صفحه اصلی   |   www.marvdashtnama.ir   |   

 

آخرین اخبار

  • نباید در تله ترامپ افتاد!
  • حضور پر رنگ مردم مرودشت در راهپیمایی 22 بهمن
  • برگزاری طرح ملی دادرس در مرودشت
  • باید درد مزمن ساخت و ساز غیرمجاز در مرودشت ریشه کن شود
  • افتتاح پروژه‌های عمرانی کامفیروز شمالی و جنوبی
  • کارگاه دانش افزایی ویژه دبیران دوره اول و دوم متوسطه برگزارشد؛
  • افتتاح ۶۸ پروژه با اعتبار ۹۶۰۰ میلیارد ریال در دهه فجر
  • ۱۰ نشانه که ثابت می‌کند نسبت به سایرین «برتری ذهنی» دارید
  • گام بلند آموزش و پرورش در روابط برون سازمانی
  • بهره‌برداری از ۶۸ طرح زیرساختی در مرودشت
  • بدترین سال تاریخ جهان!
  • زنگ انقلاب در مدارس مرودشت طنین انداز شد
  • امام جمعه مرودشت: قحطی وکمبود برنج در شهری که مرکز تولید برنج محسوب می شود جای بسی تعجب است
  • پیام تبریک فرمانداری مرودشت به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر
  • گل‌ستون هخامنشی تخت‌جمشید مرمت می‌شود
  • پویش ملی " پلیس ما" در مرودشت برگزار شد.
  • بازدید سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان مرودشت از کارخانجات آرد دادلی
  • بازگشت پیکر شهید مرزبانی پس از ۱۶ سال به مرودشت
  • اتمام حجت سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان مرودشت با مدیران شهرستان
  • مدیر جهاد کشاورزی مرودشت سهم اختصاص یافته به کشاورزان شهرستان را شفاف‌سازی کند!
  • بازدید استاندار فارس از شرکت سالیذ مرغ مرودشت
  • فرمانداری مرودشت به کانون پاسخگویی و ارائه خدمات تبدیل خواهد شد
  • ثمره مقاومت مردم غزه باعث عقب نشینی دشمن گردید
  • جلسه شورای مسکن شهرستان مرودشت برگزار شد
  • مسکن ملی مرودشت در مسیر پیشرفت
  • ایدئولوژی توسعه‌ی راه‌های مواصلاتی حوزه انتخابیه از زبان آقای نماینده
  • شورای اسلامی شهر مرودشت تشکیل جلسه داد.
  • جهانبخش روستایی از مرودشت، به عنوان رئیس هیات شطرنج استان فارس انتخاب شد
  • بیش از ۶۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشت مرودشت زیر کشت گندم آبی و دیم
  • امضای تفاهم نامه آموزشی بین اداره آموزش و پرورش و زندان مرودشت
  •  

     

     


    بررسی تغییر جانمایی و معماری ایستگاه‌ راه‌آهن مرودشت در کارگروه مکان‌یابی ایستگاه‌های راه‌آهن

     
    3493
    :كد
    شنبه 30 آبان 1394

    مدیرکل دفتر مهندسی و تاسیسات زیربنایی راه‌آهن با اشاره به بررسی تغییر جانمایی و معماری ایستگاه‌ های راه‌آهن رشت ، اردبیل ، ارومیه و مرودشت گفت : تجدیدنظر در جانمایی ایستگاه‌ها بر اساس توجه به مقوله شهرسازی ریل‌پایه انجام می‌شود.



    به گزارش آفتاب مرودشت،مدیرکل دفتر مهندسی و تاسیسات زیربنایی راه‌آهن با اشاره به بررسی تغییر جانمایی و معماری ایستگاه‌ های راه‌آهن رشت ، اردبیل ، ارومیه و مرودشت گفت : تجدیدنظر در جانمایی ایستگاه‌ها بر اساس توجه به مقوله شهرسازی ریل‌پایه انجام می‌شود.
    وحید علی‌قارداشی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به رویکرد جدید وزارت گفت: جانمایی و معماری بسیاری از ایستگاه‌های مسافری راه‌آهن بر مبنای توسعه ایستگاه‌های چند منظوره، تقویت حمل و نقل همگانی، پوشش قطارهای پرسرعت و حومه‌ای تغییر کرده است.
    وی با اشاره به تشکیل کارگروه مکان‌یابی ایستگاه‌های راه‌آهن به دستور دکتر آخوندی در وزارت راه و شهرسازی گفت: دبیرخانه مکان‌یابی این کارگروه در راه‌آهن است و جلسات کارگروه با حضور نمایندگانی از شرکت راه‌آهن ، معاونت معماری و شهرسازی ، شرکت عمران و بهسازی شهری ایران ، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تشکیل می‌شود.
    مدیرکل دفتر مهندسی و تاسیسات زیربنایی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: چند داور مستقل نیز برای نظارت بر این جلسات از سوی دکتر آخوندی تعیین شدند و حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ، ایرج کلانتری معمار و شهرساز و سیدرضا هاشمی مشاور معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی نیز در جلسات حضور دارند و در نهایت با نظر تمام افراد حاضر در جلسه ، مکان جدید ایستگاه‌ها تعیین می‌شود.
    وی با یادآوری اینکه تغییر مکان یا جانمایی جدید ایستگاه‌های راه‌آهن ایران باید مصوبه‌ای از این کارگروه داشته باشد ، افزود: در این صورت علاوه بر کارکارشناسی تعیین محل جدید ایستگاه‌ها ،
    ۴ معاون وزیر هم باید از نظر شهرسازی و حمل و نقلی محل جدید ایستگاه‌ها را تأیید کنند.
    قارداشی با یادآوری اینکه تغییر مکان دو ایستگاه مهم و بزرگ مسافری راه‌آهن قم و همدان با تصمیم همین کارگروه صورت گرفت از بررسی تغییر جانمایی و معماری ایستگاه‌های راه‌آهن رشت، اردبیل ، ارومیه و مرودشت در کارگروه مکان‌یابی ایستگاه‌های راه‌آهن خبر داد و گفت: پس از اتمام کار کارشناسی هریک از دستگاه‌ها ، کارگروه تشکیل جلسه می‌دهد و تصمیم گیری و تصویب می‌کند.
    این مقام مسئول در شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران این اقدامات را در جهت شهرسازی ریل‌پایه برشمرد و تأکید کرد: متأسفانه یکی از دلایل استقبال نکردن از راه‌آهن در کشور جانمایی غلط ایستگاه‌ها است بنابراین تجدید نظر در جانمایی ایستگاه‌ها بر اساس توجه به مقوله شهرسازی ریل‌پایه انجام می‌شود. البته این مهم باید پیش از ساخت شهر در نظر گرفته می‌شد به همین دلیل پیاده کردن شهرسازی ریل‌پایه برای شهرهای جدید سهولت بیشتری دارد و می‌تواند از معضلات ترافیکی کلانشهرهایی چون تهران بکاهد.


    منبع:آفتاب مرودشت



    نظرات بینندگان
    ارسال نظرات
    نام
    ایمیل
    نظر*  
    کد امنیتی جمع 4 با 4
     

      - نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
    - نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.

     

     

     

     
     
    +تبلیعات در سایت مرودشت آنلاین با تعرفه های استثنائی - 09394084008
     
    1398
     
       
      logo-samandehi

    صفحه اصلی

    مدیریت سایت

    ارتباط با ما

    خبرنامه

    ایمیل

    آرشیو

    جستجو

    پیوند ها

    سفارش تبلیغات

    RSS

     

    بهترین نمایش در 768*1024     |    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرودشت آنلاین می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.    |    طراحی و تولید: H. Mokhtari