مثلاً عشقي؛ دنبال مخاطب مي‌گردد. اينها نيز دنبال ذائقه‌سازي هستند حالا به شيوه ديگرش. تصور كنيد همين شبكه‌هاي ماهواره‌اي تا اندازه‎اي دستشان خالي شده كه مجبورند دست به دامن بازيگران ايراني شوند تا به‌وسيله يكي دو سريال حتي بي‌كيفيت، همچنان روي پا بمانند؛ بازيگراني كه اينجا به هر دليل به زور نقشي بهشان مي‌رسيد، امروز شده‌اند بازيگران تاپ شبكه جم تي‌وي! با اين توليد كردن‌ها فاتحه مجموعه‌‎هاي نمايشي اين نوع شبكه‌ها را انگاري بايد خواند.

    تلويزيون ما اتفاقاً به‌جاي الگو گرفتن و رقيب فرض كردن اين شبكه‌ها بايد كار خودش را بكند؛ يعني سريال جذاب قصه‌محور بسازد، برنامه‌هاي تركيبي عام‌پسند توليد كند، روي آيتم‌هاي گفت‌وگومحور مانور بدهد، البته اگر بتواند دست از سر يك سري بازيگر و عوامل تكراري بردارد كه چه بهتر! مخاطب رسانه ملي با اين هجمه شبكه‌هاي ماهواره‌اي حتماً فرق برنامه باكيفيت و بي‌كيفيت را تشخيص مي‌دهد كه به سمت يكي همچون «خندوانه» هجوم مي‌برد يا حتي «هفت» را ول نمي‌كند.

     اين را يادمان نرود كه بيننده دنبال سرگرمي ا‌ست و توليداتي كه كمي هم كه شده، اينها را سر ذوق بياورد. سريال‌هايي كه برايشان قصه بگويد و بتواند خانواده را دور هم جمع كند. همين شب‌ها نيز اگر كانال‌هاي تلويزيون داخل را كمي جابه‌جا كنيم، اين جور سريال‌ها و برنامه‌ها را روي آنتن مي‌بينيم. «پريا»، «چرخ و فلك» و غيره نيز براي يكي دو ساعتي، مي‌توانند حال بيننده را خوب كند. البته اگر تلويزيون كمي دست از سر گيردادن‌ها و محدوديت‌هاي نانوشته بردارد و احتياط را كنار بگذارد، لااقل در برنامه‌هاي شبانه مي‌تواند به قولي دست ماهواره را از مخاطب ايراني كوتاه كند. تا به الان نيز كم موفق نبوده و با برنامه‌هاي سالم، در ساعاتي واقعاً كارش به بار نشسته است. نمونه‌اش برنامه‌هايي بود كه اشاره شد.




    نظرات بینندگان
    ارسال نظرات
    نام
    ایمیل
    نظر*  
    کد امنیتی جمع 4 با 4
     

      - نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
    - نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.

     

     

     

     
     
    1648
     
      logo-samandehi

    صفحه اصلی

    مدیریت سایت

    ارتباط با ما

    خبرنامه

    ایمیل

    آرشیو

    جستجو

    پیوند ها

    سفارش تبلیغات

    RSS

     

    بهترین نمایش در 768*1024     |    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرودشت آنلاین می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.    |    طراحی و تولید: H. Mokhtari